Goed verzekerd?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Goed verzekerd?
Eind deze maand verhuizen we naar ons huis.
Daar alles redelijk nieuw is vraag ik me af of dit goed is van verzekeringen:
Familiale (Fortis): Niet verplicht, maar goed voor problemen aan derden (+- 60€/jaar)
Brand (Fortis): Verplicht. Huis en inboedel. (Prijs zal richting 200€ gaan)
Assistance (Ethias): Voor de 2 auto's in geval van panne
Optie Home Emergency (Bij Assistance Ethias): In geval van dringende reparaties
Lijkt dit in orde? Of is die Home Emergency niet nodig?
Zijn er nog verzekeringen nodig/verplicht?
Let wel:
De vraag is niet of het elders goedkoper is, maar de vraag is of alles goed verzekerd is en er geen overlappingen of tekortkomingen zijn.
Familiale (Fortis): Niet verplicht, maar goed voor problemen aan derden (+- 60€/jaar)
Let wel:
De vraag is niet of het elders goedkoper is, maar de vraag is of alles goed verzekerd is en er geen overlappingen of tekortkomingen zijn.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Goed verzekerd?
Een woningverzekering (brandpolis) en familiale zijn de meest courante die (bijna) iedereen wel heeft en zeker aan te raden zijn.
Hou er voor de woningverzekering ook rekening mee dat je u kan indekken voor diefstal en vandalisme. Een aanrader als je waardevolle items in huis hebt.
Vergeet voor de woningverzekering en familiale de rechtsbijstand niet te onderschrijven.
Wat de assistance betreft; dat is ieder zijn ding om te bepalen of hij zich hiervoor wenst te verzekeren. Wanneer je autopech hebt, kan je evengoed de pechdienst bellen. (Het zal u dan wel meer kosten dan een jaarpremie voor betreffende verzekering).
Maak gewoon in samenspraak met uw partner eens uit welke risico's je wil indekken. Zo kan je misschien nog een hospitalisatieverzekering nemen.
Wat de brandpolis betreft: deze is niet wettelijk verplicht, in tegenstelling tot wat veel mensen denken.
Onthoud ook dit; je kan u voor alles en nog wat gaan verzekeren en u zodoende blauw betalen aan premies. De gulden middenweg zoeken dus. Maar dit is iets wat je gaandeweg zelf wel zal ondervinden.
Hou er voor de woningverzekering ook rekening mee dat je u kan indekken voor diefstal en vandalisme. Een aanrader als je waardevolle items in huis hebt.
Vergeet voor de woningverzekering en familiale de rechtsbijstand niet te onderschrijven.
Wat de assistance betreft; dat is ieder zijn ding om te bepalen of hij zich hiervoor wenst te verzekeren. Wanneer je autopech hebt, kan je evengoed de pechdienst bellen. (Het zal u dan wel meer kosten dan een jaarpremie voor betreffende verzekering).
Maak gewoon in samenspraak met uw partner eens uit welke risico's je wil indekken. Zo kan je misschien nog een hospitalisatieverzekering nemen.
Wat de brandpolis betreft: deze is niet wettelijk verplicht, in tegenstelling tot wat veel mensen denken.
Onthoud ook dit; je kan u voor alles en nog wat gaan verzekeren en u zodoende blauw betalen aan premies. De gulden middenweg zoeken dus. Maar dit is iets wat je gaandeweg zelf wel zal ondervinden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Brandverzekering is idd niet wettelijk verplicht, maar als je een lening lopen hebt wel vaak door u krediet verstrekker.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Sommige huurcontracten verplichten het ook. Maar eigenlijk is zulke polis onderschrijven gewoon een kwestie van gezond verstand.geengeld schreef: Brandverzekering is idd niet wettelijk verplicht, maar als je een lening lopen hebt wel vaak door u krediet verstrekker.
Uitzondering: over genoeg kapitaal beschikken zodoende dat, moest je woning met de grond gelijk branden, je wat "zakgeld" neemt en gewoon een nieuw kot koopt ;)
Bedankt allen!
Die rechtsbijstand heb ik even bekeken, en zit er mee in.
De hospitalisatie moet ik nog eens onderzoeken, want ik ben bij dkv (duur) en vriendin bij mutualiteit.
Hier moest ik eerst zien wie wat dekt en dus het beste is.
De website van standaard zal ik eens nazien.
Die rechtsbijstand heb ik even bekeken, en zit er mee in.
De hospitalisatie moet ik nog eens onderzoeken, want ik ben bij dkv (duur) en vriendin bij mutualiteit.
