groenkracht cvba
TIP
Re: groenkracht cvba
Of NewB
Die hebben ook coöperatieve aandelen.
Die beloven 0% rendement én hun voortbestaan is onzeker. Allen daarheen!

Die beloven 0% rendement én hun voortbestaan is onzeker. Allen daarheen!
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben wel blij dat het allemaal goed is afgelopen, er zijn andere coöperaties waar er een heel andere afwikkeling was.
Wat ik hieruit heb geleerd: je kunt als belegger nooit voorspellen hoe de zaakjes gaan draaien en wat er allemaal op managementniveau gaat gebeuren. Je kunt alleen maar elk jaar goed het jaarverslag lezen en de cijfertjes bekijken.
Diversificatie blijft dus voor mij de belangrijkste strategie.
Wat hebben jullie hieruit geleerd?
Wat ik hieruit heb geleerd: je kunt als belegger nooit voorspellen hoe de zaakjes gaan draaien en wat er allemaal op managementniveau gaat gebeuren. Je kunt alleen maar elk jaar goed het jaarverslag lezen en de cijfertjes bekijken.
Diversificatie blijft dus voor mij de belangrijkste strategie.
Wat hebben jullie hieruit geleerd?
WED NOOIT OP 1 PAARD
BITCOIN ETHERIUM LITECOIN
? DE MOMENT OM TE KOPEN

Beauvent plant een kapitaalsoproep van € 1.100.000. Onze coöperanten kunnen intekenen op maximaal 8 aandelen van € 250, dus voor een maximum van € 2.000 per persoon. Wie al aandelen heeft, mag maar bijkopen tot hij of zij maximaal 25 aandelen bezit.
Coöperanten van Beauvent krijgen één week voorrang om mee te investeren in de kapitaalsoproep en kunnen zo delen in de winst van deze hernieuwbare energieproductie!
Na de voorrangsperiode wordt de oproep opengesteld voor andere geïnteresseerden.
Coöperanten van Beauvent krijgen één week voorrang om mee te investeren in de kapitaalsoproep en kunnen zo delen in de winst van deze hernieuwbare energieproductie!
Na de voorrangsperiode wordt de oproep opengesteld voor andere geïnteresseerden.
Op dat laatste moet je niet rekenen. Alle nieuwe aandelen zijn in een paar minuten verkocht.
Ik heb wel vertrouwen in een coöperatieve die met iets concreet en fysiek bezig is. Geen 'coöperatieve' die kapitaal gaat ophalen om dan dat in een andere constructie te steken zoals Groenkracht was.
Wel zoals Ecopower.
Dan kun je naar ergens gaan en zeggen; kijk, die windmolen daar. Ik ben eigenaar van een stukje daarvan. Een windmolen die een verzekering heeft, onderhoudscontract en statistische voorspelbare opbrengt.
Al ben ik geen fan in het geval van Ecopower dat je maar elke 6 jaar gedurende 6 maanden kunt uittreden.
Wel zoals Ecopower.
Dan kun je naar ergens gaan en zeggen; kijk, die windmolen daar. Ik ben eigenaar van een stukje daarvan. Een windmolen die een verzekering heeft, onderhoudscontract en statistische voorspelbare opbrengt.
Al ben ik geen fan in het geval van Ecopower dat je maar elke 6 jaar gedurende 6 maanden kunt uittreden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Goed kans dat als je het eens lief vraagt, dat ze dat wel willen verlagen naar 3 jaar.
Maar dan nog, ook na die periode van x jaar, ben je niet zeker dat je kan uittreden.
Juist. Uittreden uit een coöperatieve kan enkel als dat niet de continuïteit van de coöperatieve in gevaar zou brengen. Tenminste, dat is de normale reden om het te weigeren.
Ondertussen heb ik mijn betaling ook ontvangen.
Ondertussen heb ik mijn betaling ook ontvangen.
Mochten jullie het geld weer willen stoppen in cooperatieve aandelen, zou ik voor Beauvent gaan. Ik ben zowel bij Beauvent als Ecopower. Deze laatste wil nog wel eens geen dividend uitkeren.
ADIEU
Hier niks adieu. De resterende terugbetaling nog niet ontvangen. En ook geen reactie ondanks mails. Zijn er nog in dit geval?