Goedkoper tanken
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goedkoper tanken
Ik probeer al jaren zo goedkoop mogelijk te tanken.
Niet zo lang geleden ontdekte ik 'de pomp van het volk'. Deze tankstations zijn de goedkoopste op de markt (15 tot 20 cent goedkoper per liter) en tevens delen ze hun winst met de gebruikers ervan... Allen daarheen :-)
Niet zo lang geleden ontdekte ik 'de pomp van het volk'. Deze tankstations zijn de goedkoopste op de markt (15 tot 20 cent goedkoper per liter) en tevens delen ze hun winst met de gebruikers ervan... Allen daarheen :-)
Re: Goedkoper tanken
Ziet er niet slecht uit, alleen spijtig dat ze zo weinig stations hebben en dan nog allen in dezelfde omgeving.
Als de kwaliteit van de brandstoffen ook nog goed is, zal dit concept vast wel aanslaan denk ik.
Als de kwaliteit van de brandstoffen ook nog goed is, zal dit concept vast wel aanslaan denk ik.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
al jaren vaste klant bij Dats24, maakt deel uit van Colruyt en hanteren hetzelfde principe, pomp van het volk is hier in ieder geval duurder als Dats24
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Op dit moment zijn er idd maar een beperkt aantal stations.
Over de brandstof zeggen ze zelf dat ze aankopen bij een van de "grote drie".
Op deze website kan je kijken waar je het goedkoopst kan tanken:
http://www.brandstofprijzen.be/best_price.php
Voor mijn buurt is dit 'pomp van het volk'.
Over de brandstof zeggen ze zelf dat ze aankopen bij een van de "grote drie".
Op deze website kan je kijken waar je het goedkoopst kan tanken:
http://www.brandstofprijzen.be/best_price.php
Voor mijn buurt is dit 'pomp van het volk'.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dats24 is bij mij duurder:
Dats24: 1.258
Pomp van het volk: 1.229
Maar beide zijn erg goed geprijsd![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Om even te vergelijken met andere tankstations. Velen vragen 1.369 (het officiële maximumbedrag), dus men kan weldegelijk op jaarbasis een mooie som geld uitsparen. Voor mij is dit bijna 20 euro op maandbasis, dus een mooie 250 euro op jaarbasis (die mogelijke 30 euro winstdeelname zit er nog niet bijgeteld).
Dats24: 1.258
Pomp van het volk: 1.229
Maar beide zijn erg goed geprijsd
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Om even te vergelijken met andere tankstations. Velen vragen 1.369 (het officiële maximumbedrag), dus men kan weldegelijk op jaarbasis een mooie som geld uitsparen. Voor mij is dit bijna 20 euro op maandbasis, dus een mooie 250 euro op jaarbasis (die mogelijke 30 euro winstdeelname zit er nog niet bijgeteld).
Ik tank aan de esso express aan de groenendaallaan in Antwerpen. Goedkoopste van de buurt 93 cent per liter. In Limburg bij mijn ouders tank ik bij Dats of Oeral, beide 92 cent/liter. Ik check ook regelmatig op brandstofprijzen.be, ze geven ook een prijsvoorspelling. Zeer handig wanneer je weet dat de prijs gaat opslagen.
Een tijd geleden had ik familieleden die ipv diesel, mazout ( huisbrandolie ) in hun autotank staken.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn veel mensen die dit doen en ik dacht vorig jaar eens gelezen te hebben in de krant dat, wanneer ze u hierbij traperen, je de eerste keer 500€ betaald.paul schreef: Een tijd geleden had ik familieleden die ipv diesel, mazout ( huisbrandolie ) in hun autotank staken.
Als je dan tien jaar hebt kunnen rijden zonder een boete te betalen, hebde er nog flink aan verdient he.
Ik tank normaal bij Esso of Lukoil. Zo'n andere merken als Dats schrikken mij toch een beetje af qua kwaliteit van de diesel.
