groei en dividend aandelen
TIP
Re: groei en dividend aandelen
bedankt wimpie
ga novaris en nestle eens onderzoeken tussen de nieuwjaarsbrieven door.
Iemand een idee hoe het zit met RV op Zwitserse aandelen ?
ga novaris en nestle eens onderzoeken tussen de nieuwjaarsbrieven door.
Iemand een idee hoe het zit met RV op Zwitserse aandelen ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
Duvellover
- Full Member

- Contacteer:
Het tarief voor rente en dividend bedraagt 35%
zeezout schreef:@piper,
mijn belgische aandelen staan helemaal begin van dit draadje.
ondertussen is er solvac bijgekomen en is net sofina verkocht.
Geen slecht woord over sofina. denk datg vanop huidige koersniveau solvac beter past in portefeuille.
Zeezout, persoonlijk vind ik Arseus en AB Inbev eerder duur. Barco en Texaf kunnen mij ook niet echt boeien.
Maar ieder moet uiteraard zijn eigen keuzes en zijn eigen beslissingen maken. Niemand heeft de volle waarheid in pacht en niemand heeft een glazen bol, maar u hebt in elk geval voldoende metier om alles goed te monitoren.
Bedankt Piper;
AB INBEV : geloven in het management en door geografische spreiding indirect verzekering tegen euro problemen ook WK voetbal kan positief zijn.
Texaf : een berekend gokje op afrika met initieel heel beperkt bedrag.
BARCO lang getwijfeld bij aankoop, moeilijk leesbaar bedrijf
AB INBEV : geloven in het management en door geografische spreiding indirect verzekering tegen euro problemen ook WK voetbal kan positief zijn.
Texaf : een berekend gokje op afrika met initieel heel beperkt bedrag.
BARCO lang getwijfeld bij aankoop, moeilijk leesbaar bedrijf
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
het was een goed jaar voor dividend&groei aandelen (voorzichtige huisvader aandelen)
sinds dat ik ze hier gepost hebt (zie eerste post ) zijn ze gem 11,18% vooruitgegaan ruim beter dan de bel20%
Econocom Arseus, Melexis en Exmar allemaal + 25%.
Enkel umicore -3%, Barco -2% en Ageas +0% ontgoochelde 2de helft jaar.
Wat brengt 2014 ?
Belgische aandelen lijken me tov de laatste 25 jaar niet meer goedloop maar correct gewaardeerd tov LT rente en verwachte winstcijfers. Is al van eind2010/begin2011 dat ik de beurs correct geprijst vond.
Mogelijk gaan we naar een periode met (licht) overgewaardeerde aandelen. Dat is meestal geen goede periode voor "saaiere" aandelen zonder veel risico maar een periode waarbij de speculatievere aandelen bovenhand halen.
of wordt het een kalm beursjaar, begint de rente terug te dalen ? of stijgt ie boven de 3 richting 4 ? Geen idee.
Schoenmaker blijft bij je leest en ik blijf bij mijn D&G aandeeltjes zweren, mogelijk loop ik dan wat achter bij sterkstijgende beurs maar verlies dan hopelijk veel minder bij een dalende beurs.
Welke 20 kies ik voor 2014 in Belgie in volgorde van verwacht rendement/ risico
8 zekerheden INBEV, SIOEN, WDP, ARSEUS, WAREHOUSE ESTATES, LEASE INVEST, NAT BANK, en Kinepolis
daarna Retail Estate (andere bevaks zoals montea scoren ongeveer evengoed) EXMAR AGEAS BARCO MELEXIS GBL TEXAF ZETES en solvac
om aan 20 te komen (spreiding) voeg ik nog Recticel (hoger risico) Vandevelde en Umicore toe.
tov halverwege 2013 gaan Econocom (geen dividend aandeel meer), en Sofina eruit en komen solvac en Vandevelde erin.
Als er bij de jaarresultaten een goede surprise zit bij een ander aandeel vliegt één van deze drie er uit.
