Goud gekocht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud gekocht
@Spruitekop
Ga totaal niet akkoord met wat je schrijft. Je bewering dat de beurzen (als geheel wellicht) vandaag een zeepbel zouden zijn mist elke substantie. En dan nog de Rothschild's er bij halen (ah ja, en waarom niet de Rockefellers, de Warburgs, en de Illuminati en al die zever). Ik ga je niet tegenhouden om in mythes te geloven. De waarde van de $ is sinds de huidige FED 100 jaar geleden met 99% of meer gezakt, maar de goudmaniakken zijn er, in tegenstelling tot aandeelhouders, bekaaid van af gekomen. Ik gebruik liever mijn ratio dan mijn emotie.
Ga totaal niet akkoord met wat je schrijft. Je bewering dat de beurzen (als geheel wellicht) vandaag een zeepbel zouden zijn mist elke substantie. En dan nog de Rothschild's er bij halen (ah ja, en waarom niet de Rockefellers, de Warburgs, en de Illuminati en al die zever). Ik ga je niet tegenhouden om in mythes te geloven. De waarde van de $ is sinds de huidige FED 100 jaar geleden met 99% of meer gezakt, maar de goudmaniakken zijn er, in tegenstelling tot aandeelhouders, bekaaid van af gekomen. Ik gebruik liever mijn ratio dan mijn emotie.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En als ik dan vragen mag: Wat is jouw bescherming die je inbouwt tegen de falende overheid? Aandelen neem ik aan? Of obligaties?
Geen vrees dat jouw aandelenportefeuille voor 'n groot stuk genationaliseerd zal worden? Want het is de regel dat geld dat je belegt op de beurs geld is dat je kan missen. Daar gaan ze de burger het minst mee pijn doen, niet?
Geen vrees dat jouw aandelenportefeuille voor 'n groot stuk genationaliseerd zal worden? Want het is de regel dat geld dat je belegt op de beurs geld is dat je kan missen. Daar gaan ze de burger het minst mee pijn doen, niet?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruitekop,
Ik bescherm mij niet tegen eventuele confiscaties, net zomin dat ik mij bescherm tegen eventuele meteorietinslagen of vliegtuigcrashes. Daar houd ik mij allemaal niet mee bezig.
Ik bescherm mij niet tegen eventuele confiscaties, net zomin dat ik mij bescherm tegen eventuele meteorietinslagen of vliegtuigcrashes. Daar houd ik mij allemaal niet mee bezig.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een échte vent: strijden met open vizier. ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Goud is onproductief. Je moet het enkel kopen als je denkt iemand anders er later van te kunnen overtuigen om het duurder over te kopen. Er verandert ondertussen niets aan het product, zoals dat bij aandelen het geval kan zijn: groei van het bedrijf, dividenden. Dit is m.i. speculatie ipv beleggen.
Wat de verzekering/bescherming betreft; een corrupte en vindingrijke overheid kan ook aan je goud geraken. Vanaf dat je het wilt omruilen voor iets nuttigs als onderwijs of gezondheidszorg (overheidsdiensten), kan het aan 99% belast worden.
Als alles misgaat heb je voedsel en ammunitie nodig, geen goud. Dit is geen tip om ammunitie te kopen; ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. We leven nl. nog steeds in een democratie, -- weliswaar een democratie waar "rijke" mensen gedemoniseerd worden (goede voorbereiding voor eventuele inbeslagneming van spaargelden etc), maar toch.
Wat de verzekering/bescherming betreft; een corrupte en vindingrijke overheid kan ook aan je goud geraken. Vanaf dat je het wilt omruilen voor iets nuttigs als onderwijs of gezondheidszorg (overheidsdiensten), kan het aan 99% belast worden.
Als alles misgaat heb je voedsel en ammunitie nodig, geen goud. Dit is geen tip om ammunitie te kopen; ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. We leven nl. nog steeds in een democratie, -- weliswaar een democratie waar "rijke" mensen gedemoniseerd worden (goede voorbereiding voor eventuele inbeslagneming van spaargelden etc), maar toch.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Kan je een voorbeeld geven Karo9 waarbij de gewone burger de dans ontsprong? Telkens werd de gewone burger beroofd.
Enkel de rijken hadden hun uitweg... ook bij Gutt en Lieftinck.
![Afbeelding](http://i2.wp.com/armstrongeconomics.com/wp-content/uploads/2014/07/History-Repeat.jpg?resize=460%2C484)
Enkel de rijken hadden hun uitweg... ook bij Gutt en Lieftinck.