Hier moest ik eerst zien wie wat dekt en dus het beste is.
De website van standaard zal ik eens nazien.
Familiale is niet verplicht maar is wel aan te raden voor schade aan derden.Voor de kostprijs op jaarbasis moet je het niet laten.hansv schreef:Eind deze maand verhuizen we naar ons huis.
Let wel:
Brand is eveneens niet verplicht maar meestal "verplichtten" banken dit anders krijg je zogenaamd geen lening.Neem die polis erbij en na 9 maanden kun je het opzeggen en op een ander gaan.
Assistance zal goed zijn als je het nodig hebt igv panne.Anders is het gebakken lucht.
Optie Home emergency.Hangt van de kostprijs af.Zal eveneens weer goed zijn als je het nodig hebt.Anders gebakken lucht.
Probeer al uw rechtsbijstanden van al de polissen samen te zetten bij bv Euromex.Zal goedkoper zijn dan alles apart en men zou in principe beter gedekt zijn.
Niet verplicht maar wel sterk aan te raden...
- Familiale verzekering
- Brandverzekering evt met diefstalverzekering en milieuschade stookolietank (indien aanwezig)
- Hospitalisatieverzekering
Eventueel aan te vullen met:
- Ongevallenverzekering priveleven (verzekerd kapitaal bij niet-arbeidsongevallen - bv thuis - hiermee kun je je huis verbouwen indien blijvende invaliditeit, of een aangepaste wagen kopen...)
- Verzekering huishoudelijke hulp (vb indien poetsvouw via ander kanaal dan PWA of dienstencheques)
- Reisverzekering indien vaak in buitenland (bijstand, repatriering, opsporing...)
Te overwegen indien niet via groepsverzekering werkgever (of voor zelfstandigen)
- Levensverzekering (kapitaal bij overlijden)
- Verzekering gewaarborgd inkomen
Meest nutteloze verzekeringen (maar dit is persoonlijk)
- Overlijdensverzekering (begrafeniskosten). Sparen is een beter alternatief dan premie betalen.
- Annulatieverzekering reizen beneden een grensbedrag. (grensbedrag = wat je niet erg vindt als je het kwijt bent). Hier speel ik zelf verzekeraar door de uitgespaarde premie (vaak 4% van de reis) te sparen.
Nog tips:
Probeer voor een zo hoog mogelijke franchise te gaan (die je zelf kan ophoesten). Bedenk dat een verzekering er is voor risico's te dekken die je zelf niet kan dragen ; de eerste paar honderd euro kun je vaak zelf nog ophoesten. De hogere premie die je betaalt voor een lagere franchise is vaak niet in verhouding. Bv voor autoverzekering: de meerpremie voor een franchise van slechts 200 eur ipv 400 eur kan oplopen tot 100 eur, dus 50%!
- Familiale verzekering
- Brandverzekering evt met diefstalverzekering en milieuschade stookolietank (indien aanwezig)
- Hospitalisatieverzekering
Eventueel aan te vullen met:
- Ongevallenverzekering priveleven (verzekerd kapitaal bij niet-arbeidsongevallen - bv thuis - hiermee kun je je huis verbouwen indien blijvende invaliditeit, of een aangepaste wagen kopen...)
- Verzekering huishoudelijke hulp (vb indien poetsvouw via ander kanaal dan PWA of dienstencheques)
- Reisverzekering indien vaak in buitenland (bijstand, repatriering, opsporing...)
Te overwegen indien niet via groepsverzekering werkgever (of voor zelfstandigen)
- Levensverzekering (kapitaal bij overlijden)
- Verzekering gewaarborgd inkomen
Meest nutteloze verzekeringen (maar dit is persoonlijk)
- Overlijdensverzekering (begrafeniskosten). Sparen is een beter alternatief dan premie betalen.
- Annulatieverzekering reizen beneden een grensbedrag. (grensbedrag = wat je niet erg vindt als je het kwijt bent). Hier speel ik zelf verzekeraar door de uitgespaarde premie (vaak 4% van de reis) te sparen.
Nog tips:
Probeer voor een zo hoog mogelijke franchise te gaan (die je zelf kan ophoesten). Bedenk dat een verzekering er is voor risico's te dekken die je zelf niet kan dragen ; de eerste paar honderd euro kun je vaak zelf nog ophoesten. De hogere premie die je betaalt voor een lagere franchise is vaak niet in verhouding. Bv voor autoverzekering: de meerpremie voor een franchise van slechts 200 eur ipv 400 eur kan oplopen tot 100 eur, dus 50%!