Zo de 20 weer in excel met hun koers en dan maar duimen.
Beste wensen voor alle spaargidsers en succes bij en buiten de beurs volgend jaar.
PS Op Recticel/sofina na heb ik al de genoemde aandelen in portefeuille
sinds dat ik ze hier gepost hebt (zie eerste post ) zijn ze gem 11,18% vooruitgegaan ruim beter dan de bel20%
Econocom Arseus, Melexis en Exmar allemaal + 25%.
Enkel umicore -3%, Barco -2% en Ageas +0% ontgoochelde 2de helft jaar.
Wat brengt 2014 ?
Belgische aandelen lijken me tov de laatste 25 jaar niet meer goedloop maar correct gewaardeerd tov LT rente en verwachte winstcijfers. Is al van eind2010/begin2011 dat ik de beurs correct geprijst vond.
Mogelijk gaan we naar een periode met (licht) overgewaardeerde aandelen. Dat is meestal geen goede periode voor "saaiere" aandelen zonder veel risico maar een periode waarbij de speculatievere aandelen bovenhand halen.
of wordt het een kalm beursjaar, begint de rente terug te dalen ? of stijgt ie boven de 3 richting 4 ? Geen idee.
Schoenmaker blijft bij je leest en ik blijf bij mijn D&G aandeeltjes zweren, mogelijk loop ik dan wat achter bij sterkstijgende beurs maar verlies dan hopelijk veel minder bij een dalende beurs.
Welke 20 kies ik voor 2014 in Belgie in volgorde van verwacht rendement/ risico
8 zekerheden INBEV, SIOEN, WDP, ARSEUS, WAREHOUSE ESTATES, LEASE INVEST, NAT BANK, en Kinepolis
daarna Retail Estate (andere bevaks zoals montea scoren ongeveer evengoed) EXMAR AGEAS BARCO MELEXIS GBL TEXAF ZETES en solvac
om aan 20 te komen (spreiding) voeg ik nog Recticel (hoger risico) Vandevelde en Umicore toe.
tov halverwege 2013 gaan Econocom (geen dividend aandeel meer), en Sofina eruit en komen solvac en Vandevelde erin.
Als er bij de jaarresultaten een goede surprise zit bij een ander aandeel vliegt één van deze drie er uit.
Zo de 20 weer in excel met hun koers en dan maar duimen.
Beste wensen voor alle spaargidsers en succes bij en buiten de beurs volgend jaar.
PS Op Recticel/sofina na heb ik al de genoemde aandelen in portefeuille
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
AmaiDuvellover schreef:Het tarief voor rente en dividend bedraagt 35%
Ik wens alle beleggers hier alvast ook een gelukkig, gezond en succesvol 2014 met mooie beurswinsten toe.zeezout schreef:tov halverwege 2013 gaan Econocom (geen dividend aandeel meer), en Sofina eruit en komen solvac en Vandevelde erin.
Zeezout, Econocom reeds verkocht en Van de Velde zeer recent gekocht?
P.S.: Van de Velde volg ik ook nauw op de voet. Vaak gehad, maar momenteel niet.
@Poldermol, knap werk! Proficiat.Poldermol schreef:Quest for GrowthDaar verwacht ik een dividend van van 75ct/aandeel. Tis maar dat ge het weet
na de eerste reslultaten stroom tijd voor de zeezout20 Groei en dividend aandelen te evalueren.
Algemeen waren de resultaten beter dan verwacht (arseus, kinepolis en ageas) als uitschieters.
Een negatieve verassing zat er gelukkig nog niet tussen. Umicore hield divdend onveranderd zoals verwacht.
Resultaat is dat de zeezout20 het jaar goed ingezet hebben met rendement van +6,0% beter dan de bel20 die aan 3,36% komt.
Uitschieters zijn Recticel Arseus en Melexis > 15% winst.