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
![Afbeelding](http://i2.wp.com/armstrongeconomics.com/wp-content/uploads/2014/07/History-Repeat.jpg?resize=460%2C484)
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Je verwart een verzekering met een belegging.gpv1 schreef:Voor diegenen die denken dat goud een 'verzekering' zou zijn of dat het veilig zou zijn, gaan we eens een Warren Buffettje doen:
stel u 2 pakketjes voor:
- pakket 1: al het goud dat al boven de grond gehaald is, dat dood is, dat niks produceert, waarmee je niet kan betalen, dat een onbetrouwbaar is gebleken als bescherming tegen inflatie, en dat gesmolten past in een kubus van 20x20x20 meter, en dat momenteel ongeveer $7500 miljard waard zou zijn
- pakket2: de bedrijven Roche, Novartis, Merck, Johnson & Johnson, Pfizer, Sanofi, GSK, General Electric, Siemens, Boeing, 3M, UPS, Exxon Mobil, PetroChina, Royal Dutch Shell, Chevron, British Petroleum, Schlumberger, Total, Wal-Mart, Amazon.com, Walt Disney, McDonald's, BHP Billiton, Rio Tinto, Bayer, BASF, Nestlé, Procter & Gamble, Samsung Electronics, Toyota, AB InBev, Coca-Cola, PepsiCo, Unilever, Volkswagen, L'Oréal, Daimler, Inditex, IBM, Oracle en Intel. Dit pakketje is momenteel ong. $7500 miljard waard. Dit zijn bedrijven die een massa werknemers tewerkstellen, die producten en diensten ontwikkelen, die groeien, die belastingen betalen, die een hoop cash genereren en die elk jaar misschien meer dan $100 miljard aan dividenden uitkeren.
Stel nu dat je zo rijk bent dat je een totaal vermogen hebt van $7500 miljard en dat je zou moéten kiezen tussen die 2 pakketjes. Welke zou je dan kiezen ? Wat zegt uw verstand ? Ga je voor dat hoopje metaal, of ga je voor die bedrijven ?
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Sommigen dus wel. Zwarte zwanen bestaan.gpv1 schreef:Spruitekop,
Tonijnbelegger,
Ik vind uw reacties maar héél flauw. En ik heb nergens geschreven dat aandelen een verzekering zouden zijn. Ik heb alleen de absurditeit van goud willen aantonen.
Ik vind uw reacties maar héél flauw. En ik heb nergens geschreven dat aandelen een verzekering zouden zijn. Ik heb alleen de absurditeit van goud willen aantonen.
Ik heb nooit gezegd dat de gewone burger eraan kon ontsnappen. Maar als het misloopt, dan loopt het ook mis voor de goudkevers. Zoals ik zei kan een vindingrijke overheid echt wel aan jouw goud geraken. Wanneer een gewone burger goud koopt is hij/zij nog steeds een gewone burger.Spruitekop schreef:Kan je een voorbeeld geven Karo9 waarbij de gewone burger de dans ontsprong? Telkens werd de gewone burger beroofd.
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik ben wel wat bezorgd dat ik afgestraft zal worden voor mijn verantwoordelijkheidszin (veel sparen/investeren, goed aan de toekomst denken, etc). Het zou me niet verbazen als ik binnen een paar decennia geviseerd wordt door het deel van de bevolking dat steeds veel gefeest en uitgegeven heeft. Dat is dan weer het nadeel van democratie: aan basisrechten mag je niet komen, maar als de meerderheid voor herverdeling is, wel,... (Als echt rijke blijf je natuurlijk buiten schot of is het bedrag dat je kwijt bent relatief klein.) Maar ik wacht voorlopig rustig af en zie binnen een paar decennia wel of ik me hier tegen moet beschermen.
Laatst gewijzigd door karo9 op 21 mei 2015, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wanneer is het de overheid wel gelukt? Met Executive Order 6102? Je verwacht dus acties "manu militari"?karo9 schreef:Ik heb nooit gezegd dat de gewone burger eraan kon ontsnappen. Maar als het misloopt, dan loopt het ook mis voor de goudkevers. Zoals ik zei kan een vindingrijke overheid echt wel aan jouw goud geraken.
