Gezocht: aandelen met lage p-to-fcf ratio
TIP
Re: Gezocht: aandelen met lage p-to-fcf ratio
Je bekijkt het wel over een lange periode, maar dat is ook een periode van dalende rentes. Geeft dat geen vertekend beeld voor dit soort aandeel?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Geen idee, zou kunnen. Stijgende rente lijkt me een risico maar hoe zich dat dan eventueel precies zou kunnen vertalen in de cijfers lijkt me koffiedik kijken. Ik ga mij daar niet te veel in verdiepen want dan ga ik koppijn krijgen vrees ik
Ik hou het graag simpel.
CEO zei in december wel dat het risico van de kredietportefeuille de voorbije jaren gedaald is.

CEO zei in december wel dat het risico van de kredietportefeuille de voorbije jaren gedaald is.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wordt enorm geshort terwijl waardering laag is. Lijkt op Pandora ook fors onder aandacht van shorters. Eens verder onderzoeken Intrum
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens wat ik lees op internet kopen bedrijven zoals Intrum problematische leningen op aan een laag bedrag, bv. 10% van de uitstaande schuld, en proberen dan met alle truken die een incassobureau heeft bv. 20% van die uitstaande schuld te recupereren waardoor ze in dit geval hun inleg verdubbelen (natuurlijk verminderd met de kosten die ze maken om het geld proberen binnen te rijven). Kan wel een winstgevend zaakje zijn denk ik.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op de watchlist gezet als dividendbetaler 

- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
De short interest in Intrum is inmiddels goed gedaald. In november sprak Bloomberg nog over 20%; volgens een artikel van 23 maart '18 van Business Insider is dat geslonken tot 8,9%. Voor Pandora is het 6,5%. De twee bedrijven behoren tot de 10 meest geshorte aandelen in Scandinavië. Shorters in Norwegian Air (11,2%) beleven vandaag een baaldag als ze niet coveren; koers stijgt 37% na overname-interesse van International Airlines Group.
-
- Hero Member
- Contacteer:
DCF gemaakt met als doel 630,01 SEK met conservatievere groei dan MGMT vooropstelt. Geen terminal growth genomen en WACC 6%. Rentepercentage op schuld valt zeer goed mee dus ook hier genoeg marge ingebouwd voor m'n DCF calculator 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ondanks gedaalde short interest is koers Pandora of Intrum niet gevolgd :-)gpv1 schreef: ↑12 april 2018, 15:09 De short interest in Intrum is inmiddels goed gedaald. In november sprak Bloomberg nog over 20%; volgens een artikel van 23 maart '18 van Business Insider is dat geslonken tot 8,9%. Voor Pandora is het 6,5%. De twee bedrijven behoren tot de 10 meest geshorte aandelen in Scandinavië. Shorters in Norwegian Air (11,2%) beleven vandaag een baaldag als ze niet coveren; koers stijgt 37% na overname-interesse van International Airlines Group.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Intrum blijft maar zakken. Analisten gaan uit van een omzet van SEK 15589 mio tegen 2020 (gemiddelde van Thomson Reuters en FactSet). Als je daar een fcf-marge van 40% op toepast kom je uit op een fcf van SEK 6236 mio. Betekent dat het aandeel, nadat het ex-dividend zal noteren, aan een p-to-fcf van 4,5 noteert, belachelijk gewoon, en dat voor een van de sterkste bedrijven in Europa.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
UBS is blijkbaar de opvolging gestart van Intrum met een neutraal-advies en een koersdoel van SEK 240.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Heb mijn aandelen Intrum verkocht met 6,5% verlies na contact met de CFO. Blijkbaar moeten de aankopen van leningen verwerkt worden binnen de vrije kasstromen (gevolg is dat de fcf's zero zijn of negatief), iets wat ik niet gedaan heb omdat ik ervan uitging dat dergelijke aankopen optioneel zijn. Ik zie nu ook dat de concurrenten hetzelfde doen. Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij. Intrum verwerkt overnames van andere bedrijven ook binnen de vrije kasstromen, wat totaal verkeerd is natuurlijk. Jammer.
-
- Full Member
Bed Bath & Beyond (US aandeel).
Traditionele retailer die samen met de rest in de ecommerce slump zit.
Trailing PE van 5.5 volgens Yahoo. Vorige week zo'n 20% gezakt na ER.
Opmerkelijk: In 2015 heeft het bedrijf zo'n 2.2 miljard dollar aan aandelen ingekocht.
Huidige beurswaarde van het bedrijf is zo'n 2.5 miljard.
Traditionele retailer die samen met de rest in de ecommerce slump zit.
Trailing PE van 5.5 volgens Yahoo. Vorige week zo'n 20% gezakt na ER.
Opmerkelijk: In 2015 heeft het bedrijf zo'n 2.2 miljard dollar aan aandelen ingekocht.
Huidige beurswaarde van het bedrijf is zo'n 2.5 miljard.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Positief dat de omzet toch nog bescheiden groeit en de nettoschuld laag is. Negatief dat de fcf's in vrije val zijn sinds boekjaar feb 2014: van $1066 mio naar $484 mio nu. Lijkt stevig ondergewaardeerd maar de vraag is natuurlijk hoe die omzet en kasstromen gaan evolueren.
Ik kreeg er al kop noch staart van hoe die fcf’s van Intrum werkten met die leningen etc. En daarbovenop die waardering van die leningen...gpv1 schreef: ↑16 april 2018, 14:52 Heb mijn aandelen Intrum verkocht met 6,5% verlies na contact met de CFO. Blijkbaar moeten de aankopen van leningen verwerkt worden binnen de vrije kasstromen (gevolg is dat de fcf's zero zijn of negatief), iets wat ik niet gedaan heb omdat ik ervan uitging dat dergelijke aankopen optioneel zijn. Ik zie nu ook dat de concurrenten hetzelfde doen. Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij. Intrum verwerkt overnames van andere bedrijven ook binnen de vrije kasstromen, wat totaal verkeerd is natuurlijk. Jammer.
gpv1 schreef: ↑16 april 2018, 14:52 Heb mijn aandelen Intrum verkocht met 6,5% verlies na contact met de CFO. Blijkbaar moeten de aankopen van leningen verwerkt worden binnen de vrije kasstromen (gevolg is dat de fcf's zero zijn of negatief), iets wat ik niet gedaan heb omdat ik ervan uitging dat dergelijke aankopen optioneel zijn. Ik zie nu ook dat de concurrenten hetzelfde doen. Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij. Intrum verwerkt overnames van andere bedrijven ook binnen de vrije kasstromen, wat totaal verkeerd is natuurlijk. Jammer.
Koers shiet als een raket de hoogte in. Ze hebben een bod neergelegd om de slechte leningen van Intesea over te nemen.