Aan de andere kant Barco -1%, resultaten waren OK, twijfel over vooruitzichten ik hou ze in portefeuille, WEB -2% maar met ontvangen dividend erbij in de plus en goede resultaten, en aB INBEV -4%, ben benieuwd naar de resultaten.
nog geen resultaten van andere aandelen gezien die een plaatsje verdienen in mijn portefeuille. Ben zeer benieuwd naar Econocom als ze dividend terug verhogen met 10% of meer komen ze er in.
Mijn model is vooral gebaseerd op koers dividend en verwachte dividendgroei en risico en geeft een aandeel score tussen 0 en 10.
Hoogste score zijn nu "7" voor AB INBEV (resultaten2012) en Ageas, Arseus, Kinepolis en WDP (resultaten2013)
WEB en Lease hebben een score "6".
Verder vergelijk ik de dividenden/verwachte dividenden met de lange rente en door de soms forse dividend verhogingen en lage LT .
Geen rocket science . Evenwichtsniveau waar aandelen niet over of ondergewaardeerd zijn tov cijfers laatse 20 jaar. stijgt daardoor naar bel20 van 3250. Nu aandelen zijn altijd ofwel te duur ofwel te goedkoop, maar eens we boven het evenwichtsniveau gaan overweeg ik aandelen positie af te bouwen.
Algemeen waren de resultaten beter dan verwacht (arseus, kinepolis en ageas) als uitschieters.
Een negatieve verassing zat er gelukkig nog niet tussen. Umicore hield divdend onveranderd zoals verwacht.
Resultaat is dat de zeezout20 het jaar goed ingezet hebben met rendement van +6,0% beter dan de bel20 die aan 3,36% komt.
Uitschieters zijn Recticel Arseus en Melexis > 15% winst.
Aan de andere kant Barco -1%, resultaten waren OK, twijfel over vooruitzichten ik hou ze in portefeuille, WEB -2% maar met ontvangen dividend erbij in de plus en goede resultaten, en aB INBEV -4%, ben benieuwd naar de resultaten.
nog geen resultaten van andere aandelen gezien die een plaatsje verdienen in mijn portefeuille. Ben zeer benieuwd naar Econocom als ze dividend terug verhogen met 10% of meer komen ze er in.
Mijn model is vooral gebaseerd op koers dividend en verwachte dividendgroei en risico en geeft een aandeel score tussen 0 en 10.
Hoogste score zijn nu "7" voor AB INBEV (resultaten2012) en Ageas, Arseus, Kinepolis en WDP (resultaten2013)
WEB en Lease hebben een score "6".
Verder vergelijk ik de dividenden/verwachte dividenden met de lange rente en door de soms forse dividend verhogingen en lage LT .
Geen rocket science . Evenwichtsniveau waar aandelen niet over of ondergewaardeerd zijn tov cijfers laatse 20 jaar. stijgt daardoor naar bel20 van 3250. Nu aandelen zijn altijd ofwel te duur ofwel te goedkoop, maar eens we boven het evenwichtsniveau gaan overweeg ik aandelen positie af te bouwen.
Wat weegt het sterkst door de initiële dividendenopbrenst of de dividendengroei?zeezout schreef:...Mijn model is vooral gebaseerd op koers dividend en verwachte dividendgroei ...
groei weegt veel meer door.
Zonder uitzicht op dividendgroei (Belgacom Gimv) komen ze er niet in.
Mijn inziens kun je daar op langere termijn de beurs niet mee kloppen.
Als alternatief voor obligaties zijn dat soort aandelen wel geschikt.
een keer dividend gelijk houden Ok, twee keer wordt al moeilijk zoals umicore, aangezien zowat alle analisten volgende jaren terug dividendgroei verwachten heb ik ze nog, maar als er een positieve verassing komt van een aandeel buiten de selectie verkoop ik mss.
Zonder uitzicht op dividendgroei (Belgacom Gimv) komen ze er niet in.
Mijn inziens kun je daar op langere termijn de beurs niet mee kloppen.
