goedkoop groot onderhoud wagen
goedkoop groot onderhoud wagen
ik heb een duitse wagen en erger me aan de torenhoge kosten die de officiële garage aanrekent voor een groot onderhoud
iemand die tips heeft waar ik goedkoop en goed een onderhoud kan laten doen van mijn wagen?
iemand die tips heeft waar ik goedkoop en goed een onderhoud kan laten doen van mijn wagen?
Re: goedkoop groot onderhoud wagen
Wat noem jij torenhoog en wat hebben "ze" er voor gedaan?
Zoek een forum waar uw wagen goed aan bod komt. Lees en luister naar de anciens op dat forum. Good luck.
Zoek een forum waar uw wagen goed aan bod komt. Lees en luister naar de anciens op dat forum. Good luck.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In de nabije omgeving zullen wel niet-officiële dealers zijn die zich aan een bepaald merk verbonden hebben.
lees eens autoforum en zeg je regio...
Naar een niet-officiële garage gaan die een goede naam heeft.
@movado
Thanks!
Net even de prijzen van onze garagist vergeleken met de prijzen die daar gegeven worden.
Conclusie: ik mag content zijn met onze garage...
@movado
Thanks!
Net even de prijzen van onze garagist vergeleken met de prijzen die daar gegeven worden.
Conclusie: ik mag content zijn met onze garage...

wat versta je onder "groot onderhoud" ?
ik koop m'n filters zelf bij een groothandel
Oliefilter +-9€, luchtfilter +-12€, naft of mazoutfilter 30 a 50€, 6.5 litertjes olie +- 60€
Kost mij dus ongeveer 100€ per jaar aan onderhoud
Als je iemand kent met een "fosse", gewoon zelf doen, een kind van 6 jaar kan dat ;-)
Zowiezo altijd wegblijven uit die "officiële" garages, daar mogen ze zelfs mijn banden nog niet oppompen ;-)
ik koop m'n filters zelf bij een groothandel
Oliefilter +-9€, luchtfilter +-12€, naft of mazoutfilter 30 a 50€, 6.5 litertjes olie +- 60€
Kost mij dus ongeveer 100€ per jaar aan onderhoud
Als je iemand kent met een "fosse", gewoon zelf doen, een kind van 6 jaar kan dat ;-)
Zowiezo altijd wegblijven uit die "officiële" garages, daar mogen ze zelfs mijn banden nog niet oppompen ;-)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Neem anders eens 'n telefoonboek van 10 jaar terug en noteer alle dealers van jouw merk van wagen. Controleer welke dealers momenteel weggevallen zijn. Vaak zijn ze geen 'officieel erkende dealer' meer of zijn ze hun 'merk-concessie' verloren.
In de 'VW-Audi-Porsche garages' zijn er veel uitgekegeld, niet omdat ze slecht bezig waren maar omdat ze het vertikten om te blijven dansen naar de pijpen van de grote bonzen (alsook naar de pijpen van D'Ieteren). De meeste van die garages leveren zeer goed werk en doen dit nu aan 'n lagere prijs (anders werd dit opgelegd van het merk). Tevens kunnen ze nu ook 'generieke' onderdelen gebruiken die vaak minder dan de helft kosten dan de originele onderdelen. Je bent ook niet meer verplicht om het volledige onderhoud te laten doen om je stempeltje te krijgen in jouw onderhoudsboekje. En er wordt vaak onderhoud gedaan met begrip voor de prijs die sommige zaken met zich meebrengen.
Als je bij zo'n dealer gaat impliceert dat wel dat je dan je mobiliteitsgarantie verliest, want die vereist een 'officieel erkende dealer' uit hun netwerk.
In de 'VW-Audi-Porsche garages' zijn er veel uitgekegeld, niet omdat ze slecht bezig waren maar omdat ze het vertikten om te blijven dansen naar de pijpen van de grote bonzen (alsook naar de pijpen van D'Ieteren). De meeste van die garages leveren zeer goed werk en doen dit nu aan 'n lagere prijs (anders werd dit opgelegd van het merk). Tevens kunnen ze nu ook 'generieke' onderdelen gebruiken die vaak minder dan de helft kosten dan de originele onderdelen. Je bent ook niet meer verplicht om het volledige onderhoud te laten doen om je stempeltje te krijgen in jouw onderhoudsboekje. En er wordt vaak onderhoud gedaan met begrip voor de prijs die sommige zaken met zich meebrengen.
