goede keuze?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
goede keuze?
na goed dit forum gelezen te hebben(trouwens proficiat aan alle schrijvers met kennis van zaken!) heb ik besloten te kiezen voor credit europe.
Volgens mij de beste keuze... en volgens mij ook betrouwbaarder dan kaupthing edge... heb hier ook de calculator gebruikt op deze site om tot deze keuze te komen...
Graag uw mening of ik goed gekozen heb?
Volgens mij de beste keuze... en volgens mij ook betrouwbaarder dan kaupthing edge... heb hier ook de calculator gebruikt op deze site om tot deze keuze te komen...
Re: goede keuze?
mi goed gekozen, als je er niet tegen op ziet om elk jaar een klachtenbriefje te schrijven voor oud of vers geld. Desnoods kunnen wij er op spaargids eentje opstellen;matroos schreef: na goed dit forum gelezen te hebben(trouwens proficiat aan alle schrijvers met kennis van zaken!) heb ik besloten te kiezen voor credit europe.
Kaupting geeft 0,25% meer maar slechts 20 000 garantie igv failliessement
ce ongeveer het dubbele garantie ingeval van failliessement
Bij CE moet je ook kunnen verdragen dat je wat naar het stenentijdperk teruggaat : postzegels van 35 jaar oud, handgeschreven brieven, afgesloten telefoonlijnen, uitpuilende brievenbussen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
kauphting geeft toch meer ?
is er betere bescherming bij credit europe dan kauphting?
indien niet , nee dan ben je beter bij kauphting! ;D
is er betere bescherming bij credit europe dan kauphting?
indien niet , nee dan ben je beter bij kauphting! ;D
dus bij credit 80.000 euro beschermd voor gezamellijke rekening en bij kaupthing slechts 40.000 euro ?
yep in die zinkirederf schreef: dus bij credit 80.000 euro beschermd voor gezamellijke rekening en bij kaupthing slechts 40.000 euro ?
100% voor de eerste 20 000
90% voor de volgende 20 000
en alles maal 2 voor 2 personen
wat bedoel je met afgesloten telefoonlijnen en uitpuilende brievenbussen?paul schreef:mi goed gekozen, als je er niet tegen op ziet om elk jaar een klachtenbriefje te schrijven voor oud of vers geld. Desnoods kunnen wij er op spaargids eentje opstellen;matroos schreef: na goed dit forum gelezen te hebben(trouwens proficiat aan alle schrijvers met kennis van zaken!) heb ik besloten te kiezen voor credit europe.
Bij CE moet je ook kunnen verdragen dat je wat naar het stenentijdperk teruggaat : postzegels van 35 jaar oud, handgeschreven brieven, afgesloten telefoonlijnen, uitpuilende brievenbussen
Vanmorgen heeft men ergens een berichtje geplaatst in spaargids dat de 03 lijnmatroos schreef:wat bedoel je met afgesloten telefoonlijnen en uitpuilende brievenbussen?paul schreef:
mi goed gekozen, als je er niet tegen op ziet om elk jaar een klachtenbriefje te schrijven voor oud of vers geld. Desnoods kunnen wij er op spaargids eentje opstellen;
die op hun brievenstaat niet meer gebruikt worden. Ze hebben liever dat je hun betalend 070 lijn gebruikt. Een paar weken geleden mijn klachtenbrief eens persoonlijk bij hen in de brievenbus ( proberen ) te steken : dat puilde daar helemaal uit.Iedereen die het wou kon vertrouwlijke info uit hun bus halen - is in casu in hoofdzaak de fout van de post zelf die een dikke enveloppe van 5cm ( klacht ? ) in hun brievenbus had gepropt. Voor het overige van die details niet teveel aantrekken
Maar objectief bekeken een goede keuze dan toch?paul schreef:Vanmorgen heeft men ergens een berichtje geplaatst in spaargids dat de 03 lijnmatroos schreef:
wat bedoel je met afgesloten telefoonlijnen en uitpuilende brievenbussen?
die op hun brievenstaat niet meer gebruikt worden. Ze hebben liever dat je hun betalend 070 lijn gebruikt. Een paar weken geleden mijn klachtenbrief eens persoonlijk bij hen in de brievenbus ( proberen ) te steken : dat puilde daar helemaal uit.Iedereen die het wou kon vertrouwlijke info uit hun bus halen - is in casu in hoofdzaak de fout van de post zelf die een dikke enveloppe van 5cm ( klacht ? ) in hun brievenbus had gepropt. Voor het overige van die details niet teveel aantrekken
@ matroos
zoals Paul terecht stelt: als je over de kleine dingetjes heen kan kijken (postzegels uit stenen tijdperk, soms laattijdig antwoord, ...) ben je zeker goed af met credit europe ; trouwens ook met de continue doorberekening per 2 weken na de aangroeipremie van 6 maand zijn ze voordelig naar de klant toe in vergelijking met vele andere banken
olleke
zoals Paul terecht stelt: als je over de kleine dingetjes heen kan kijken (postzegels uit stenen tijdperk, soms laattijdig antwoord, ...) ben je zeker goed af met credit europe ; trouwens ook met de continue doorberekening per 2 weken na de aangroeipremie van 6 maand zijn ze voordelig naar de klant toe in vergelijking met vele andere banken
olleke
Beiden zijn een goede keuze.
