goedkoper internet : teken de petitie
goedkoper internet : teken de petitie
Vandaag betaalt de Belgische consument voor zijn internetaansluiting bijna 2 keer zoveel als zijn Europese buren.
Aan deze situatie moet een einde komen!
Daarom tekende ik de petitie van consumentenvereniging Test-Aankoop, en vraag aan jullie om dit ook te doen op :
http://quask.euroconsumers.org/FormServ ... arieven_mb
Dank in naam van alle internetgebruikers.
Aan deze situatie moet een einde komen!
Daarom tekende ik de petitie van consumentenvereniging Test-Aankoop, en vraag aan jullie om dit ook te doen op :
http://quask.euroconsumers.org/FormServ ... arieven_mb
Dank in naam van alle internetgebruikers.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: goedkoper internet : teken de petitie
Ik ben volledig tegen de actie van Test Aankoop. Ze slaan weer de bal mis.
We hebben dit al voor onze electriciteit, deze is ook niet goedkoper geworden.De kabelnetwerken moeten worden opengesteld voor de concurrentie. De activiteiten van Belgacom moeten worden opgesplitst in een onafhankelijke netwerkbeheerder enerzijds en commerciële activiteiten anderzijds, opdat alle operatoren op gelijke voet worden gesteld.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Beste,
deze morgen was testaankoop op radio 2 met Inspecteur De Caluwe!
En ja ze komen op voor de verbruikers!
Maar als deze meneer dan zegt ga naar de site van Test Aankoop en gebruik de site om je eigen wensen te kennen, en de mogelijkheid om te vergelijken, dan sla ik tilt! Want wat bedoelt deze meneer? Ga naar de site en wanneer je erop komt en je wil wat testen of vergelijken, dan krijg je doodleuk de melding, wordt eerst lid en dan kun je de site gebruiken! Dus dit is ook sluikreklame voeren! Eerst U lokken en dan klant maken want anders kan je niet veel doen op deze site van Test Aankoop!
Groetjes
Maar als deze meneer dan zegt ga naar de site van Test Aankoop en gebruik de site om je eigen wensen te kennen, en de mogelijkheid om te vergelijken, dan sla ik tilt! Want wat bedoelt deze meneer? Ga naar de site en wanneer je erop komt en je wil wat testen of vergelijken, dan krijg je doodleuk de melding, wordt eerst lid en dan kun je de site gebruiken! Dus dit is ook sluikreklame voeren! Eerst U lokken en dan klant maken want anders kan je niet veel doen op deze site van Test Aankoop!
Groetjes
TA overdrijft wel een beetje (stemmingmakerij) Ik ben ook TA-klant
bel voor 45 € (43 € via TA) 24/24 u. naar 20 landen, snel internet (6Mbit DL, 40 GB) en 30 min. bellen van gsm naar vaste telefoons.
Is dat zo duur?
bij bgc/Telenet heb je dan enkel de internetverbinding (als je wat extra downloadt)
Je hebt nu combi-paketten (telenet shake vb.)
voor mensen die enkel low-budget internet wensen.....
dommel ADSL 18 €
edpnet starter 20 €
eusurf 19,99 €
i
bel voor 45 € (43 € via TA) 24/24 u. naar 20 landen, snel internet (6Mbit DL, 40 GB) en 30 min. bellen van gsm naar vaste telefoons.
Is dat zo duur?
bij bgc/Telenet heb je dan enkel de internetverbinding (als je wat extra downloadt)
dommel ADSL 18 €
edpnet starter 20 €
eusurf 19,99 €
i
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik betaal 21,51€ voor 'n Freephone 24 Belgium (bel dus 24/24 en 7/7 naar belgische vaste lijnen aan deze prijs) en krijg d'er gratis internet (freesurf) bij van Telenet, mij hoor je niet klagen. ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
snap u ergens niet.Stier schreef: Ik ben volledig tegen de actie van Test Aankoop. Ze slaan weer de bal mis.
