groenkracht cvba
TIP
Re: groenkracht cvba
Toch maar nog eens gaan nazien; 1 aandeel was 125 euro.
Dus we krijgen 100% inleg terug.
Dat had niet verwacht. Voor een financiële catastrofe is dit een geweldige afloop.
Dus we krijgen 100% inleg terug.
Dat had niet verwacht. Voor een financiële catastrofe is dit een geweldige afloop.
Geachte giskart,
sorry maar u vind dit een geweldige zaak , ik zeker niet
Ten eerste werden de windmolens overgenomen door elicio als ik mij niet vergis een Waals bedrijf.
Ten tweede die molens zijn blijven draaien , ik kan het weten ik woon in de omgeving ;en gezien de prijs van de eletriek hebben ze mijn inziens al behoorlijk winst gemaakt.
Want wij zijn in 2019 voor de eerste keer 5 € uitbetaald,dus als u goed rekent dat de laatste betaling in 2024 gebeurd hebben we vermoedelijk onze inleg terug ,maar heeft deze participatie niks voor ons opgebracht;
Ik vermoed voor de familie Desender wel en ook voor elicio , tuurlijk zijn we beter af of de ARCO beleggers.
ik heb wel mijn les geleerd met deze coöperaties, indien de aandelen achtergesteld zijn zal ik nooit nog instappen.En al zeker niet als er politieker in de raad van beheer zitten.
Dus let goed op met Nord Wind en park wind.
dus een verwittigd man/ vrouw is er twee waard.
delmondo
Ten eerste werden de windmolens overgenomen door elicio als ik mij niet vergis een Waals bedrijf.
Ten tweede die molens zijn blijven draaien , ik kan het weten ik woon in de omgeving ;en gezien de prijs van de eletriek hebben ze mijn inziens al behoorlijk winst gemaakt.
Want wij zijn in 2019 voor de eerste keer 5 € uitbetaald,dus als u goed rekent dat de laatste betaling in 2024 gebeurd hebben we vermoedelijk onze inleg terug ,maar heeft deze participatie niks voor ons opgebracht;
Ik vermoed voor de familie Desender wel en ook voor elicio , tuurlijk zijn we beter af of de ARCO beleggers.
ik heb wel mijn les geleerd met deze coöperaties, indien de aandelen achtergesteld zijn zal ik nooit nog instappen.En al zeker niet als er politieker in de raad van beheer zitten.
delmondo
Als men welbewust in achtergestelde aandelen stapt , waarom dan achteraf komen klagen.delmondo schreef: ↑25 juli 2019, 09:12 Geachte giskart,
delmondo
Of is het zo dat u dit achteraf te weten bent gekomen.
Blijkbaar is hebzucht belangrijker dan risico.
Daarom dat ik zelf in Bolero crowfunding stap voor kleine bedragen per uitgever.
Laatste crow op 20 minuten uitverkocht , blijkbaar lopen dan velen toch grote risico's.
En het moet toch wel erg mislopen dat al die kleintjes dan in de problemen zouden geraken.
Maar volgens sommigen is dan een groot bedrag in een speler veel minder risico.
Het risico moet een ieder maar voor zich zelf uitmaken.
Achtergesteld is iets waar men als kleine belegger best van weg blijft.
Estate Guru believer.
Geachte platin,
mag ik u er op wijzen dat bijna niemand op de hoogte .
Er werd zelf op de vereffenings- vergadering gevraag om de kwijting van de heer Desender, wat niet gebeurde gelukkig, toen ik hoorde mensen vragen wat dit betekende, dus u weet wel ervaren beleggers er aanwezig waren.
Maar het gaat er mij niet om of het achtergesteld of niet was, ik wil duidelijk maken dat een firma overgenomen word en eerst jaren winst mag opstrijken en dan pas beginnen te vergoeden.
Dus dit is iets wat niet in de prospectus stond.
Mag ik er u op attent maken dat ik ongeveer 40 jaar op de beurs met belegen bezig ben, dus ik ken het verschil tussen achtergesteld of niet wel degelijk goed;
Maar zoals eerder vermeld zat ook de keizer van Oostende in de beheerraad, en was ook als eerste weg daaruit.
Herinner L&H met Dehaene
grts,
delmondo
Er werd zelf op de vereffenings- vergadering gevraag om de kwijting van de heer Desender, wat niet gebeurde gelukkig, toen ik hoorde mensen vragen wat dit betekende, dus u weet wel ervaren beleggers er aanwezig waren.
Maar het gaat er mij niet om of het achtergesteld of niet was, ik wil duidelijk maken dat een firma overgenomen word en eerst jaren winst mag opstrijken en dan pas beginnen te vergoeden.
Mag ik er u op attent maken dat ik ongeveer 40 jaar op de beurs met belegen bezig ben, dus ik ken het verschil tussen achtergesteld of niet wel degelijk goed;
Maar zoals eerder vermeld zat ook de keizer van Oostende in de beheerraad, en was ook als eerste weg daaruit.
