Goud gekocht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud gekocht
Eigenlijk gaat die Goud/Zilver ratio terug op de bi-metallische standaard van de 19de eeuw (tot circa 1875). Door de invoering van de goudstandaard in de meeste grote landen was zilver daarna geen 'reserve metaal' meer. Netto stromen van de betalingsbalans konden alleen met goud gecompenseerd worden. In de meeste landen van Europa werd na 1875 het aanmunten van grote zilveren munten teruggeschroefd. (De laatste grote zilveren 5Fr in België dateert 1876.)johann schreef:Pisa, op basis van welke data kom je tot de vaststelling dat goud en zilver elkaar netjes zouden volgen? Als je wat speelt met grafiekjes op pakweg http://goldprice.org/gold-silver-ratio.html of http://ptcalc.com/ratio-history kom je volgens mij niet meteen tot een eenduidige conclusie. Goud en zilver lijken zich tamelijk vrij ten opzichte van elkaar te bewegen.
De jongste maanden lijkt die ratio zelfs een fameuze klap gekregen te hebben en komt die ratio in de buurt van het gemiddelde over de voorbije 10 jaar. Mijlen verwijderd van de fameuze historische 16:1, maar die werd de afgelopen 40 jaar dan ook alleen heel even in 1980 bereikt.
In de late 19de eeuw was de zilverprijs behoorlijk gedaald. Daardoor was het zilvergeld in omloop de facto 'fiat - money': met de metaalwaarde veel lager dan de nominale waarde.
Beste gouden vrienden,
De goudprijs krijgt klappen. Normaal na een hausse.
Zodra de prijs daalt onder 1000 euro voor een maple leaf ga ik kopen
de productieprijs van zo'n munt bedraagt ongeveer 850 euro (met minting en marge handelaar)
De goudprijs krijgt klappen. Normaal na een hausse.
Zodra de prijs daalt onder 1000 euro voor een maple leaf ga ik kopen
de productieprijs van zo'n munt bedraagt ongeveer 850 euro (met minting en marge handelaar)
staat er vandaag te lezen op een vlaamse nieuwssite ... een bepaald goudmijnaandeel dat ik volg (en een tijdje geleden kort heb gehad) even checken ... en 5 % achteruit ... mij hebben ze altijd geleerd dat goud stijgt bij een oorlogsdreiging ...Spanningen met Rusland: NAVO brengt 300.000 man sterke troepenmacht in opperste staat paraatheid
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Oorlogsdreiging is wel heeeel voorbarig.geebee schreef:staat er vandaag te lezen op een vlaamse nieuwssite ... een bepaald goudmijnaandeel dat ik volg (en een tijdje geleden kort heb gehad) even checken ... en 5 % achteruit ... mij hebben ze altijd geleerd dat goud stijgt bij een oorlogsdreiging ...Spanningen met Rusland: NAVO brengt 300.000 man sterke troepenmacht in opperste staat paraatheid
Volgens analisten die het kunnen weten ging goud na een overwinning van Trump 10% in waarde stijgen. Echte waardestijging vandaag tot nu: 0,65%.
die analisten zeggen ook maar wat hé en keren hun kar naargelang het uitkomt,
nu beginnen ze al te zeggen dat Trump goed is voor de markten, tevoren zeiden ze omgekeerd
voor mij is het zo klaar als een klontje dat voorspelde doemscenario's vaak een manipulatie zijn van de powers that be om de kiezers af te schrikken en het bij het status quo te houden, dus om hun eigen macht te behouden,
jammer genoeg voor hen is het nu reeds de tweede keer dat dat niet meer lukt en de apocalyps blijft uit, dus dergelijke hel en verdoemenis voorspellingen zullen steeds minder effect hebben
nu beginnen ze al te zeggen dat Trump goed is voor de markten, tevoren zeiden ze omgekeerd
voor mij is het zo klaar als een klontje dat voorspelde doemscenario's vaak een manipulatie zijn van de powers that be om de kiezers af te schrikken en het bij het status quo te houden, dus om hun eigen macht te behouden,
jammer genoeg voor hen is het nu reeds de tweede keer dat dat niet meer lukt en de apocalyps blijft uit, dus dergelijke hel en verdoemenis voorspellingen zullen steeds minder effect hebben
Ik denk niet dat ze dat verwachtten op één dag tijd. Vergeet ook niet dat toen de stemmen in de richting van Trump begonnen te wijzen, de goudprijs met 6% steeg in een uur tijd.Yaris schreef:Volgens analisten die het kunnen weten ging goud na een overwinning van Trump 10% in waarde stijgen. Echte waardestijging vandaag tot nu: 0,65%.
momenteel zelfs op licht verlies...waarom dat is? deze ochtend reuze paniek en nu plots beginnen nadenken: waarom zijn we eigenlijk in paniek???Yaris schreef:Volgens analisten die het kunnen weten ging goud na een overwinning van Trump 10% in waarde stijgen. Echte waardestijging vandaag tot nu: 0,65%.
http://www.beursduivel.be/Grondstof-Koe ... t-USD.aspx