groenkracht cvba
TIP
Re: groenkracht cvba
u stapt in iets in en u kent de spelregels.
Is het de schuld van de fiscus dat u geen rente ontvangt.
Estate Guru believer.
Laatste uitbetaling aan de coöperanten
Eens de vereffening op de algemene vergadering van 29 maart 2022 formeel is afgesloten,
kan vervolgens ook de laatste uitbetaling aan de coöperanten effectief gebeuren.
U mag die dan ook op uw rekening verwachten in april 2022.
Eens de vereffening op de algemene vergadering van 29 maart 2022 formeel is afgesloten,
kan vervolgens ook de laatste uitbetaling aan de coöperanten effectief gebeuren.
U mag die dan ook op uw rekening verwachten in april 2022.

Normaal zou de brief met de uitnodiging voor de laatste algemene vergadering van Groenkracht aangekomen moeten zijn. Maar wie coöperant is kan zich inschrijven via https://www.avgroenkracht.be/
AV is online op 29 maart 2022 - 19u
AV is online op 29 maart 2022 - 19u
Yep ook just ontvangen.
We krijgen nog 76.82€ netto per aandeel uitbetaald in april '22.
De totate terugbetaling bedraagt dus 126.82€, inbegrepen de voorschotten van 5€ en 45€ die we al ontvangen hebben in 2019 en 2021.
De totate terugbetaling bedraagt dus 126.82€, inbegrepen de voorschotten van 5€ en 45€ die we al ontvangen hebben in 2019 en 2021.
April wordt een mooie maand
Ben toch zeer content dat deze nachtmerrie zou gaat aflopen!

Ben toch zeer content dat deze nachtmerrie zou gaat aflopen!
Gisteren was de algemene vergadering van Groenkracht. Verbaast dat hier nog niets over gepost is. Was gisteren te moe om mij daar nog mee bezig te houden. En ook vrij beschonken eigenlijk.
Maar kom;
Het is officieel. Groenkracht is nu echt wijlen. En zal na 7-jaar nu echt volledig ophouden te bestaan. Op de AV keurde de coöperanten alles goed wat er goed te keuren was.
Einde april, na de paasvakantie en uiterlijk tegen 30 april, gaat iedereen de restwaarde krijgen.
De getallen zijn;
Eén aandeel was 125 euro.
De uitkering is;
127,60 euro bruto
Roerende voorheffing is 0,78 euro
Dat is 30% op 127,60 - 125 euro = 2,60 euro.
We moeten dus 30% betalen op de 'winst' van al die jaren.
Reeds uitbetaalde bedragen zijn;
5 euro in 2019
45 euro in 2021
Restsaldo nog uit te betalen is;
76,82 euro
Waarvan 1,82 euro extra is, 'voor het ongemak' dat Groenkracht failliet is gegaan
Dus einde april krijgen de coöperanten dus 76,82 x aantal aandelen = Y euro
Er zijn nog 120 coöperanten die na 7 jaar nog steeds niet reageerde op vragen voor informatie of die men niet heeft kunnen vinden.
Er zijn nog 50 coöperanten die overleden zijn en de erfgenamen hebben nog niet de nodige informatie doorgegeven om het dossier te kunnen afsluiten.
De fondsen voor de rest-dossiers gaan naar de Deposito- en Consignatiekas waar men dat nog kan claimen dan als men plots wakker zou worden als ex-coöperant. En na 30 jaar gaat het saldo naar de Belgische staat.
En daarmee is deze historiek historie.
Maar kom;
Het is officieel. Groenkracht is nu echt wijlen. En zal na 7-jaar nu echt volledig ophouden te bestaan. Op de AV keurde de coöperanten alles goed wat er goed te keuren was.
Einde april, na de paasvakantie en uiterlijk tegen 30 april, gaat iedereen de restwaarde krijgen.
De getallen zijn;
Eén aandeel was 125 euro.
De uitkering is;
127,60 euro bruto
Roerende voorheffing is 0,78 euro
Dat is 30% op 127,60 - 125 euro = 2,60 euro.
We moeten dus 30% betalen op de 'winst' van al die jaren.
Reeds uitbetaalde bedragen zijn;
5 euro in 2019
45 euro in 2021
Restsaldo nog uit te betalen is;
76,82 euro
Waarvan 1,82 euro extra is, 'voor het ongemak' dat Groenkracht failliet is gegaan