Kaupthing geeft een iets hogere rente.
Qua werking zijn ze heel verschillend. Kaupthing is veel moderner en vlugger. Bij Kaupthing is het een system met zichtrekening en spaarrekening.
Terwijl CE met een tegenrekening werkt. Je moet iets meer geduld met ze hebben. Voordeel van CE is dat de valuta datum beter is. Qua bijstortingen is CE ook gemakkelijker.
Het hangt er ook vanaf hoeveel geld je juist op een spaarrekening wilt zetten. Als het bedrag groot genoeg is, kan je eventueel bij beiden een aanvraag doen. Een factor kan ook zijn hoe vlug het geld vrijkomt dat je wil storten.
Qua risico lijken ze met hetzelfde.
Kaupthing geeft een iets hogere rente.
Qua werking zijn ze heel verschillend. Kaupthing is veel moderner en vlugger. Bij Kaupthing is het een system met zichtrekening en spaarrekening.
Terwijl CE met een tegenrekening werkt. Je moet iets meer geduld met ze hebben. Voordeel van CE is dat de valuta datum beter is. Qua bijstortingen is CE ook gemakkelijker.
Het hangt er ook vanaf hoeveel geld je juist op een spaarrekening wilt zetten. Als het bedrag groot genoeg is, kan je eventueel bij beiden een aanvraag doen. Een factor kan ook zijn hoe vlug het geld vrijkomt dat je wil storten.
Qua risico lijken ze met hetzelfde.
risico hetzelfde ?
ik heb al mijn aanvraag gedaan naar kauphting om er 37000 euro te storten maar begin nu weer te twijfelen - als je sommige criticasters hoort over een gelijkaardige situatie als in amerika, grote inflatie ijsland enz enz...
ik heb al mijn aanvraag gedaan naar kauphting om er 37000 euro te storten maar begin nu weer te twijfelen - als je sommige criticasters hoort over een gelijkaardige situatie als in amerika, grote inflatie ijsland enz enz...
@ kirederf
als je zo twijfelt, splits dan toch gewoon de storting op in een deel naar credit europe en deel naar kauphting ... je laat misschien 0,25% liggen (aangroeipremie) bij het ene gedeelte maar dat zal allicht wel opwegen tegen een betere nachtrust ...
objectief gezien zijn beide echt wel een goede keuze, maar niemand kan in de toekomst kijken ...
olleke
als je zo twijfelt, splits dan toch gewoon de storting op in een deel naar credit europe en deel naar kauphting ... je laat misschien 0,25% liggen (aangroeipremie) bij het ene gedeelte maar dat zal allicht wel opwegen tegen een betere nachtrust ...
objectief gezien zijn beide echt wel een goede keuze, maar niemand kan in de toekomst kijken ...
olleke
Als je alles hebt gelezen in dit forum, zal je merken dat bijna geen enkele bank onberispelijk is.
Bij elke bank is er wel iets (ofwel de extra kosten, dubieuze praktijken, de kleine lettertjes, té lage rating, oud geld, vers geld, enz...)
Daarom is er een forum als deze. Het is aan u de keuze om uit te maken wat voor u belangrijk is.
0,25% meer met een lage Mooby rating of een lagere rente met een loket?
We zijn van niks zeker in het leven (gelukkig maar) en je moet een beetje 'durven'. Tenslotte is het hier maar een héél klein risico.
Maak het een beetje spannend in je leven hé of leg het onder je matras
Bij elke bank is er wel iets (ofwel de extra kosten, dubieuze praktijken, de kleine lettertjes, té lage rating, oud geld, vers geld, enz...)
Daarom is er een forum als deze. Het is aan u de keuze om uit te maken wat voor u belangrijk is.
0,25% meer met een lage Mooby rating of een lagere rente met een loket?
We zijn van niks zeker in het leven (gelukkig maar) en je moet een beetje 'durven'. Tenslotte is het hier maar een héél klein risico.
Maak het een beetje spannend in je leven hé of leg het onder je matras
da's waar, een beleggingsfonds of aandelen vind ik een groter risico.
@ olleke :
het gaat om een gezamelijke rekening dus ben ik met 37000 euro wel 100 % beschermd toch
het gaat om een gezamelijke rekening dus ben ik met 37000 euro wel 100 % beschermd toch