Goud/erfenis
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Goud/erfenis
Als beide partijen hun sleutel op de afgesproken plaats (elk in z'n eigen huis) bewaren, dan is er toch geen probleem?anonymous schreef:Als er dan met 1 partij iets gebeurt, gaat de andere eerst naar "zijn" kluis, maar wordt de inhoud over gehaald naar de andere.
Enkele uren later ga je terug naar de bank (bij een andere bediende) en meldt je het overlijden.
Geen kat die...
Natuurlijk kan je dat enkel doen als er 100% vertrouwen is tussen beide partijen, en dan nog....
Als je geen vertrouwen hebt, zet dan 'n klein contact-alarm op die schuif.
-
anonymous
@Vaganzza: Dit is de reden waarom mensen vorige posts quoten vooraleer erop te reageren. Nu lijkt het erop dat reppiepeppie een compleet belachelijk bericht post, door te reageren op niets.reppiepeppie schreef:Lol, waar is de originele post??
Misschien niet meer toelaten dat gebruikers hun originele post deleten? Ofwel quoten toelaten?
Ik zou hier iedereen toch de raad willen geven om toch niet zo maar alles te trachten door te geven ( te vererven ) zonder het aan te geven en zo de successie te vermijden.
Ten eerste verjaart successie pas na 10 jaar: da's verdomd lang. Men is bovendien alle deuren aan 't sluiten en vroeg of laat met een hoop zwart geld zitten waar je niks meer kunt meedoen, is ook niet de oplossing. Voor zelfstandigen bijvoorbeeld is erven van zwart geld een reuzengroot probleem. Als die dan nog broers of zusters heeft, heb ik al gezien dat die de pineut worden omdat hij bij de eerst indiciaire controle tegen de lamp loopt.
Waarom denk je dat die rijke Fransen naar ons land komen ? Omdat wij in Belgie erg voordelige successierechten hebben, eigenlijk meestal de moeite niet om ze te ontwijken.
Ten eerste verjaart successie pas na 10 jaar: da's verdomd lang. Men is bovendien alle deuren aan 't sluiten en vroeg of laat met een hoop zwart geld zitten waar je niks meer kunt meedoen, is ook niet de oplossing. Voor zelfstandigen bijvoorbeeld is erven van zwart geld een reuzengroot probleem. Als die dan nog broers of zusters heeft, heb ik al gezien dat die de pineut worden omdat hij bij de eerst indiciaire controle tegen de lamp loopt.
Waarom denk je dat die rijke Fransen naar ons land komen ? Omdat wij in Belgie erg voordelige successierechten hebben, eigenlijk meestal de moeite niet om ze te ontwijken.
-
jackderipper
- Jr. Member

Een handig middeltje tegen beginpost deleten, is GRETIG gebruik maken van integraal Quoten van teksten.
De leiding heeft dat hier wel niet graag, maar er zijn spaargidsers die zich naar niets van aantrekken.
Zo blijft er altijd een spoor van de beginpost zichtbaar
Dus voorstel
art. 1 . "Bij een tweede berichtje - van een andere spaargidser - mag de beginpost volledig gequotetdt worden".
De leiding heeft dat hier wel niet graag, maar er zijn spaargidsers die zich naar niets van aantrekken.
Zo blijft er altijd een spoor van de beginpost zichtbaar
Dus voorstel
art. 1 . "Bij een tweede berichtje - van een andere spaargidser - mag de beginpost volledig gequotetdt worden".
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Wat zou het probleem zijn? Tenzij het 'n miljoen € is. Leef het gewoon op in cash en laat je witte inkomsten onaangeroerd aangroeien op het spaarboekje. Tevens zijn er zaken genoeg waar nog 'n deel in het zwart kan betaald worden.Al Fonds schreef:Voor zelfstandigen bijvoorbeeld is erven van zwart geld een reuzengroot probleem.
-
jackderipper
- Jr. Member

klopt volledig dat als het bedrag niet te groot is dat er dan in feite geen probleem is.
Maar het zou mij niets verwonderen dat er zelfstandigen zijn, met één miljoen en veel meer zwarte euros en dan kan het wel een "probleem" worden. Geld verbranden
? maar dat is voorbehouden voor ministers.
Een kilotje goud zwart , zal niet opvallen maar 100 kg zwart goud daar kan je niet mee naar buiten komen.
