goud naar hoogste prijs in 6 jaar
-
anonymous9
Re: goud naar hoogste prijs in 6 jaar
Inderdaad, sinds eind Maart is mijn mining-portefeuille met een half miljoen CAD in waarde gestegen.
Ondertussen ben ik wel netto verkoper geworden. Cashpositie bedraagt in die portefeuilles nu terug 30% en ik neem enkel deel aan een select aantal private plaatsingen dezer dagen.
Ondertussen ben ik wel netto verkoper geworden. Cashpositie bedraagt in die portefeuilles nu terug 30% en ik neem enkel deel aan een select aantal private plaatsingen dezer dagen.
Goud boven 1.900 dollar. Het edele metaal is nog maar 1% verwijderd van zijn all time high van september 2011.
-
anonymous9
Een droom dus voor aanhangers van Technische Analyse. Wordt die weerstand getest met daarna een terugval. Of wordt die weerstand gebroken.
Gelijk krijgen ze altijd.
Gelijk krijgen ze altijd.
Kunnen ze weer afkomen met hun kaarsen en omgekeerde schouders. Tiens, al lang niets meer van Dirk2 gehoord.
-
anonymous9
Die zit denk ik ergens te mokken dat niemand hem serieus nam
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Een weerstand op basis van een ATH van 9 jaar geleden, zal nog veel invloed hebben.MoreOrLess schreef: ↑24 juli 2020, 16:29 Een droom dus voor aanhangers van Technische Analyse. Wordt die weerstand getest met daarna een terugval. Of wordt die weerstand gebroken.
Ik denk dan eerder aan het psychische aspect van het cijfer, net zoals $2000 dat zal zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
anonymous9
Spruit,Spruitekop schreef: ↑25 juli 2020, 00:38Een weerstand op basis van een ATH van 9 jaar geleden, zal nog veel invloed hebben.MoreOrLess schreef: ↑24 juli 2020, 16:29 Een droom dus voor aanhangers van Technische Analyse. Wordt die weerstand getest met daarna een terugval. Of wordt die weerstand gebroken.![]()
Ik denk dan eerder aan het psychische aspect van het cijfer, net zoals $2000 dat zal zijn.
Het is niet mijn visie, maar die van aanhangers van TA. En die durven zo redeneren....
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Vandaag is er een nieuwe ATH in USD gezet op 1942,70$/Oz (53.400€/kg)
Ik verwacht de komende dagen wel een terugval van $200, misschien een 'instapmomentje'.
Ik verwacht de komende dagen wel een terugval van $200, misschien een 'instapmomentje'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
Vraag voor de goudkevers en degenen die iets kennen van indekken met opties/futures/whatever:
in een heel hypothetisch scenario in de korte termijn toekomst (3 maanden tot max 1 jaar) heb ik een kleine hoeveelheid goud nodig. Daar hoort misschien ook wel een kleine edelsteen bij... if you know what I mean...
Hoe kan een particulier die zo'n kleine hoeveelheid goud nodig heeft, zich indekken tegen verdere prijsstijgingen in de toekomst?
Persoonlijk geloof ik niet zo in goud als belegging, maar ik denk wel dat er heel wat volk naar goud stroomt in onzekere (Corona-)tijden.
in een heel hypothetisch scenario in de korte termijn toekomst (3 maanden tot max 1 jaar) heb ik een kleine hoeveelheid goud nodig. Daar hoort misschien ook wel een kleine edelsteen bij... if you know what I mean...
Hoe kan een particulier die zo'n kleine hoeveelheid goud nodig heeft, zich indekken tegen verdere prijsstijgingen in de toekomst?
Persoonlijk geloof ik niet zo in goud als belegging, maar ik denk wel dat er heel wat volk naar goud stroomt in onzekere (Corona-)tijden.
Waarom zou er een terugval komen, Spruitekop? Tenzij de VS en China opeens terug dikke vrienden worden.Spruitekop schreef: ↑27 juli 2020, 11:17 Ik verwacht de komende dagen wel een terugval van $200, misschien een 'instapmomentje'.![]()
De analisten kunnen ongetwijfeld goed van elkaar afschrijven (oorzaak stijging is Corona en China) maar vraag me af wat onze vriend Kurt Van Steelant zal zeggen. Stel je voor: je bent een Yankee (de drukpers, De Mandibles, de reset (thema van Davos '21)) ...Yaris schreef: ↑27 juli 2020, 11:59Waarom zou er een terugval komen, Spruitekop? Tenzij de VS en China opeens terug dikke vrienden worden.Spruitekop schreef: ↑27 juli 2020, 11:17 Ik verwacht de komende dagen wel een terugval van $200, misschien een 'instapmomentje'.![]()
Vond bevestiging in https://www.kitco.com/news/2020-07-26/G ... -more.html:
'In a recent interview with Kitco News, Afshin Nabavi, head of trading with MKS (Switzerland) SA described gold’s rally as a “one-way street higher.”
He added that the break above $1,900 an ounce was a signal that it was only a matter of time before the all-time highs were taken out.
“Everywhere you look, the world is a mess and that is going to drive gold prices higher,” he said.
Als ik het goed begrijp wil je dus een trouwring kopen en de prijs ervan indekken met opties/futures/whatever ... ik zou je ring kopen en verder niet meer naar de prijs kijken ... nu nog een lief zoekenJanPeeterss schreef: ↑27 juli 2020, 11:47 Vraag voor de goudkevers en degenen die iets kennen van indekken met opties/futures/whatever:
in een heel hypothetisch scenario in de korte termijn toekomst (3 maanden tot max 1 jaar) heb ik een kleine hoeveelheid goud nodig. Daar hoort misschien ook wel een kleine edelsteen bij... if you know what I mean...![]()
LOL. Moet je de aankoop van een trouwring ook al indekken met opties/futures/whatever?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Staat serieus overbought zowel op maandelijkse, wekelijkse als dagelijkse basis. Een stapje terug zou goed zijn en meer 'lucht' geven voor achteraf.Yaris schreef: ↑27 juli 2020, 11:59Waarom zou er een terugval komen, Spruitekop? Tenzij de VS en China opeens terug dikke vrienden worden.Spruitekop schreef: ↑27 juli 2020, 11:17 Ik verwacht de komende dagen wel een terugval van $200, misschien een 'instapmomentje'.![]()
Misleidend artikel in De Standaard:
"Goudprijs zet opmars voort. De goudprijs stijgt nog altijd voort, nadat maandag al het record is gesneuveld. Dinsdag werd voor het eerst de 2.000 dollar per troy ounce (31,1 gram) aangetikt."
Misschien dat intraday de 2.000 dollar is aangetikt maar op het ogenblik van publicatie van dat artikel (07:22) was de prijs al teruggevallen naar 1.940 dollar, dat is minder dan het slot van maandag.
"Goudprijs zet opmars voort. De goudprijs stijgt nog altijd voort, nadat maandag al het record is gesneuveld. Dinsdag werd voor het eerst de 2.000 dollar per troy ounce (31,1 gram) aangetikt."
Misschien dat intraday de 2.000 dollar is aangetikt maar op het ogenblik van publicatie van dat artikel (07:22) was de prijs al teruggevallen naar 1.940 dollar, dat is minder dan het slot van maandag.