We hebben dit al voor onze electriciteit, deze is ook niet goedkoper geworden.De kabelnetwerken moeten worden opengesteld voor de concurrentie. De activiteiten van Belgacom moeten worden opgesplitst in een onafhankelijke netwerkbeheerder enerzijds en commerciële activiteiten anderzijds, opdat alle operatoren op gelijke voet worden gesteld.
als het over sparen gaat , moet het onderste uit de kan.
internet is blijkbaar niet belangrijk , waarom in belgie download limits ??
wat elek betreft er zijn heden voor hetzelfde wel degelijk verschillen.
verschillen varieren weliswaar van maand tot maand.
voor een juiste elek vergelijking maar een adres www.vreg.be
en al de andere site's is commercieel boerenbedrog.
groetjes
Een onafhankelijk netwerkbeheerder voor internet brengt zowiezo extra kosten mee. Hetzelfde zien we bij de electriciteit.fendtje schreef:snap u ergens niet.Stier schreef: Ik ben volledig tegen de actie van Test Aankoop. Ze slaan weer de bal mis.
We hebben dit al voor onze electriciteit, deze is ook niet goedkoper geworden.
als het over sparen gaat , moet het onderste uit de kan.
internet is blijkbaar niet belangrijk , waarom in belgie download limits ??
wat elek betreft er zijn heden voor hetzelfde wel degelijk verschillen.
verschillen varieren weliswaar van maand tot maand.
voor een juiste elek vergelijking maar een adres www.vreg.be
en al de andere site's is commercieel boerenbedrog.
groetjes
Overigens vind ik het inderdaad aan de consument zelf om niet te honkvast te zijn, dit is gezien de omstandigheden in België de beste garantie om de tarieven naar beneden te kijken.
Laatst gewijzigd door Stier op 28 oktober 2009, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
U hoeft geen betalend lid te worden van Test-Aankoop om van sommige voordelen op hun website gebruik te kunnen maken.jempi25 schreef: Beste,
Groetjes
U kan zich ook eenvoudig en vrijblijvend "registreren".
Bij sommige acties zoals bijvoorbeeld de huidige actie, biedt Test-Aankoop in samenwerking met het programma "Inspecteur De Caluwé" van Radio2, aan niet-leden, tijdelijk de mogelijkheid om gebruik te maken van sommige van haar rekenmodules.
Zo kunt u bijvoorbeeld momenteel na registratie op de website van Test-Aankoop.be, in de volgende module uw eigen profiel berekenen voor internetgebruik in :
Bereken zelf / Communicatie&Multimedia :
"Internettarieven : betaalt u niet te veel ?" of "Internetverbindingen : welke is de voordeligste ?"
Meer info vindt u ook op :
http://radio2.be/detailpagina.cfm?id=20 ... urdecaluwe
Anderzijds kunt u toch niet verwachten dat Test-Aankoop alles gratis aanbiedt aan niet-leden
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Het is zeer normaal dat zij ook reclame maken (= geen sluikreclame !)
Het is tenslotte uitsluitend dankzij de lidgelden dat deze onafhankelijke consumentenorganisatie onze rechten kan verdedigen (dus ook de rechten van de niet-betalende consumenten !)
Als je zelf TA-lid bent, weet je wel dat ze in de eerste plaats hun leden de kans geven om via hun rekenmodules de voordeligste formule op te zoeken, volgens eigen internetgebruikersprofiel.satsurfer schreef: TA overdrijft wel een beetje (stemmingmakerij) Ik ben ook TA-klant
Is dat zo duur?
dommel ADSL 18 €
edpnet starter 20 €
eusurf 19,99 €
i
Maar als Test-Aankoop zegt dat de Belgische consument voor zijn internetaansluiting bijna 2 keer zoveel betaalt als zijn Europese buren, dan vind ik niet dat zij overdrijven als ze proberen hier verandering in te krijgen.
Hebben wij in dit kleine landje misschien niet het recht om even goedkoop te internetten als onze buren ???
En wat u niet te duur vindt, is voor iemand anders misschien wél te duur !
Ik ken een vrij groot aantal mensen die zich geen PC aanschaffen omdat zij de internetverbinding tóch niet kunnen betalen.