Herinner L&H met Dehaene
grts,
delmondo
Mag ik u er op wijzen dat bijna niemand op de hoogte .delmondo schreef: ↑26 juli 2019, 17:30 Geachte platin,
Herinner L&H met Dehaene
grts,
delmondo
Dit is weer maar eens een vb wisten niet dat Arco als vb.
Wat de Keizer betreft , wat Dehaene betreft.
Blijkbaar als ervaren belegger voor u voldoende om in iets mee te gaan waar zij eventueel bestuurders zijn.
Als iets te mooi is om waar te zijn ( de mensen en hun meer ,meer) loopt het mis ........
Mijn toenmalige kantoor houder maar pushen om in L&h te stappen.
Mijne maat kantoorhouder in een andere gemeente zelfde bank , luchtkasteel , luchtkasteel.
Mijn toenmalige kantoorhouder Argenta gaat failliet.
Mijn toenmalige kantoorhouder zijn bank is op gegaan in Dexia naar aanleiding L&h debacle.
Toenmalige stukjes van Artesia zijn daarna heel snel buiten gegaan.
En in cooperatieve zijn het enkel kruimeltjes voor de beleggers.
Estate Guru believer.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben zelf gedupeerde van groenkracht en ben ook blij dat ik mijn achtergesteld kapitaal terug krijg.
Dat die windmolens ondertussen mssch nog opbrengen doet niks ter zake ; ik was/ben er nooit eigenaar van geweest.
Maar wat bedoel met de laatste zin omtrent kruimeltjes ?
Dat die windmolens ondertussen mssch nog opbrengen doet niks ter zake ; ik was/ben er nooit eigenaar van geweest.
Die kruimeltjes zijn het dividend dat wettelijk beperkt is.JulusCesar schreef: ↑27 juli 2019, 18:46 Ik ben zelf gedupeerde van groenkracht en ben ook blij dat ik mijn achtergesteld kapitaal terug krijg.
Daarom al meer dan eens gepost waarom geen rechtstreekse investering in bvb een windmolen.
En in ruil voor die investering bvb ipv dividend elk jaar gedurende x jaar x kw/u gratis.
1000 KW * 0,15 cent ( productie kost zonder taksen) = 150 €
Meer dan wat dividend he .
Ander voordeel laat iedereen in de buurt van de bouw participeren , het protest zal snel gaan liggen.
Maar een idee he.
Waarom wordt zo een idee nog steeds niet toegepast , men geeft liever de kruimels en de winst in eigen zak.
Estate Guru believer.
Dat is praktisch gewoon niet haalbaar Platin.
Zelfde probleem als met zonnepanelen. Je produceert maar op 20 procent van de momenten ofzo. Je hebt op 100 pct van de tijd afname.
Komt ook nog bij dat er netwerk en distributie beheerders zijn alsook aanbieders.
Zelfde probleem als met zonnepanelen. Je produceert maar op 20 procent van de momenten ofzo. Je hebt op 100 pct van de tijd afname.
Komt ook nog bij dat er netwerk en distributie beheerders zijn alsook aanbieders.
Meneer Platin past zijn verbruik wel aan naargelang de productie 

Liever de centjes naar de multi's zeker.
Die 1000 kw heeft niks maar dan ook niks te maken met of die windmolen draait of stilligt.
is gewoon jaarverbruik bvb 3OOO is dan 1000 aan dat vb tarief.
Geen gedoe met terug draaiende meters enz.
ja commentaar om commentaar te leveren (als past zijn verbruik wel aan naargelang de productie).
800 investeerders van 2500 € is bouw kost van een windmolen.
Als ge natuurlijk de mensen zo ver krijgt dat ze 2500 € investeren voor een jaarlijks dividend van 75 € brutto.
Of zoals men vb 1000 kw aan 0,15 cent voordeel gedurende 10 j en daarna dividend wat zou u kiezen.
die 75 € of dat voordeel tarief.
Laatst gewijzigd door platin op 28 juli 2019, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Elke speler is de speelbal van de multi + de roverheid.
Ga maar eens lezen waarom bvb ecopower dit jaar geen dividend uitkeert.
Estate Guru believer.
Op graaiers niveau wel een gesprek ?
Of is het op Bartje zijn niveau.
Estate Guru believer.
Ik heb intussen even de website van Ecopower nageplozen met betrekking tot dividend, blijkbaar hadden ze in de voorbij boekjaren bepaalde kosten te laag voorzien waardoor de winst van de voorgaande boekjaren feitelijk te hoog was. In 2018 is dan de eigenlijke uitgave gedaan maar de te lage voorziening veroorzaakte natuurlijk een lagere winst (verlies). Feitelijk een puur boekhoudkundig probleem, te hoge winst in voorgaande jaren verzaakt verlies in 2018.
En dan was er ook nog een partner van hen die in vereffening is gegaan en waarvoor ze een verlies hebben moeten slikken. Kan gebeuren.
Conclusie is dus dat oorzaak van het niet uitkeren van dividend in 2018 te vinden is bij Ecopower zelf?