groenkracht cvba
TIP
Re: groenkracht cvba
De politiek (Johan VDL) die aan serieus wat achterkamerpolitiek heeft gedaan om rechtzaken van gedupeerde aandeelhouders te vermijden. In dit dossier zijn héél veel stinkende zaken gebeurd.
Elicio (ex Electrawinds) is verkocht, weeral een heel stinkend zaakje. Wat de impact is op de terugbetaling aan de coöperanten van Groenkracht is vooralsnog onduidelijk.
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 64042.html
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 64042.html
merci Maarten voor de info ... verder ajjaajjjjaaaa ...
groenkracht kopen was een van mijn eerste acties als belegger ... beginnersfouten ... leergeld ...

groenkracht kopen was een van mijn eerste acties als belegger ... beginnersfouten ... leergeld ...

EN FOEFELEN DAT ZE BLIJVEN DOEN
Moreau en Fornieri hielden oprichting privéholding maanden verborgen
De Standaard
... Fornieri en CMI (John Cockerill) zouden gebruiken om de groenestroomproducent Elicio (het vroegere Electrawinds) van Nethys over te kopen voor ...
Moreau en Fornieri hielden oprichting privéholding maanden verborgen
De Standaard
... Fornieri en CMI (John Cockerill) zouden gebruiken om de groenestroomproducent Elicio (het vroegere Electrawinds) van Nethys over te kopen voor ...
Groenkracht zou normaal, begin dit jaar, een terugbetaling van 55€/aandeel uitvoeren. Las van de week in de Tijd, dat ze wel ne hoop geld gekregen hebben, doch te weinig om de 55€ te betalen. Daarom zou de volgende algemene vergadering moeten beslissen over, ofwel een lagere uitkering, ofwel wachten met de uitkering tot ze voldoende geld hebben.
Ook zijn ze 10% van hun aandeelhouders kwijt (weten niet meer hoe ze deze moeten bereiken).
Iemand meer nieuws ?
Ook zijn ze 10% van hun aandeelhouders kwijt (weten niet meer hoe ze deze moeten bereiken).
Iemand meer nieuws ?
Interessant. Wist ik niet. Maarja, van Groenkracht verneem is eigenlijk bijna nooit iets. Buiten een brief op laatste nippertje voor de algemene vergadering die steeds doorgaat op een moment waar mensen die moeten werken niet naar toen kunnen gaan.
Heb dat artikel van de Tijd gevonden;
https://www.tijd.be/nieuws/archief/gedu ... o/10200779
Ik heb het kunnen lezen zonder abonnement. Daar spreekt men van 45 euro per aandeel waarvoor men nipt niet voldoende in cash hebben.
Lijkt evident dat mensen gaan kiezen voor het lager bedrag. Wel raar dat dit kan voorkomen. De beheerders wisten toch perfect hoeveel coöperanten er zijn en hoeveel kapitaal ze gingen ontvangen. Daar spreekt het artikel niet over.
Ik vraag mij af wat ze met het kapitaal van de vermisten gaan doen. Laatste uitbetaling is in 2025. Groenkracht zou zijn best moeten doen die op te sporen. Maar uiteindelijk na uitbetaling van de laatste schijf gaat Groenkracht opgeheven worden. Voor zover dat legaal zou het gereserveerde budget van de vermisten als een bonus gegeven moeten worden aan de niet-vermiste aandeelhouders.
Maar uiteindelijk verwacht ik dat het ergens een rekening gaat blijven staan tot ... geen idee.
Heb dat artikel van de Tijd gevonden;
https://www.tijd.be/nieuws/archief/gedu ... o/10200779
Ik heb het kunnen lezen zonder abonnement. Daar spreekt men van 45 euro per aandeel waarvoor men nipt niet voldoende in cash hebben.
Lijkt evident dat mensen gaan kiezen voor het lager bedrag. Wel raar dat dit kan voorkomen. De beheerders wisten toch perfect hoeveel coöperanten er zijn en hoeveel kapitaal ze gingen ontvangen. Daar spreekt het artikel niet over.
Ik vraag mij af wat ze met het kapitaal van de vermisten gaan doen. Laatste uitbetaling is in 2025. Groenkracht zou zijn best moeten doen die op te sporen. Maar uiteindelijk na uitbetaling van de laatste schijf gaat Groenkracht opgeheven worden. Voor zover dat legaal zou het gereserveerde budget van de vermisten als een bonus gegeven moeten worden aan de niet-vermiste aandeelhouders.
Maar uiteindelijk verwacht ik dat het ergens een rekening gaat blijven staan tot ... geen idee.
Was idd voorzien 'maar' 45 euro terug te betalen. zie copy paste van een vorige post ...
Uitbetaling :
€5 per aandeel 2019
€45 per aandeel 2020
€30 per aandeel 2022
€45 per aandeel 2026
Ik vrees dat we nattigheid moeten beginnen voelen om alles terug te krijgen.
Ergens nog vaste kosten van groenkracht ? Iemand die onterecht nog zijn zakken vult?
Uitbetaling :
€5 per aandeel 2019
€45 per aandeel 2020
€30 per aandeel 2022
€45 per aandeel 2026
Ik vrees dat we nattigheid moeten beginnen voelen om alles terug te krijgen.
Ergens nog vaste kosten van groenkracht ? Iemand die onterecht nog zijn zakken vult?
Wees blij dat je nog iets terugkrijgt.
over een 2 tal weken gaan we het weten!
Twee weken slapeloze nachten. 