Als je bij zo'n dealer gaat impliceert dat wel dat je dan je mobiliteitsgarantie verliest, want die vereist een 'officieel erkende dealer' uit hun netwerk.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Auto 5 is de goedkoopste op de markt. Ga er al jaren.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Maar het moet toch nog iets of wat goed gedaan worden... Ik ken ook zo iemand die z'n wagen steeds bij Midas binnen doet voor onderhoud. Het is altijd wel iets dat daar mis loopt of waarmee ze hem op -vaak onnodige- kosten jagen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
regio vermelden kan al wat helpen.gerd schreef:ik heb een duitse wagen en erger me aan de torenhoge kosten die de officiële garage aanrekent voor een groot onderhoud
Estate Guru believer.
Ik versta het volledig.
Mijn polo teller schreeuwt al een paar honderd kilometers om een onderhoud
Ik heb al zo véél geld gegeven aan een officiële dealer.
Ik hoor de teller momenteel niet, is zo véél geld....
ik kan ook wat tips gebruiken ...
Mijn polo teller schreeuwt al een paar honderd kilometers om een onderhoud
Ik heb al zo véél geld gegeven aan een officiële dealer.
Ik hoor de teller momenteel niet, is zo véél geld....
ik kan ook wat tips gebruiken ...
regio waregem West-vlaanderen
- Oli4ke1977
- Newbie
- Contacteer:
De onderdelen aankopen bij mister-auto.be en het gewoon zelf doen!
Probeer eens Bosch Car Service?
http://www.boschcarservice.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.boschcarservice.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wegblijven van officiële dealers (Tenzij de eerste paar jaar misschien) en van auto5/midas/...
Best eens informeren bij vrienden/familie of op autoforums, al dan niet een forum specifiek voor jouw model/merk van wagen.
Sinds ik weg blijf bij de VW dealer koop ik mijn olie zelf, op internet, onmiddelijk genoeg voor een paar jaar (verzendingskosten drukken). Aantal jaar terug 61 EUR betaald voor 10 liter Shell longlife olie voor VW (=6.1 EUR per liter). Er gaat 3.6l in mijn motor, bij VW dealer kostte mij dit 77.33 EUR aan olie, nu 22 EUR.
De garage die het onderhoud doet moet maar de olie gebruiken die ik lever, dit is nooit een probleem (wel niet getest bij dealer).
Nu heb ik iemand gevonden aan wie ik enkel werkuren betaal, doet dit na zijn uren, filters koop ik zelf bij een groothandel of online.
Totaalprijs laatste onderhoud (olie + olie filter + luchtfilter + pollenfilter+ banden wisselen+visuele inspectie remmen, cardans, vloestoffen + etc, etc + reset boordcomputer longlife: 80 EUR all-in en normaal zit ik 2 jaar goed.
Bij VW kwam dit op 250 EUR ...
Best eens informeren bij vrienden/familie of op autoforums, al dan niet een forum specifiek voor jouw model/merk van wagen.
Sinds ik weg blijf bij de VW dealer koop ik mijn olie zelf, op internet, onmiddelijk genoeg voor een paar jaar (verzendingskosten drukken). Aantal jaar terug 61 EUR betaald voor 10 liter Shell longlife olie voor VW (=6.1 EUR per liter). Er gaat 3.6l in mijn motor, bij VW dealer kostte mij dit 77.33 EUR aan olie, nu 22 EUR.
De garage die het onderhoud doet moet maar de olie gebruiken die ik lever, dit is nooit een probleem (wel niet getest bij dealer).
Nu heb ik iemand gevonden aan wie ik enkel werkuren betaal, doet dit na zijn uren, filters koop ik zelf bij een groothandel of online.
Totaalprijs laatste onderhoud (olie + olie filter + luchtfilter + pollenfilter+ banden wisselen+visuele inspectie remmen, cardans, vloestoffen + etc, etc + reset boordcomputer longlife: 80 EUR all-in en normaal zit ik 2 jaar goed.
Bij VW kwam dit op 250 EUR ...