Als alternatief voor obligaties zijn dat soort aandelen wel geschikt.
een keer dividend gelijk houden Ok, twee keer wordt al moeilijk zoals umicore, aangezien zowat alle analisten volgende jaren terug dividendgroei verwachten heb ik ze nog, maar als er een positieve verassing komt van een aandeel buiten de selectie verkoop ik mss.
Dividendengroei is inderdaad een goeie strategie. Voor mezelf is het ook een belangrijk criterium voor mijn kernaandelen. Ik hou voor deze aandelen wel nauwgezet de pay-out ratio en de cashflow in de gaten. Als een bedrijf moet gaan lenen om het dividend op peil te houden, dan gaat er een rode lamp branden.zeezout schreef:groei weegt veel meer door...
Ik verkies recent ook dividendaandelen. Mijn laatste aankopen behoren bij deze aandelen:
brutodividend - nettodividend
GDF Suez 8,8 - 4,95
GIMV - 4,80
bpost 5,6 - 4,20
National grid 5,2 - 3,90
BP 5,18 - 3,89
Sainsbury 4,74 - 3,56
EVS 4,68 - 3,51
Atenor Group 4,37 - 3,28
BME 5,5 - 3,26
Zurich Insurance 6,5 - 3,17
Wereldhave belgium 4,11 - 3,08
Vastned retail 3,8 - 2,85
AT&T 5,29 - 2,78
Rio Tinto 3,41 - 2,56
Delhaize 3,26 - 2,45
Sioen 3,2 - 2,40
Exmar 3,11 - 2,33
SAGE 3,05 - 2,29
brutodividend - nettodividend
GDF Suez 8,8 - 4,95
GIMV - 4,80
bpost 5,6 - 4,20
National grid 5,2 - 3,90
BP 5,18 - 3,89
Sainsbury 4,74 - 3,56
EVS 4,68 - 3,51
Atenor Group 4,37 - 3,28
BME 5,5 - 3,26
Zurich Insurance 6,5 - 3,17
Wereldhave belgium 4,11 - 3,08
Vastned retail 3,8 - 2,85
AT&T 5,29 - 2,78
Rio Tinto 3,41 - 2,56
Delhaize 3,26 - 2,45
Sioen 3,2 - 2,40
Exmar 3,11 - 2,33
SAGE 3,05 - 2,29
NG biedt de mogelijkheid (maar niet voor het interim dividend 2013/2014 betaald op 22/1) om via scrips het dividend om te ruilen voor nieuwe aandelen. Heb jij dit ooit geprobeerd? Ik heb het opgegeven, ontmoedigd door de administratieve en fiscale jungle.criticus schreef:Ik verkies recent ook dividendaandelen. Mijn laatste aankopen behoren bij deze aandelen:
...
National grid 5,2 - 3,90
...
Ik heb bij Britse aandelen altijd de dividenden geïnd, omdat de bronbelasting aldaar nihil is. Alhoewel ik bij Deutsche Bank wel eens een Britse voorheffing diende te betalen. (10% me dunkt)
Ik schreef hen hiervoor aan maar kreeg toen maar een halfslachtig antwoord.
National Grid kocht ik halverwege 2010 en verkocht ze begin vorig jaar omdat ik meer dan 50% winst had, zijnde zo'n 17% per jaar (dividend incl.)
Bij Nederlandse aandelen 'bvb Delta Loyd' kan het wel interessant zijn om te kiezen voor aandelen in plaats van dividenden, omdat je dan de zware Nederlandse bronheffing vermijdt. Je betaalt wel nog 25% Belgische RV.
Ik schreef hen hiervoor aan maar kreeg toen maar een halfslachtig antwoord.
National Grid kocht ik halverwege 2010 en verkocht ze begin vorig jaar omdat ik meer dan 50% winst had, zijnde zo'n 17% per jaar (dividend incl.)
Bij Nederlandse aandelen 'bvb Delta Loyd' kan het wel interessant zijn om te kiezen voor aandelen in plaats van dividenden, omdat je dan de zware Nederlandse bronheffing vermijdt. Je betaalt wel nog 25% Belgische RV.