idd blijft aandeel dus niet alles terug krijgen kan.
Maar jammer vind ik dat ze 'veel' beloven en waarschijnlijk niet geven.
Het spreekwoord zegt : "Veel beloven en weinig geven doet de zot in vrede leven"
En ik leef in vrede …
Maar jammer vind ik dat ze 'veel' beloven en waarschijnlijk niet geven.
Het spreekwoord zegt : "Veel beloven en weinig geven doet de zot in vrede leven"
En ik leef in vrede …

De Tijd spreekt inderdaad over een terugbetaling van 45€. Heb mij even vergist.
De reeds betaalde som van 6 miljoen en de nog te ontvangen sommen van 4 en 7 miljoen zijn wel deze sommen die oorspronkelijk zijn voorzien (en die voldoende zouden moeten zijn om, samen met te ontvangen intresten en nog wat restjes, tegen 2026 een totale terugbetaling van 125€/aandeel mogelijk te maken).
Mogelijk zijn er door het negatief intrestbeleid van het ECB niet veel intresten te ontvangen (en/of vallen de restjes tegen).
Zou me ook niet verwonderen dat we uiteindelijk maar iets meer dan 90% zouden terugzien. Ik zal wel zien. Toch nog altijd 90% meer dan de ARCO aandeelhouders (alhoewel daar ook, zeg nooit, nooit).
De reeds betaalde som van 6 miljoen en de nog te ontvangen sommen van 4 en 7 miljoen zijn wel deze sommen die oorspronkelijk zijn voorzien (en die voldoende zouden moeten zijn om, samen met te ontvangen intresten en nog wat restjes, tegen 2026 een totale terugbetaling van 125€/aandeel mogelijk te maken).
Mogelijk zijn er door het negatief intrestbeleid van het ECB niet veel intresten te ontvangen (en/of vallen de restjes tegen).
Zou me ook niet verwonderen dat we uiteindelijk maar iets meer dan 90% zouden terugzien. Ik zal wel zien. Toch nog altijd 90% meer dan de ARCO aandeelhouders (alhoewel daar ook, zeg nooit, nooit).
Wanneer ik onderstaand stukje uit de Tijd lees, denk ik niet dat we binnen 2 weken iets zullen weten... eerder pas in juni, na de algemene vergadering:
Vorig jaar kregen de coöperanten al een symbolisch vereffeningsvoorschot van 5 euro per aandeel. Dankzij de terugbetaling van Elicio volgt dit jaar mogelijk een eerste substantieel bedrag van 45 euro, zoals indertijd beloofd bij de start van de vereffening. 'We zullen op de algemene vergadering in juni bekijken wanneer we dat bedrag kunnen betalen', zegt vereffenaar Jan Degryse (Vandelanotte).
Op dit moment is er iets te weinig geld in kas om voor elk aandeel 45 euro te betalen. Ofwel wordt de uitbetaling uitgesteld naar volgend jaar, ofwel wordt het bedrag wat verlaagd. Als Elicio de komende jaren de beloofde miljoenen terugbetaalt, kunnen de coöperanten in 2026 hun inleg van 125 euro per aandeel terughebben.
Bron: De Tijd
Vorig jaar kregen de coöperanten al een symbolisch vereffeningsvoorschot van 5 euro per aandeel. Dankzij de terugbetaling van Elicio volgt dit jaar mogelijk een eerste substantieel bedrag van 45 euro, zoals indertijd beloofd bij de start van de vereffening. 'We zullen op de algemene vergadering in juni bekijken wanneer we dat bedrag kunnen betalen', zegt vereffenaar Jan Degryse (Vandelanotte).
Op dit moment is er iets te weinig geld in kas om voor elk aandeel 45 euro te betalen. Ofwel wordt de uitbetaling uitgesteld naar volgend jaar, ofwel wordt het bedrag wat verlaagd. Als Elicio de komende jaren de beloofde miljoenen terugbetaalt, kunnen de coöperanten in 2026 hun inleg van 125 euro per aandeel terughebben.
Bron: De Tijd
Iemand al meer info?
Of is iedereen het vergeten? of geen interesse/hoop meer ...
Of is iedereen het vergeten? of geen interesse/hoop meer ...