groenkracht cvba
TIP
Re: groenkracht cvba
Correct. Dat is een aanname. Dat lijkt mij onzinnig dat Argenta dat zou doen maar het kan. Aan die mogelijkheid had ik eerlijk gezegd niet gedacht.
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Hier ook twee keer netjes uitbetaald
HIER UITBETAALD NAAR VERWACHTING!! SUPER
ALS IK HET UITREKEN IS ER ZELFS WAT RENTE BIJ
€990 ontvangen. 

Rente? Daar was ooit wel sprake van maar daar heb ik nog geen teken van gezien. 2% dacht ik.
Heb 40 aandelen. Dus 40 X 45 . En ik heb exact 1800 euro ontvangen.
Niet dat ik rente nu verwacht. Sowieso zal het al heel goed zijn als we de hoofdsom terugkrijgen. En daarna, als er nog overschot is, prima. Lijkt logisch dat als en indien er meer kapitaal beschikbaar is dan de hoofdsom dat helemaal op het einde zal komen.
Niet dat ik rente nu verwacht. Sowieso zal het al heel goed zijn als we de hoofdsom terugkrijgen. En daarna, als er nog overschot is, prima. Lijkt logisch dat als en indien er meer kapitaal beschikbaar is dan de hoofdsom dat helemaal op het einde zal komen.
NEENEE GEEN RENTE!
SORRY WORD SLECHT IN REKENEN
SORRY WORD SLECHT IN REKENEN
En uw caps lock staat op!
Zoals eerder gezegd, dat zullen we in 2026 zien.
2026: 45,00 EUR per aandeel (eventueel verhoogd met bijkomend liquidatiesaldo)
2026: 45,00 EUR per aandeel (eventueel verhoogd met bijkomend liquidatiesaldo)
Groenkracht krijgt 2% op de obligaties in bezit. Maar de nominale waarde van deze obligaties is niet voldoende (tenminste als men alle eigenaars terugvind) om iedereen 100% uit te betalen. Daarvoor zijn ook de rentes (2%) van deze obligaties nodig.Giskart schreef: ↑29 januari 2021, 12:59 Rente? Daar was ooit wel sprake van maar daar heb ik nog geen teken van gezien. 2% dacht ik.
Misschien dat er op het laatste toch nog wat overschiet. We zullen in 2026 wel zien.
... en natuurlijk zullen er ook nog wel werkingskosten zijn voor de coöperatie. Ik mag hopen zeer bescheiden, maar toch bestaande. En die moeten er ook afgetrokken worden.
Tot mijn verassing heel goed nieuws van Groenkracht vandaag ontvangen.
En de algemene vergadering gaat online door en buiten de kantooruren! Zal de eerste keer zijn dat ik kan deelnemen.
Ik laat u jullie het zelf lezen.

En de algemene vergadering gaat online door en buiten de kantooruren! Zal de eerste keer zijn dat ik kan deelnemen.
Ik laat u jullie het zelf lezen.

"De regeling met Elicio NV zal ertoe leiden dat de coöperanten hun initiële inleg van 125 EUR per aandeel kunnen recupereren met nog een beperkte liquidatiebonus daarbovenop. Op die manier zal de vereffening nog definitief afgesloten kunnen worden in 2021. Dat is 5 jaar vroeger dan voorzien."
Drievoudig goed nieuws dus:
Drievoudig goed nieuws dus:
- 5 jaar vroeger dan voorzien;
- we krijgen onze inleg terug;
- met nog een liquidatiebonus er bovenop; we gaan er nog winst op maken.