Gratis instant overschrijvingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Gratis instant overschrijvingen
Blijkbaar weinig voeling met wat er in de data verwerking rondgaat in een financiële omgeving.Nete schreef: ↑30 juni 2021, 11:25Dat zal héél wat zijn, niet moeilijk als je alles stillegt op zaterdag, zondag en feestdagen. En dat voor DE basisdienst bij uitstek van de banken.
Mogelijks 6 dagen voor een overschrijving in 2021 ga je nog goedpraten ?
Komt zo een beetje over alsof die overschrijvingen door loopjongens rondgebracht worden...![]()
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Warning voor David: beetje off topic:
Tijdens mijn periode in spanje kostte het voor mij vroeger ongeveer 1 eur per (niet instant) overschrijving. Ik ben het exacte bedrag vergeten. Ik heb het over een gewone lokale overschrijving daar naar een andere bank, niet internationaal. Nu ja in begin had ik dat niet door, maar de Spanjaarden waarmee ik samenwerkte vonden dat normaal.
Ik heb toen wel een bank gevonden dat geen kosten aanrekende. Want dat tikt aan 1 eur. We hebben het hier zo slecht nog niet hoor ;-)
Tijdens mijn periode in spanje kostte het voor mij vroeger ongeveer 1 eur per (niet instant) overschrijving. Ik ben het exacte bedrag vergeten. Ik heb het over een gewone lokale overschrijving daar naar een andere bank, niet internationaal. Nu ja in begin had ik dat niet door, maar de Spanjaarden waarmee ik samenwerkte vonden dat normaal.
Ik heb toen wel een bank gevonden dat geen kosten aanrekende. Want dat tikt aan 1 eur. We hebben het hier zo slecht nog niet hoor ;-)
Voilla, dat is dan ook de enige reden dat overschrijvingen ergens een of twee bankdagen onderweg zijn, met de super rentes van tegenwoordig gaat dat niet veel meer opbrengen, dus dan maar instant als grote innovatie naar voor schuiven en daarvoor een extra kost aanreken, zodat er toch nog wat te verdienen is aan transacties. Technisch is er nooit een reden geweest, als beursorders instant kunnen uitgevoerd worden, waarom zou dat bij een overschrijving dan niet mogelijk zijn.
Daarvoor betaal je bij de meeste banken een "pakket" kost. Het is dus gewoon een kost boven op een kost, en dat voor de core business bij uitstek van een bank: betaalverkeer. Schaamteloos, want die core business hebben ze dan nog tientallen jaren verwaarloosd (bijna zeker bewust in de tijd van interesten met dubbele cijfers).
Maar het is perfect logisch: de "kudde" in België is en blijft hondstrouw aan een bank, dus van hun kant zou het dom zijn om niet voor alles en nog wat kosten te rekenen om met uw eigen geld iets te doen.
Ik betaal momenteel niets voor mijn basisbankdiensten.
Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen - dat ze aanrekenen wat ze denken dat hun service waard is. Je kan dan als consument beslissen of je dat al dan niet wilt betalen. Voor mij zijn die instant overschrijvingen 0 eur waard.
Aandeelhouders zullen zeggen: reken maar wat meer kosten aan , zodat het dividend op peil blijft
doe er je voordeel mee.
Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen - dat ze aanrekenen wat ze denken dat hun service waard is. Je kan dan als consument beslissen of je dat al dan niet wilt betalen. Voor mij zijn die instant overschrijvingen 0 eur waard.
Aandeelhouders zullen zeggen: reken maar wat meer kosten aan , zodat het dividend op peil blijft
Laatst gewijzigd door Jamesken op 30 juni 2021, 12:25, 4 keer totaal gewijzigd.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Voor jou is dat de core business van een bank maar uiteraard niet voor de bank zelf.Nete schreef: ↑30 juni 2021, 12:12 Daarvoor betaal je bij de meeste banken een "pakket" kost. Het is dus gewoon een kost boven op een kost, en dat voor de core business bij uitstek van een bank: betaalverkeer. Schaamteloos, want die core business hebben ze dan nog tientallen jaren verwaarloosd (bijna zeker bewust in de tijd van interesten met dubbele cijfers).
Het staat je nog altijd vrij om een bank te kiezen die je gewone betalingsverkeer gratis uitvoert.
Met alle voor- en nadelen die daar aan verbonden zijn.
Voor gewoon betalingsverkeer en voor een klant die zijn eigen administratie op orde heeft volstaat dat meestal.
Als je extra wil betalen voor een betalend pakket is het aan jou als klant om te betalen of je voor die extra diensten wil betalen en hoeveel. Het is aan de bank om de kostprijs voor die diensten te bepalen. Niet aan jou als klant. Dat doe je op een ander meestal ook niet. Je bent als klant akkoord met de prijs van een aangeboden product en service en gaat er dan op in of je gaat op een ander.