Heb een tijd geleden eens geprobeerd of ik meer kilometers kon rijden met de duurdere merken, en met Total ging ik toch makkelijk voorbij de 1000km met 1 tank (50l) terwijl dat met de andere merken amper ging (950 max). Maar per km blijft het toch nog goedkoper met Lukoil ea
Heb een tijd geleden eens geprobeerd of ik meer kilometers kon rijden met de duurdere merken, en met Total ging ik toch makkelijk voorbij de 1000km met 1 tank (50l) terwijl dat met de andere merken amper ging (950 max). Maar per km blijft het toch nog goedkoper met Lukoil ea
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Velen vragen zich af of er een verschil is tussen de duurdere merken en de 'witte producten'.
Er is een verschil tussen de diverse leveranciers, maar dit rechtvaardigt niet echt de hogere prijs.
Hier heb ik een stukje uit een radio 2 programma waar dieper op deze vraag wordt ingegaan:
http://radio2.be/detailpagina.cfm?id=15 ... urdecaluwe
Er is een verschil tussen de diverse leveranciers, maar dit rechtvaardigt niet echt de hogere prijs.
Hier heb ik een stukje uit een radio 2 programma waar dieper op deze vraag wordt ingegaan:
http://radio2.be/detailpagina.cfm?id=15 ... urdecaluwe
toch wel even opletten met "pomp van het volk"
ik ken iemand die de auto niet meer kon starten na een tankbeurt daar, en volgens de garagist lag dat een de kwaliteit van de benzine
ik ken iemand die de auto niet meer kon starten na een tankbeurt daar, en volgens de garagist lag dat een de kwaliteit van de benzine
Ik tank meestal bij onbemande Esso-stations (Turnhout, Geel). Op de Antwerpseweg in Geel concurreren verschillende tankstations met elkaar: Esso, Q8, Dats, ... 's Morgens kijken wie de beste prijs heeft en 's avonds tanken!
Wel oppassen dat je geen gewoontebeest wordt en er vanuit gaat dat wie vandaag de goedkoopste is, dat morgen ook nog is. Q8 in Mol (Turnhoutsebaan) heeft regelmatig acties en geven dan serieuse korting, maar eens de actie voorbij schieten hun prijzen weer omhoog.
Nauwgezet de gegevens van elke tankbeurt in Excel registreren en je verbruik nauwkeurig berekenen kan je ook geld opleveren: een stijging kan duiden op versleten banden of een motorprobleem. Hoe sneller je het detecteert, hoe sneller je het in orde kan laten brengen en de schade beperken.
Wel oppassen dat je geen gewoontebeest wordt en er vanuit gaat dat wie vandaag de goedkoopste is, dat morgen ook nog is. Q8 in Mol (Turnhoutsebaan) heeft regelmatig acties en geven dan serieuse korting, maar eens de actie voorbij schieten hun prijzen weer omhoog.
Nauwgezet de gegevens van elke tankbeurt in Excel registreren en je verbruik nauwkeurig berekenen kan je ook geld opleveren: een stijging kan duiden op versleten banden of een motorprobleem. Hoe sneller je het detecteert, hoe sneller je het in orde kan laten brengen en de schade beperken.
Hier in de buurt concurreren ook enkele tankstations. Hier komt Avia met 1 Jet station als goedkoopste uit de bus. Ik vergelijk nog vaak, maar die 2 zijn toch altijd het goedkoopste. De prijzen liggen ongeveer 10 cent onder de maximumprijs. Maar ik blijf het in de gaten houden (o.a. ook op brandstofprijzen.be).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
heeft tanken bij dats met hun dats tankkaart extra voordeel? ik dacht dat je extra korting of punten kreeg maar vind er niks van terug op hun site, lijkt mij eerder een soort kredietkaart.
Zeggen dat er nog vele dommeriken, een ander woord is er niet, aan de maximum prijs tanken
Ik rij Diesel, en tank hier in Gent bij Esso aan 1.390 € Maximumprijs momenteel 1.550 €
Op een tank van 50 liter, een verschil van 330 oude Belgische franken.
Ik rij Diesel, en tank hier in Gent bij Esso aan 1.390 € Maximumprijs momenteel 1.550 €
Op een tank van 50 liter, een verschil van 330 oude Belgische franken.