Goud verkopen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Goud verkopen
Weet iemand daar het antwoord op ? Ik denk dat dit niet gekend is bij de fiscus.bavet schreef: ↑24 augustus 2023, 19:58 Ah ok bedankt
Nog een vraagje ivm dat certificaat/aankoopbewijs
Is dat ook gekend bij fiscus zoals een bankrekening en wordt dit ook bij vermogen gevoegd om eventueel successie daarop te bepalen ?
Maw stel mijn pa geeft dit aan ons en wij bewaren dat in een kluis , 4 jaar later overlijdt hij , is daar dan “geen spoor meer van “?
bv in mijn geval gaat het maar om twee muntjes, die heb ik via overschrijving betaald enkele jaren geleden, maar er is daar verder niks over bekend aan de fiscus.
Ik herinner me ook het geval van een alleenstaande vrije beroeper bij wie na zijn dood een paar miljoen euro aan baar goud gevonden werd in zijn huis.
Het staat niet op een rekening dus het is niet gekend imho.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mijn ervaring met Antwerpen Goudbank is heel goed. Heeft de kleinste marge bij aan- en verkoop.
Prijzen staan op de site, zowel aan- als verkoop en verversen per seconde. Als je verkoopt wordt het geld overgemaakt waar je bij staat en krijg je een kopie van de overschrijving mee.
Verder werkt een vraagprijs of onderhandelen echt nergens. Het zijn vaste prijzen. Alleen de marges van de handelaren verschillen.
Ik werk al 16 jaar tot mijn volle tevredenheid met Antwerpen Goudbank.
Een echte goudstaaf is al 99,999% zuiver goud en heeft een "good delivery" stempel. D.w.z. het stempel van een int. erkende goud producent
In België heeft Umicore het predicaat "good delivery", maar je ziet hier ook wel Hafner, Valcambi/Metalor en andere "good delivey" merken.
Prijzen staan op de site, zowel aan- als verkoop en verversen per seconde. Als je verkoopt wordt het geld overgemaakt waar je bij staat en krijg je een kopie van de overschrijving mee.
Verder werkt een vraagprijs of onderhandelen echt nergens. Het zijn vaste prijzen. Alleen de marges van de handelaren verschillen.
Ik werk al 16 jaar tot mijn volle tevredenheid met Antwerpen Goudbank.
Een echte goudstaaf is al 99,999% zuiver goud en heeft een "good delivery" stempel. D.w.z. het stempel van een int. erkende goud producent
In België heeft Umicore het predicaat "good delivery", maar je ziet hier ook wel Hafner, Valcambi/Metalor en andere "good delivey" merken.
Beste Verviertig,
als ze zeggen dat ze de beste prijsgeven, dan moet je oppassen!
B.v. Pejati Tessenderlo b.v. geeft 365,54 euro minder per kilo.
als ze zeggen dat ze de beste prijsgeven, dan moet je oppassen!
B.v. Pejati Tessenderlo b.v. geeft 365,54 euro minder per kilo.
Het was vandaag vlak voor 17.30 een heel mooi moment om te verkopen. :-)
Goud is niet gekend en er is ook geen aangifte plicht voor de verkoper ervan .Charlesvdw schreef: ↑26 augustus 2023, 06:55Weet iemand daar het antwoord op ? Ik denk dat dit niet gekend is bij de fiscus.bavet schreef: ↑24 augustus 2023, 19:58 Ah ok bedankt
Nog een vraagje ivm dat certificaat/aankoopbewijs
Is dat ook gekend bij fiscus zoals een bankrekening en wordt dit ook bij vermogen gevoegd om eventueel successie daarop te bepalen ?
Maw stel mijn pa geeft dit aan ons en wij bewaren dat in een kluis , 4 jaar later overlijdt hij , is daar dan “geen spoor meer van “?
bv in mijn geval gaat het maar om twee muntjes, die heb ik via overschrijving betaald enkele jaren geleden, maar er is daar verder niks over bekend aan de fiscus.
Ik herinner me ook het geval van een alleenstaande vrije beroeper bij wie na zijn dood een paar miljoen euro aan baar goud gevonden werd in zijn huis.
Het staat niet op een rekening dus het is niet gekend imho.
Alleen moet er door de handelaar de gegevens 7 jaren worden bewaard .
