Groene obligatie Eaglestone Group BVBA
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Groene obligatie Eaglestone Group BVBA
Openbaar aanbod van een groene obligatie, vanaf 26 (morgen) september 2022 9u :
- Met Belfius
- Geen rating
- Coupon : 5,50 %
- Netto actuarieel rendement : 3,409 %
- Looptijd : 4 jaar
- ...
Heeft iemand info, advies... ?
- Met Belfius
- Geen rating
- Coupon : 5,50 %
- Netto actuarieel rendement : 3,409 %
- Looptijd : 4 jaar
- ...
Heeft iemand info, advies... ?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Re: Groene obligatie Eaglestone Group BVBA
De infofiche: https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... etail.aspx
Uitgifte: 7/10/2022
Uitgifteprijs: 101,625%
Mantel: 1000€
Eaglestone sarl is een Luxemburgse vastgoedspeler..Door de hogere energiekosten is er een hoger risico op wanbetaling. Door de toenemende rente en inflatie is er ook een hoger risico dat de lopende en nieuwe bouwprojecten veel meer gaan kosten en mindr gaan opbrengen. Daarnaast is de overname van Cardinal zeet recent. Ik ben niet zeker dat die de beoogde synergievoordelen oplevert.
De ziekenhuizen klagen nu al dat ze de facturen niet kunnen betalen. Bovendien is de bijgevoegde jaarrekening deze van de halfjaarcijfers op 30/6/2022. Ze hebben nog niet eens de moeite gedaan om de jaarrekening op overnamedatum 20/7/2022 te gebruiken. Dat vind ik verdacht en geeft mij geen vertrouwen in de ondernemingven hun terugbetalingscapaciteit. Ik kan verkeerd zijn en hun balans en resultaten rekening was op overnamedatum veel gezonder. Maar als dat zo was hadden ze die gebruikt. Om die reden laat ik de obligatie links liggen. Belfius raadt een dynamisch profiel aan. M a.w. ze zijn zich bewust van de risico's en aanzien het niet als een veilige defensieve belegging waarin de obligaties doorgaans worden geklasseerd.
"Op 20 juli 2022 (d.w.z. na de overname van de Cardinal-groep) had de Groep ongeveer 870,000 vierkante meter aan projecten in ontwikkeling in haar portefeuille, waaronder 435,000 projecten die momenteel in aanbouw zijn. Van deze projecten bevond ongeveer 59% zich in het residentiële segment, 28% in het kantoorsegment, 5% in studentenresidenties en 3% voor gemengd gebruik, gelegen voor 66% in Frankrijk, 28% in België en 6% in Luxemburg
Voor meer informatie over de recente overname van Groupe Cardinal, zie Sectie 5 "Recente gebeurtenissen en trendinformatie" op pagina's 89 en 90 van het Prospectus."
"Beleggingsstrategie
Dit product behoort tot het Dynamic gedeelte van de portefeuille van de klant, op een schaal van Comfort – Balanced – Dynamic.
Meer informatie vindt u op www.belfius.be/beleggingsaanpak"
Uitgifte: 7/10/2022
Uitgifteprijs: 101,625%
Mantel: 1000€
Eaglestone sarl is een Luxemburgse vastgoedspeler..Door de hogere energiekosten is er een hoger risico op wanbetaling. Door de toenemende rente en inflatie is er ook een hoger risico dat de lopende en nieuwe bouwprojecten veel meer gaan kosten en mindr gaan opbrengen. Daarnaast is de overname van Cardinal zeet recent. Ik ben niet zeker dat die de beoogde synergievoordelen oplevert.
De ziekenhuizen klagen nu al dat ze de facturen niet kunnen betalen. Bovendien is de bijgevoegde jaarrekening deze van de halfjaarcijfers op 30/6/2022. Ze hebben nog niet eens de moeite gedaan om de jaarrekening op overnamedatum 20/7/2022 te gebruiken. Dat vind ik verdacht en geeft mij geen vertrouwen in de ondernemingven hun terugbetalingscapaciteit. Ik kan verkeerd zijn en hun balans en resultaten rekening was op overnamedatum veel gezonder. Maar als dat zo was hadden ze die gebruikt. Om die reden laat ik de obligatie links liggen. Belfius raadt een dynamisch profiel aan. M a.w. ze zijn zich bewust van de risico's en aanzien het niet als een veilige defensieve belegging waarin de obligaties doorgaans worden geklasseerd.
"Op 20 juli 2022 (d.w.z. na de overname van de Cardinal-groep) had de Groep ongeveer 870,000 vierkante meter aan projecten in ontwikkeling in haar portefeuille, waaronder 435,000 projecten die momenteel in aanbouw zijn. Van deze projecten bevond ongeveer 59% zich in het residentiële segment, 28% in het kantoorsegment, 5% in studentenresidenties en 3% voor gemengd gebruik, gelegen voor 66% in Frankrijk, 28% in België en 6% in Luxemburg
Voor meer informatie over de recente overname van Groupe Cardinal, zie Sectie 5 "Recente gebeurtenissen en trendinformatie" op pagina's 89 en 90 van het Prospectus."
"Beleggingsstrategie
Dit product behoort tot het Dynamic gedeelte van de portefeuille van de klant, op een schaal van Comfort – Balanced – Dynamic.
Meer informatie vindt u op www.belfius.be/beleggingsaanpak"
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Dank u voor de infofiche (ik had natuurlijk al de infofiche gevonden...).
Beschik iemand over een analyse van het aanbod (Test-aankoop, De Belegger...) ?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Estateguru zijn kortere looptijden en hogere rentes.Superspaarder schreef: ↑26 september 2022, 06:19 Dank u voor de infofiche (ik had natuurlijk al de infofiche gevonden...).
Is ook vastgoed.
Hoe men in Belfius na al de debacles uit verleden daar nog zijn centen aan toevertrouwd ?
Estate Guru believer.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Estate Guru ziet meer riskant uit dan Eaglestone...
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Obligatie Eaglestone : 100% gekregen.
Bij belfius aangekocht? Indien ja, rekent belfius bewaarloon aan op de effectenrekening?
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Vraag 1 : ja.
Vraag 2 : ja.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vragen ze dat ook voor huisobligaties?
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik weet het niet. Ik koop geen huisobligaties bij Belfius.