Dus einde april krijgen de coöperanten dus 76,82 x aantal aandelen = Y euro
Er zijn nog 120 coöperanten die na 7 jaar nog steeds niet reageerde op vragen voor informatie of die men niet heeft kunnen vinden.
Er zijn nog 50 coöperanten die overleden zijn en de erfgenamen hebben nog niet de nodige informatie doorgegeven om het dossier te kunnen afsluiten.
De fondsen voor de rest-dossiers gaan naar de Deposito- en Consignatiekas waar men dat nog kan claimen dan als men plots wakker zou worden als ex-coöperant. En na 30 jaar gaat het saldo naar de Belgische staat.
En daarmee is deze historiek historie.
is er reeds iemand uitbetaald???
Pasen is nog niet voorbij...
Zou er nog een fiscaal attest worden uitgereikt voor de ingehouden RV?
Dan kan deze 0,78 EUR ook nog gerecupereerd worden via de aangifte PB.
Als het niet zo is, ik zal er geen boterham minder door eten.
Al lang blij dat dit verhaal nog zo goed is afgelopen.
Dan kan deze 0,78 EUR ook nog gerecupereerd worden via de aangifte PB.
Als het niet zo is, ik zal er geen boterham minder door eten.
Al lang blij dat dit verhaal nog zo goed is afgelopen.
Ik meen van niet. Er was een vraag of men een individueel attest kon krijgen en de beheerders antwoordde van niet. Het softwaresysteem dat ze gebruiken ondersteund dat niet en zien dat niet zitten zich daar manueel mee bezig te houden.
Je kunt het toch aangeven. Lijkt onwaarschijnlijk dat men bij de belastingen vragen gaat stellen bij het aangeven van zo'n laag bedrag. Ik hoop dat die betere zaken te doen hebben.
Als loontrekkende die meestal dat soort aftrekposten heb hebben de belasting daar nog nooit vragen over gesteld. Van sommige zaken zitten er digitaal attesten in MyMinfin maar niet van alles wat ik claim.
De ene keer dat ik wel een brief heb gekregen om langst te komen en dat ik het mocht komen uitleggen was toen ik zelfstandige in bijberoep was en ik bepaalde onkosten claimde.
Soms vallen kleine bedragen meer op. De fiscus houdt mogelijk rekening met de afwijking 't.o.v. voorgaande jaren.Giskart schreef: ↑9 april 2022, 17:34Ik meen van niet. Er was een vraag of men een individueel attest kon krijgen en de beheerders antwoordde van niet. Het softwaresysteem dat ze gebruiken ondersteund dat niet en zien dat niet zitten zich daar manueel mee bezig te houden.
Je kunt het toch aangeven. Lijkt onwaarschijnlijk dat men bij de belastingen vragen gaat stellen bij het aangeven van zo'n laag bedrag. Ik hoop dat die betere zaken te doen hebben.
Neen een liquidatiebonus is geen gewoon dividend. Je kan de betaalde rv niet terugvorderen. De liquidatiebonus is een bonus op de vereffening dus de meerwaarde uit de vereffening.
https://financien.belgium.be/nl/particu ... idenden#q2
Edit: Je kan de rv wel terugvorderen in de pb als de vennootschap beslist na de wachtperiode van 5 jaar om een dividend, als ontrekking uit de liquidatiereserve, uit te keren. Dat dividend is dan een gewoon dividend.Welke dividenden zijn vrijgesteld?
Alle gewone Belgische en buitenlandse dividenden komen in aanmerking dus ook:
dividenden van erkende coöperatieve vennootschappen zoals bijvoorbeeld Cera (zie volledige lijst(externe link)),dividenden van vennootschappen met sociaal oogmerk
Laatste week van april gaat in!
Ik hou deze week toch een extra oogje op mijn rekening
Ik hou deze week toch een extra oogje op mijn rekening