gratis beleggen
TIP
gratis beleggen
Iedereen wil het wellicht maar ... ik wil starten met beleggen. Aandelen kopen van 25 tot 100€ om te beginnen. Niet de grote shit. Het liefst uiteraard met 0€ instapkosten, 0€ dit en dat. Flatex in Nederland werd aangeraden maar welke hebben we in België zonder addertjes?
Re: gratis beleggen
Gratis beleggen bestaat niet. Je betaalt altijd ergens, met instapkosten, kosten per lijn of per boeking, of met risico (bijv. je effecten die uitgeleend worden).
De tip indien je kostenbewust wilt beleggen: de-toepassing-van-de-bogleheads-investe ... 24584.html
De tip indien je kostenbewust wilt beleggen: de-toepassing-van-de-bogleheads-investe ... 24584.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In aandelen beleggen kan in België niet gratis.AD_Kor schreef: ↑21 juni 2019, 10:28 Iedereen wil het wellicht maar ... ik wil starten met beleggen. Aandelen kopen van 25 tot 100€ om te beginnen. Niet de grote shit. Het liefst uiteraard met 0€ instapkosten, 0€ dit en dat. Flatex in Nederland werd aangeraden maar welke hebben we in België zonder addertjes?
België kent zowiezo een beurstaks van 0.12, 0.35 of 1.32% al naargelang het verhandelde effect, de hoogste ter wereld. Daar kan je niet aan ontsnappen, of je nu bij een Belgische makelaar belegt of in het buitenland.
Je kan bij makelaars als degiro.nl "gratis" handelen, met het nadeel van uitleen dat @moneygirl al aangaf. Je kan ook kiezen voor een betalende custody account, waar je aandelen niet kunnen uitgeleend worden.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Gratis lijkt me niet te bestaan. Je zou kunnen etf's via degiro..
Alternatief is dat je geniet van een actie / doorverwijzing. Op die manier kan je mogelijks wel wat transactie tegoed krijgen, of een verwelkomingscadeau, maar dat is slechts een tijdelijk iets natuurlijk.
Alternatief is dat je geniet van een actie / doorverwijzing. Op die manier kan je mogelijks wel wat transactie tegoed krijgen, of een verwelkomingscadeau, maar dat is slechts een tijdelijk iets natuurlijk.
LOL, 'gratis beleggen'... gekker moet het hier niet gaan worden.
'Gratis' bestaat niet op de beurs.

'Gratis' bestaat niet op de beurs.
ze verdienen hun geld blijkbaar via het plaatsen van orders op het alternatief platform tradegate waar de prijzen iets kunnen afwijken van de gewone beurzen. Uiteindelijk betaal je dus wel.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Sinds vorig jaar hebben ze bij Fidelity een paar zero-cost trackers. Hopelijk komen er hier in europa kapitaliserende trackers met een gratis beheerskost. De staat zal natuurlijk altijd zijn graantje willen meepikken.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Dit zijn wel fondsen die de US beleggers enkel kunnen kopen als je een rekening hebt bij fidelity, Dus geen ETF's.spaarfrits schreef: ↑22 juni 2019, 14:20 Sinds vorig jaar hebben ze bij Fidelity een paar zero-cost trackers. Hopelijk komen er hier in europa kapitaliserende trackers met een gratis beheerskost. De staat zal natuurlijk altijd zijn graantje willen meepikken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Gratis kan sowieso niet in België.
Als je in aandelen wil stappen zou ik MeDirect nog durven aanraden maar dan zou ik per aandeel met minstens €1000 instappen (als het kan €1500 per aankoop).
In jouw geval lijkt een ETF de beste keuze, dan kun je wel €100/maand beleggen of je wacht 3 maanden en doet dan ineens €300 (nog beter). DeGiro lijkt hierin de beste keuze maar dan moet je weten dat je met een buitenlandse effectenrekening zit dat je zal moeten melden bij het CAP en ook jaarlijks aangeven in je belastingaangifte (als je dit niet doet volgen er serieuze boetes! Ook al gaat het maar om €1).
Als je via een buitenlandse broker werkt, kies dan kapitaliserende ETF's. Als je dividenden ontvangt mag je al helemaal beginnen puzzelen en het puzzelen wordt nog moeilijker als dat dividend in vreemde valuta is!
Als je in aandelen wil stappen zou ik MeDirect nog durven aanraden maar dan zou ik per aandeel met minstens €1000 instappen (als het kan €1500 per aankoop).
In jouw geval lijkt een ETF de beste keuze, dan kun je wel €100/maand beleggen of je wacht 3 maanden en doet dan ineens €300 (nog beter). DeGiro lijkt hierin de beste keuze maar dan moet je weten dat je met een buitenlandse effectenrekening zit dat je zal moeten melden bij het CAP en ook jaarlijks aangeven in je belastingaangifte (als je dit niet doet volgen er serieuze boetes! Ook al gaat het maar om €1).
Als je via een buitenlandse broker werkt, kies dan kapitaliserende ETF's. Als je dividenden ontvangt mag je al helemaal beginnen puzzelen en het puzzelen wordt nog moeilijker als dat dividend in vreemde valuta is!
MeDirect : Geen instap-, uitstap- of transactiekosten op 97% van onze fondsenselectie, wel natuurlijk de beheerskosten van het fonds zelf.
Nu ook Fundsmith, nieuwkomer in ons fondsenaanbod bij MeDirect.
Het vlaggenschipfonds van Fundsmith met focus op wereldwijde aandelen heeft een sterke track record en krijgt de hoogst haalbare noteringen: een Morningstar Rating van 5 sterren en een Morningstar Analyst Rating van Gold.
Fundsmith VS ishares MSCI World
http://tools.morningstar.be/wgashqk908/ ... ditholding
Nu ook Fundsmith, nieuwkomer in ons fondsenaanbod bij MeDirect.
Het vlaggenschipfonds van Fundsmith met focus op wereldwijde aandelen heeft een sterke track record en krijgt de hoogst haalbare noteringen: een Morningstar Rating van 5 sterren en een Morningstar Analyst Rating van Gold.
Fundsmith VS ishares MSCI World
http://tools.morningstar.be/wgashqk908/ ... ditholding
Iemand ervaring met de broker Mexem ? Hebben heel goedkope tarieven...
Geen ervaring mee, maar als ik zo naar de tarieven kijk zijn zij enkel voor orders op NL tot 5000€ marginaal goedkoper dan DEGIRO.
Het lijkt me ook vreemd dat uw tegoeden zogezegd beschermd zijn tot 30 miljoen euro en dat voor een Cypriotische broker.
Het lijkt me ook vreemd dat uw tegoeden zogezegd beschermd zijn tot 30 miljoen euro en dat voor een Cypriotische broker.