Als goede klant heb je meestal de mogelijkheid, net als bij een andere zaak, om mee te onderhandelen over de prijs van de aangeboden producten en/of diensten.
Als doordeweekse klant heb je alleen de keuze er in mee te gaan of niet.
Als deel van de kudde heb je dan de keuze tussen een gratis product of een betalend pakket. Aan jou om uit te maken of de prijs van dat pakket voldoet aan je verwachtingen.Maar het is perfect logisch: de "kudde" in België is en blijft hondstrouw aan een bank, dus van hun kant zou het dom zijn om niet voor alles en nog wat kosten te rekenen om met uw eigen geld iets te doen.
Als je geen deel uit wil maken van de kudde kan je wel degelijk onderhandelen over de kostprijs ipv opgedrongen keuzes te moeten ondergaan.
Aan jou de keuze tot welke groep je wil of kan behoren.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

+1Jamesken schreef: ↑30 juni 2021, 12:21 Ik betaal momenteel niets voor mijn basisbankdiensten.
Aandeelhouders zullen zeggen: reken maar wat meer kosten aan , zodat het dividend op peil blijftdoe er je voordeel mee.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Blijkbaar toch nog veel mensen die denken dat een bank zijn geld verdient met die euro "kosten" die ze aanrekenen. Een bank ziet u en mij alleen maar als een goedkope manier om hun balans te verhogen. Door een beetje tweaken en marketing kunnen ze de mensen nog laten geloven dat er een extra kost gerechtvaardigd is ook. Neem ik het ze kwalijk, tuurlijk niet. Ben ik het er mee eens of betaal ik het. Zeker niet.
Wel bijzonder dat er een klein legertje mensen het graag goedpraten. Maar dat gedrag zie je ook bij de nieuwe IPhone.
Wel bijzonder dat er een klein legertje mensen het graag goedpraten. Maar dat gedrag zie je ook bij de nieuwe IPhone.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mijn betaalverkeer brengt me al een paar tientallen jaren nog altijd geld op, die keuze heb ik in 1991 gemaakt.David_DeWa schreef: ↑30 juni 2021, 12:30
Het staat je nog altijd vrij om een bank te kiezen die je gewone betalingsverkeer gratis uitvoert.
Momenteel:
120 euro per jaar minder GSM kosten dank zij o.a.HelloBank en MV punten.
Ongeveer 150 euro cashback op Beobank kredietkaartuitgaven
Kleine 20 euro met 5 cent actie van Keytrade.
Het kan dus wel. Rijk wordt ik er wel niet van, maar reken maar eens na: +-300 euro x 30 = +-9000 euro. Da's al een kleine auto.
Ik zat erop te wachten, Nete 
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Je rekent je gewoon rijk maar als jij daar gelukkig mee bent is het je gegund.
Wie te veel uitgeeft kan daar veel op besparen. Of dat geld verdienen is dat is een ander soort rekenkunde.
Maar die discussie heb je al eens gevoerd.
Begrijp wel niet hoe je door gratis instant overschrijvingen meer geld kan verdienen?
Zelf krijg ik eerder kortingen door bepaalde facturen voor een bepaalde datum over te schrijven dan last minute nog een instant overschrijving te doen.
Troost u..Jamesken schreef: ↑30 juni 2021, 11:57 Tijdens mijn periode in spanje kostte het voor mij vroeger ongeveer 1 eur per (niet instant) overschrijving. Ik ben het exacte bedrag vergeten. Ik heb het over een gewone lokale overschrijving daar naar een andere bank, niet internationaal. Nu ja in begin had ik dat niet door, maar de Spanjaarden waarmee ik samenwerkte vonden dat normaal.
Een goede tien jaar geleden gingen mensen in China nog cash geld bij hun eigen bank afhalen om het daarna bij een ander bankmerk te gaan storten op de rekening van wie ze wilden betalen.
In mijn jeugd -herinner ik me nog- betaalden mijn ouders alles via storting in het lokale postkantoor.
Aan het aantal open loketten en het volk dat stond aan te schuiven te zien waren we niet alleen.
Je betaalde daarvoor een postzegel... Ooit bv. 6.50 frank.
Voor wie in die gewoonte blijven plakken is, is een storting van baar geld op eender welke rekening in Belgie nog mogelijk dacht ik, maar ondertussen dikt dat ook wel aan en kost het een pak meer.
Dacht ik ...Want ik vind de algemene voorwaarden uit 2020 terug maar geen tarieven.
Die zijn berschikbaar in het kantoor zie ik erbij staan.
Misschien is dat zoals bij Colruyt... Links of rechts rode prijzen.. en anders wat meer.
Ik heb gelezen dat in Duitsland het gebruikelijk is voor klanten om 3-4 euro te betalen voor een geldafhaling aan een automaat. Het is soms zo slecht niet in België.