Goedkope mutualiteit: de hulpkas
Re: Goedkope mutualiteit: de hulpkas
Ik rijd 20 km met de fiets om om goedkopere pustolets en koffiekoeken te kopen. € 2,95 tegenover € 4,20 dagelijks is voor mij de moeite waard.
-
- Newbie
- Contacteer:
Tja het gaat hem om het principe he.
Fors is denk ik toch niet zo overdreven!!
Vergelijk maar eens alle mutualiteiten.
De CM springt er uit met 13 %. Dit is zeker duur voor mensen die totaal geen nood hebben aan al die voordelen. De mutualiteit wordt betaald door de werkgevers- en werknemersbijdragen aan de sociale zekerheid en door de subsidies van de federale overheid. Dwz dat ons lidgeld een extra inkomen voor de mutualiteiten is. En ja dan is dat inderdaad profiteren van uw leden en lekker alle energiekosten en loonkosten wat op ons doorrekenen.
Ik weet ook wel dat alles duurder wordt. Maar ik dacht toch dat dit forum juist gemaakt werd om te besparen waar het kan. Ik zou haast spijt krijgen van mijn reactie als ik het antwoord hierop lees van sommigen hier. Trouwens misschien zijn er wel nog mensen zoals ik die met die vraag zitten. Dus ik zou het appreciëren dat je enkel reageert als je iets interessants kon verzinnen.
De CM springt er uit met 13 %. Dit is zeker duur voor mensen die totaal geen nood hebben aan al die voordelen. De mutualiteit wordt betaald door de werkgevers- en werknemersbijdragen aan de sociale zekerheid en door de subsidies van de federale overheid. Dwz dat ons lidgeld een extra inkomen voor de mutualiteiten is. En ja dan is dat inderdaad profiteren van uw leden en lekker alle energiekosten en loonkosten wat op ons doorrekenen.
Ik weet ook wel dat alles duurder wordt. Maar ik dacht toch dat dit forum juist gemaakt werd om te besparen waar het kan. Ik zou haast spijt krijgen van mijn reactie als ik het antwoord hierop lees van sommigen hier. Trouwens misschien zijn er wel nog mensen zoals ik die met die vraag zitten. Dus ik zou het appreciëren dat je enkel reageert als je iets interessants kon verzinnen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ziekenfondsen kosten veel.
Volkomen gelijk heb je. En de mensen die hier commentaar op geven zagen zelf wel als ze bvb geen energiesteun krijgen terwijl ze een gigantisch pensioen hebben. Hun motto kennen we nu. Mijn wijsheid is vele kleintjes maken groot. Persoonlijk ben ik naar HZIV gegaan. Is geen lidgeld. Enkel recht op remgeld zonder die extra voordelen die ziekenfondsen aanbieden. Succes met je zoektocht.shaniabelgiu schreef: ↑12 januari 2023, 11:03 Tja het gaat hem om het principe he.
Het is een vrij forum om respons te plaatsen. Als je alleen maar wil lezen wat je belieft is dit forum misschien niets voor u..shaniabelgiu schreef: ↑12 januari 2023, 11:03 Tja het gaat hem om het principe he.
Ik weet ook wel dat alles duurder wordt. Maar ik dacht toch dat dit forum juist gemaakt werd om te besparen waar het kan. Ik zou haast spijt krijgen van mijn reactie als ik het antwoord hierop lees van sommigen hier. Trouwens misschien zijn er wel nog mensen zoals ik die met die vraag zitten.Dus ik zou het appreciëren dat je enkel reageert als je iets interessants kon verzinnen.
Zou dan al géén eieren meer gaan kopen ook ni , want die zijn met 119% gestegen..
@ludo,ludo schreef: ↑11 januari 2023, 22:40Tja, er zijn mensen di 5 Km met de wagen omrijden om een brood 10cent goedkoper te kopen, maar ze vergeten dat je wel brandstof verbruikt..Nefertari schreef: ↑11 januari 2023, 18:53 Niet iedereen heeft het op financieel gebied even gemakkelijk!
Zelfs niet iedereen die regelmatig op dit forum komt: hier en daar 10 € kunnen uitsparen is ook voor mijzelf belangrijk.
"Vele kleintjes maken een groot"
"Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd"
Voor aankoop van 'ons dagelijks brood ' gaan wij verschillende keren per week 'te voet' naar een supermarkt, die op wandelafstand ligt van onze woning. (Evenals voor ons vlees, groenten, en andere verswaren, omdat ik mij de prijzen bij de plaatselijke kleinhandel nu eenmaal niet langer kan veroorloven.)
Goed voor jou, als jij dat wél kan.
@Yaris,
Dit lijken me eerder gezegden die bedoeld zijn voor gierigaards, wat niet van toepassing is op mij.
In "een vroeger leven" kon ik mij ook veroorloven om mij niet druk te maken over mijn gezinsuitgaven. Maar door meerdere tegenslagen op divers gebied, moet ik noodgedwongen al jaren op mijn centen passen.
Jullie zullen mij niet horen klagen, want ik profiteer nog altijd van het leven, zij het met minder luxe dan vroeger.
Maar "sparen" zit er voor mij niet meer in; dus "besparen" is de boodschap en daardoor worden ook de "vele kleintjes" van bvb 10€ belangrijk om uit te sparen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar gaan de Paaseieren.ludo schreef: ↑12 januari 2023, 16:17Het is een vrij forum om respons te plaatsen. Als je alleen maar wil lezen wat je belieft is dit forum misschien niets voor u..shaniabelgiu schreef: ↑12 januari 2023, 11:03 Tja het gaat hem om het principe he.
Ik weet ook wel dat alles duurder wordt. Maar ik dacht toch dat dit forum juist gemaakt werd om te besparen waar het kan. Ik zou haast spijt krijgen van mijn reactie als ik het antwoord hierop lees van sommigen hier. Trouwens misschien zijn er wel nog mensen zoals ik die met die vraag zitten.
Zou dan al géén eieren meer gaan kopen ook ni , want die zijn met 119% gestegen..