Maar het zou mij niets verwonderen dat er zelfstandigen zijn, met één miljoen en veel meer zwarte euros en dan kan het wel een "probleem" worden. Geld verbranden
Een kilotje goud zwart , zal niet opvallen maar 100 kg zwart goud daar kan je niet mee naar buiten komen.
Iemand met zwart geld kan misschien die kilo goud over nemen 2 problemen in 1 klap opgelost dan
Als je een lange arm hebt kan alles zelfs enkele kilo's goud verkopen of aankopen met zwart geld. En dit nog voordeliger dan via de officiele weg.
Als je een lange arm hebt kan alles zelfs enkele kilo's goud verkopen of aankopen met zwart geld. En dit nog voordeliger dan via de officiele weg.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Iemand met 1.000.000€ zwart geld kan dat met één sterke arm wel dragen.
Bij een fiscale controle van een zelfstandige doet men ook een indiciaire controle. Tenandere al gehoord dat men dat bij al een aantal werknemers ook is gaan doen.
Indiciaire controle= al je uitgaven bij mekaar tellen en dan de inkomsten die je aangeeft daar tegenover stellen. bIjv: je kan geen 100.000 euro uitgeven als je maar 75.000 euro inkomsten hebt. Dan krijg je vragen waar je "dat overschot" vandaan gehaald hebt en moet je dat bewijzen. Het is niet voldoende om te zeggen dat dat van je spaarboekje komt.
En voor de fantasten op het forum: 1.000.000 euro leef je niet zo maar op. Je moet alle gekke dingen gaan doen om dat bedrag op te krijgen: en dan is die indiciaire controle daar weer...
Indiciaire controle= al je uitgaven bij mekaar tellen en dan de inkomsten die je aangeeft daar tegenover stellen. bIjv: je kan geen 100.000 euro uitgeven als je maar 75.000 euro inkomsten hebt. Dan krijg je vragen waar je "dat overschot" vandaan gehaald hebt en moet je dat bewijzen. Het is niet voldoende om te zeggen dat dat van je spaarboekje komt.
En voor de fantasten op het forum: 1.000.000 euro leef je niet zo maar op. Je moet alle gekke dingen gaan doen om dat bedrag op te krijgen: en dan is die indiciaire controle daar weer...
-
jackderipper
- Jr. Member

Bij Paul Jambers waren een twintal jaren geleden een aantal lottowinnaars die de tegenwaarde van één miljoen euro er toch doorgedrraaid hebben op een aantal jaren.
Men kan het er bv ook "ongezien" doordraaien door dure merkkledij te kopen, gaan eten in dure restaurants ( eventueel allemaal cash betalen ). De fiscus zal niet merken dat je het miljoen er aan het doordraaien bent
Men kan het er bv ook "ongezien" doordraaien door dure merkkledij te kopen, gaan eten in dure restaurants ( eventueel allemaal cash betalen ). De fiscus zal niet merken dat je het miljoen er aan het doordraaien bent
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad Jackderipper, het vrouwtje eens 'n ring kopen, een gewoon reisje boeken en ter plaatse omboeken naar een suite, het betere restaurant, ...
Ah, ik ging er van uit dat de bank dat op eigen kracht zou ontdekken. Als de familieleden dat moeten aangeven is dat inderdaad een interessante oplossinganonymous schreef: Als er dan met 1 partij iets gebeurt, gaat de andere eerst naar "zijn" kluis, maar wordt de inhoud over gehaald naar de andere.
Enkele uren later ga je terug naar de bank (bij een andere bediende) en meldt je het overlijden.
Geen kat die...
Natuurlijk kan je dat enkel doen als er 100% vertrouwen is tussen beide partijen, en dan nog....
Wat het witwassen van zwart goud betreft:
- gaan verkopen in Luxemburg of Zwitserland?
- in het zwart voor cash verkopen (misschien wel wat moeilijk met een kilo, zeker als de waarde nog stijgt)
- uzelf ontpoppen tot kunstenaar en via derde veel geld voor uw kunstwerk ontvangen
- "op mijn zolder gevonden" zal wel wat moeilijker zijn als je baren met certificaat koopt vermoed ik
bij munten heb je dus veel minder dat soort problemen, kleinere bedragen maakt de transacties zoveel gemakkelijker
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De bank ontdekt het volgens mij pas (
) op eigen kracht als de begrafenisondernemer is langs geweest in het gemeentehuis/stadhuis en het overlijden aangeeft. Meestal geeft de begrafenisondernemer -langs de neus weg- ook aan wanneer hij de aangifte gaat doen.