Bovendien is het de bedoeling van dit forum om besparingstips uit te wisselen (ook via andere middelen dan hoge interesten op spaarcentjes).
Als TA ons daarmee kan helpen, dan vind ik het voorstel om deze petitie te tekenen hier ook op zijn plaats.
Ja Louise,
Je hebt gelijk dat betalende leden natuurlijk meer rechten hebben!
Maar ben vroeger lid geweest.
Nu ik ga Testaankoop niet afkeuren.
Maar! Ik vind toch dat ze moeten zeggen op radio, TV dat je voor bepaalde diensten om bv iets te kunnen berekenen lid moet zijn. Zo lok je niet nodeloos mensen naar Uw site om dan de melding te krijgen, dit is enkel voor abonnees.
Indien ze dit erbij zouden zeggen dan beslis je of je ernaar toe gaat of niet en weet je dat je lid moet worden.
Idem met hun geschenken digitaal fototoestel bij nieuw lid zijn, deze heb ik twee keer ontvangen gehad en ze hebben nooit gewerkt. Daarom dat ik mij als nieuw lid toen ogenblikkelijk mij heb uitgeschreven, omdat zij, die toch zo de consument verdedigen, hun eigen geschenken niet werken!
mvg
Maar! Ik vind toch dat ze moeten zeggen op radio, TV dat je voor bepaalde diensten om bv iets te kunnen berekenen lid moet zijn. Zo lok je niet nodeloos mensen naar Uw site om dan de melding te krijgen, dit is enkel voor abonnees.
Indien ze dit erbij zouden zeggen dan beslis je of je ernaar toe gaat of niet en weet je dat je lid moet worden.
Idem met hun geschenken digitaal fototoestel bij nieuw lid zijn, deze heb ik twee keer ontvangen gehad en ze hebben nooit gewerkt. Daarom dat ik mij als nieuw lid toen ogenblikkelijk mij heb uitgeschreven, omdat zij, die toch zo de consument verdedigen, hun eigen geschenken niet werken!
mvg
Je bent niet de enige denk ik, ken 2 personen die juist hertzelfde hebben voorgehad.jempi25 schreef: Ja Louise,
mvg
Je moet inderddad zeer hypocriet zijn om alles en iedereen continu af te breken en dan zelf brol als relatiegegschenk geven. Maar zo kennen we test aankoop wel weer.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Stier schreef: Ik ben volledig tegen de actie van Test Aankoop. Ze slaan weer de bal mis.
Dat is omdat onze regering een lakei van de Suez en Frankrijk is. In Frankrijk worden gasprijzen en electriciteit opgelegd en gereguleerd, in België is het een quasi monopolist dat de prijzen mag bepalen.
Het netwerk is in handen van Belgacom dat een beursgenoteerd overheidsbedrijf is. Als het netwerk weggenomen wordt van Belgacom, tja, je kan het verhaaltje wel afmaken. Voorts kan ik mij nog de petitie herinneren in 1999 toen Goossens de prijs van internet in een klap verhoogde van 32 frank in de daluren naar 40 frank per uur in de daluren. De petitie heeft toen 0,0 uitgehaald. Belgacom heeft tot de laatste snik per uur aangerekend voor de dial up ipv een flat rate zoals in de meeste landen. De dial up is uiteraard weg, en op die manier poogde belgacom de mensen de toen duurdere ADSL verbinding te slijten.
Zolang dat Belgacom een overheidsbedrijf is dat nog als melkkoe moet dienen, zal er inderdaad niets snel aan de dure prijzen veranderen.
Eigenlijk is de enige winnaar hierdoor Telenet. Zij kunnen hun prijzen goed hoog houden met mooie winstmarges als gevolg, daar hun enige echte concurrent de prijzen toch lekker hoog zal houden.
Eigenlijk is de enige winnaar hierdoor Telenet. Zij kunnen hun prijzen goed hoog houden met mooie winstmarges als gevolg, daar hun enige echte concurrent de prijzen toch lekker hoog zal houden.
Geld verdienen doe je door te werken.