Bij een overlijden is het dus niet gekend maar moet natuurlijk wel worden aangegeven zoals iedereen dit doet
Pas op met bewaring in een kluis bij de bank want dan zal je verplicht worden dit aan te geven bij overlijden .
Want er moet een inventaris opgemaakt worden bij het opendoen van een bankkluis na overlijden .
Als je van plan bent het goud ooit te verkopen, als erfgenaam, dan zou ik het toch maar aangeven. Je krijgt uw geld niet meer cash he.
Waarom kan die erfgenaam niet zelf dit goud hebben gekocht jaren geleden ?
Of het als geschenk hebben gekregen ?
Een schenking moet niet op papier staan alleen 3 jaar geleden gebeurd te zijn wat in dit geval onmogelijk te controleren is .
Als particulier ben je niet verplicht om je bankuittreksels te bewaren .
En bij elke bank worden ze maar 10 jaar gewaard en maar 3 jaar als de rekening is afgesloten .
IVM met de verjaringstermijn .
Zou niet inzien welk risico je neemt tenzij je zelf het gaat rondvertellen .
Dan gaan ze vragen stellen aan de schenker denk ik. Het zijn andere tijden nu.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien vragen ze dan naar de oorsprong van uw vermogen. Zoals ik zei, het zijn echt andere tijden.
Aankoopbewijzen bijhouden net als rekeninguittreksels waarvan bedrag met aankoop overeenstemt. Hoe overtuigender je bewijzen hoe minder discussie.
Ik las al een paar keer dat de kans reëel is dat goud binnen een jaar 25 a 35 % hoger staat dan nu, wat denken jullie?
Dat kan zeker.
1. Geopolitieke onrust neemt toe
2. Kans op financiële instabiliteit wanneer de rente blijft stijgen. En dat is uiteraard goed voor goud. Daalt de rente toch, dan is dat een rugwind voor goud.
3. Gigantisch veel schulden in de hele wereld.
Vanaf de 2000$ zouden we wel eens een serieuze versnelling hoger kunnen zien. 2500 à 3000 dollar is dan zeker niet uitgesloten.
Ik heb mijn positie verhoogd van 7% naar 10%.
Bij Flossbach von Storch hebben ze hun positie verhoogd van 10 naar 15% vorige maand. Die is nog nooit zo hoog geweest, bij mijn weten. En die mannen zijn veel slimmer dan ik.
Goud is voor elke portefeuille een goed idee. Maar overdrijf er ook niet mee.
1. Geopolitieke onrust neemt toe
2. Kans op financiële instabiliteit wanneer de rente blijft stijgen. En dat is uiteraard goed voor goud. Daalt de rente toch, dan is dat een rugwind voor goud.
3. Gigantisch veel schulden in de hele wereld.
Vanaf de 2000$ zouden we wel eens een serieuze versnelling hoger kunnen zien. 2500 à 3000 dollar is dan zeker niet uitgesloten.
Ik heb mijn positie verhoogd van 7% naar 10%.
Bij Flossbach von Storch hebben ze hun positie verhoogd van 10 naar 15% vorige maand. Die is nog nooit zo hoog geweest, bij mijn weten. En die mannen zijn veel slimmer dan ik.
Goud is voor elke portefeuille een goed idee. Maar overdrijf er ook niet mee.
Helemaal eens met je laatste zin Barryke.
Een goede verdeling tussen aandelen, onroerend goed, goud en cash is het veiligst.
Goud is een soort verzekering voor als er stront aan de knikker is in de wereld (bankencrisis, oorlog etc.)
In de periode eind 2008 - 2011 steeg het goud van 17.500 euro naar 35.000 euro p.kg.
Van voorjaar 2021 46.000 tot op heden 60.500.
Maar tussentijds daalt het uiteraard ook wel eens.
Een goede verdeling tussen aandelen, onroerend goed, goud en cash is het veiligst.
Goud is een soort verzekering voor als er stront aan de knikker is in de wereld (bankencrisis, oorlog etc.)
In de periode eind 2008 - 2011 steeg het goud van 17.500 euro naar 35.000 euro p.kg.
Van voorjaar 2021 46.000 tot op heden 60.500.
Maar tussentijds daalt het uiteraard ook wel eens.
Goudbank Antwerpen nu 62.362 en is net al 62.985 geweest.