groei en dividend aandelen
TIP
Re: groei en dividend aandelen
Net als bij Zeezout is Exmar een kneusje in mijn portefeuille, al de rest ging de laatste weken stijl omhoog. Ik begin toch wat hoogte vrees te krijgen en hier en daar hoor ik al mensen spreken over de aandelen die er anders nooit zouden over spreken... De meeste aandelen op mijn watchlist zijn momenteel fair of overgewaardeerd. Diegene dat volgens mijn berekeningen ondergewaardeerd zijn zal ik deze maand en volgende maand (bij)kopen en dan zal ik een grotere cashpositie opbouwen om te kopen bij een terugval.
De dividendverhoging zijn allemaal meevallers tot nu toe.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Geblin schreef:Net als bij Zeezout is Exmar een kneusje in mijn portefeuille, al de rest ging de laatste weken stijl omhoog. Ik begin toch wat hoogte vrees te krijgen en hier en daar hoor ik al mensen spreken over de aandelen die er anders nooit zouden over spreken... De meeste aandelen op mijn watchlist zijn momenteel fair of overgewaardeerd. Diegene dat volgens mijn berekeningen ondergewaardeerd zijn zal ik deze maand en volgende maand (bij)kopen en dan zal ik een grotere cashpositie opbouwen om te kopen bij een terugval.
Mvg,
Geblin
@Geblin, op Exmar heb ik winst, maar heb andere kneusjes.
Denk dat iedere belegger zulke aandelen heeft. 't Is vaak een kwestie van geduld.
Bij mij SBM Offshore laag door fraude en val olieprijs.
op een portefeuille van 20 aandelen is er altijd wel enkele die achterblijven.
zolang de dividenden de goede richting uitgaan heb ik geduld, jaren geduld
Als de dividenden en vooruitzichten de verkeerde richting uitgaan vliegen ze meteen buiten.
Het zijn de dorre takken die ik snoei, de goedgroeiende hou ik "eeuwig". (als de postitie te groot wordt snoei ik wel in zoals met Arseus vorig jaar enkele malen moest). En mss binnenkort met Kinepolis.
zolang de dividenden de goede richting uitgaan heb ik geduld, jaren geduld
Als de dividenden en vooruitzichten de verkeerde richting uitgaan vliegen ze meteen buiten.
Het zijn de dorre takken die ik snoei, de goedgroeiende hou ik "eeuwig". (als de postitie te groot wordt snoei ik wel in zoals met Arseus vorig jaar enkele malen moest). En mss binnenkort met Kinepolis.

luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
RDS-B moet nu stilaan wel een interessant aandeel beginnen worden?
ook bij Zetes mooie resultaten en fors stijgend dividend.
Tot nu toe alle zeezoutjes gedaan wat ze moeten doen, dividend laten stijgen.
Nog twee te gaan exmar en NBB. Heb er geen goed gevoel bij, nog nooit een strike gehad
CFE staat klaar om vrijgekomen plaats in te nemen. Misschien wacht ik niet tot volgende week om CFC te kopen en verkoop ik één van beide nu al.
Normaal gezien hebben de zeezoutjes het moeilijk om in tijden van fors stijgende beurzen de markt te volgen. (en doen ze het veel beter dan de markt bij sterk dalende beurs) Deels door de vastgoedbevaks die een stabiliserende invloed hebben op het totaal.
Benieuwd waar we staan eind maart.
Tot nu toe alle zeezoutjes gedaan wat ze moeten doen, dividend laten stijgen.
Nog twee te gaan exmar en NBB. Heb er geen goed gevoel bij, nog nooit een strike gehad

CFE staat klaar om vrijgekomen plaats in te nemen. Misschien wacht ik niet tot volgende week om CFC te kopen en verkoop ik één van beide nu al.
Normaal gezien hebben de zeezoutjes het moeilijk om in tijden van fors stijgende beurzen de markt te volgen. (en doen ze het veel beter dan de markt bij sterk dalende beurs) Deels door de vastgoedbevaks die een stabiliserende invloed hebben op het totaal.
Benieuwd waar we staan eind maart.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Een te kleine vraag om een eigen topic te openen en hier spreekt men toch regelmatig over Shell.
Ik kocht in december RDSB.L en als ik het goed heb gelezen op de Shell website, was 20/3 payment date.
Toch is er nog niets ontvangen op mijn Binck rekening.
Iemand ook Shell in portefeuille? Jullie al iets ontvangen, zo ja, bij welke bank?
Ik kocht in december RDSB.L en als ik het goed heb gelezen op de Shell website, was 20/3 payment date.
Iemand ook Shell in portefeuille? Jullie al iets ontvangen, zo ja, bij welke bank?
hansv, een van de komende dagen zal het wel op uw rekening verschijnen.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Ik weet niet of het aan Binck of aan Shell ligt. Vorige keer kreeg ik het wel op de betaaldatum (22 december) maar de keer daarvoor was het op 30 september, 5 dagen later dan de betaaldatum. Deze keer ook nog niets ontvangen, zullen nog even geduld moeten uitoefenen. Bij de andere aandelen die ik heb is het wel steeds op tijd.hansv schreef:Een te kleine vraag om een eigen topic te openen en hier spreekt men toch regelmatig over Shell.
Bedankt beide! Even wachten dus.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat er ook scrip dividend mogelijk is?
En dat men nog de verschillende keuzes moet bevragen?
Of werkt dat zo niet?
Ik zelf kan deze keer nog niet mee genieten. Heb ze gekocht na de ex div date.
En dat men nog de verschillende keuzes moet bevragen?
Of werkt dat zo niet?
Ik zelf kan deze keer nog niet mee genieten. Heb ze gekocht na de ex div date.
De A's zijn bij Binck op 20/3 uitbetaald en daar zit ook scrip dividend mogelijkheid op (deze keer)
RDSB dividend staat er nu op bij mijn Binck account.hansv schreef:Bedankt beide! Even wachten dus.
ik moet nog wachten precies... nog niets ontvangen.
Ik heb ook mijn dividend nog niet ontvangen.
zeezout, koop je de aandelen dan vooral voor de dividenden, of is het groeiend dividend alleen een waardemeter voor jou?zeezout schreef:zolang de dividenden de goede richting uitgaan heb ik geduld, jaren geduld