Waarop is dit vermoeden gebaseerd?karo9 schreef:Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Ik denk niet dat je mijn vorige reactie gelezen hebt. Daar schreef ik: "een corrupte en vindingrijke overheid kan ook aan je goud geraken. Vanaf dat je het wilt omruilen voor iets nuttigs als onderwijs of gezondheidszorg (overheidsdiensten), kan het aan 99% belast worden." Dat is maar een voorbeeld, natuurlijk.Spruitekop schreef:Wanneer is het de overheid wel gelukt? Met Executive Order 6102? Je verwacht dus acties "manu militari"?karo9 schreef:Ik heb nooit gezegd dat de gewone burger eraan kon ontsnappen. Maar als het misloopt, dan loopt het ook mis voor de goudkevers. Zoals ik zei kan een vindingrijke overheid echt wel aan jouw goud geraken.
Ik denk niet dat het aan mij is om te bewijzen dat de wereld niet gaat vergaan. Als je dramatische scenario's voorstelt dan is het aan jou om aan te tonen waarom die scenario's realistisch zijn. Maar goed, toch eventjes: als er grootschalige confiscaties zijn dan stort de samenleving in elkaar. Dat is niet in het eigenbelang van de elites die de touwtjes in handen hebben. Zoals ik schreef ben ik het meest bang voor een soort Piketty-taks, net op het moment dat ik met veel moeite wat geld bij elkaar heb gespaard. Dat zou jammer zijn voor mij en mensen zoals ik, maar het is niet de apocalyps.Spruitekop schreef:Waarop is dit vermoeden gebaseerd?karo9 schreef:Ik denk dat het wel mee zal vallen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt blijkbaar mijn post niet gelezen: E.O. 6102, wat was het resultaat van het verbod op het bezitten van goud? Goud is overal omzetbaar ook buiten Europa, en ze geraken met massa's in Europa, het is nog eenvoudiger om uit Europa te raken.
Als je niet ziet dat er zich dramatische taferelen gaan afspelen (mogelijke Black Swan met wereldwijd sneeuwbaleffect: Griekenland) , als je dat niet ziet dan ben je blind en sorry, dan kan ik je het zonlicht niet tonen. Maar geen nood, zonlicht kan je ook voelen.
Als je niet ziet dat er zich dramatische taferelen gaan afspelen (mogelijke Black Swan met wereldwijd sneeuwbaleffect: Griekenland) , als je dat niet ziet dan ben je blind en sorry, dan kan ik je het zonlicht niet tonen. Maar geen nood, zonlicht kan je ook voelen.
Ik had je post wel gelezen en ik heb dan ook geantwoord dat een corrupte overheid op veel minder dramatische manieren veel effectiever aan je goud kan komen. Je hebt geen verbod op goudbezit nodig.
Jouw laatste reactie bevat geen argument voor de onvermijdelijkheid of waarschijnlijkheid van de dramatische taferelen die jij voorspelt, alleen een soort declaratie dat er zich dramatische taferelen gaan afspelen en dat ik blind ben als ik het niet met je eens ben. Niet enorm behulpzaam. Als je het niet zelf wilt neerschrijven, stuur dan een aantal artikels door, zodat ik en andere forumleden zelf een oordeel kunnen vellen. Of bedoelde je met die opmerking over blindheid dat ik een blind vertrouwen moet hebben in jou?
Jouw laatste reactie bevat geen argument voor de onvermijdelijkheid of waarschijnlijkheid van de dramatische taferelen die jij voorspelt, alleen een soort declaratie dat er zich dramatische taferelen gaan afspelen en dat ik blind ben als ik het niet met je eens ben. Niet enorm behulpzaam. Als je het niet zelf wilt neerschrijven, stuur dan een aantal artikels door, zodat ik en andere forumleden zelf een oordeel kunnen vellen. Of bedoelde je met die opmerking over blindheid dat ik een blind vertrouwen moet hebben in jou?
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt er die indexbeleggen heel flauw vinden, maar wel mooiere rendementen hebben dan de avontuurlijke beleggers.gpv1 schreef:Tonijnbelegger,
Ik vind uw reacties maar héél flauw.
Irrelevant dus.
Uiteraard is een pakketje aandelen te verkiezen voor wie erop vooruit wil gaan financieel. Dat daarover gediscussieerd moet worden, begrijp ik niet. Alleen zal een aandeel je niet helpen in oorlogstijd. Of bij een extremistische overheid. Is die kans groot? Neen, niet op dit ogenblik. In een leven? Het is een wonder dat we hier al 70 jaar zonder oorlog zijn, hoe groot is de kans dat die 70 jaar zich zal herhalen? Buy en hold.
Dus om op uw dilemma te antwoorden: geef mij maar een pakketje van 7400 miljard aandelen en 100 miljard aan goud. That should be enough.