Iemand daar een beter zicht op? -> Paul? Optibear? Jacktheripper?
Goud kan je natuurlijk ook kwijt op Ebay. Voor 'n kilo met stijgende prijzen wordt dit inderdaad wel moeilijker maar wel voordeliger, de aankoper betaalt een hogere premie omdat hij eigenlijk op die manier anoniem goud kan kopen.
@Sanem2: ik zie niet in waarom het moeilijker zou zijn om een goudbaar mét echtheidscertificaat te verkopen dan een zonder.
Gevonden op de zolder... in een mayonaisepot.

Iemand daar een beter zicht op? -> Paul? Optibear? Jacktheripper?
Goud kan je natuurlijk ook kwijt op Ebay. Voor 'n kilo met stijgende prijzen wordt dit inderdaad wel moeilijker maar wel voordeliger, de aankoper betaalt een hogere premie omdat hij eigenlijk op die manier anoniem goud kan kopen.
@Sanem2: ik zie niet in waarom het moeilijker zou zijn om een goudbaar mét echtheidscertificaat te verkopen dan een zonder.
Gevonden op de zolder... in een mayonaisepot.
U kunt ook op zoek gaan naar iemand bijvoorbeeld een juwelier die ook handelt in goud.
In plaats van via ebay,banken of online handelaars te werken. Zo kan ik goud aankopen aan de prijs dat het noteert op de beurs zonder enige kost aan verbonden en dit naar keus munten,baren van gelijk welke goudsmelter umicore enz.
Voor velen misschien interessant en met een beetje zoekwerk wel te vinden.
Ik zal geen namen noemen anders wordt deze handelaar overstelpt en ben ik m'n profijt kwijt
Een juwelier kan gemakkelijk kopen en verkopen zonder dat er vragen worden gesteld .
Kijk maar naar Antwerpen (diamant handelaars) je zou moeten weten hun zwarte omzet is hoger dan de gekend voor de fiscus.
Natuurlijk schop ik hier weer tegen veel goud handelaars hun schenen
In plaats van via ebay,banken of online handelaars te werken. Zo kan ik goud aankopen aan de prijs dat het noteert op de beurs zonder enige kost aan verbonden en dit naar keus munten,baren van gelijk welke goudsmelter umicore enz.
Voor velen misschien interessant en met een beetje zoekwerk wel te vinden.
Ik zal geen namen noemen anders wordt deze handelaar overstelpt en ben ik m'n profijt kwijt
Een juwelier kan gemakkelijk kopen en verkopen zonder dat er vragen worden gesteld .
Kijk maar naar Antwerpen (diamant handelaars) je zou moeten weten hun zwarte omzet is hoger dan de gekend voor de fiscus.
Natuurlijk schop ik hier weer tegen veel goud handelaars hun schenen
begrafenisondernemer geeft enkel aan de dienst bevolking van het gemeentebestuur het overlijden door , moet gebeuren voor begrafenis of crematie )
Dan vertrekken er automatisch een aantal electronische fluxen naar vele instellingen :oa ziekenfonds, zorgverzekering, pensioenen, belastingen
kas voor mindervaliden enz.
Maar niet naar privebedrijven zoals banken ( verboden door de privacy )
Aangifte moet jezelf doen
Zodra aangifte gebeurd is geeft de bank - aan de hand van een overlijdensakte - alle bezittien op datulm van overlijden om 00 00 UUR door, en zend dit attest zelf naar de fiscus.
Dan vertrekken er automatisch een aantal electronische fluxen naar vele instellingen :oa ziekenfonds, zorgverzekering, pensioenen, belastingen
kas voor mindervaliden enz.
Maar niet naar privebedrijven zoals banken ( verboden door de privacy )
Aangifte moet jezelf doen
Zodra aangifte gebeurd is geeft de bank - aan de hand van een overlijdensakte - alle bezittien op datulm van overlijden om 00 00 UUR door, en zend dit attest zelf naar de fiscus.