Groot bedrag overschrijven naar andere bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Groot bedrag overschrijven naar andere bank
Hebben ze bij Belfius dan speciaal een kantoor geopend op de officiële bankholiday van 2 april 2021
Want die dag waren alle bankkantoren gesloten, ook bij Belfius volgens hun website.
Voor de aankoop van een nieuwe auto, een paar jaar geleden, heb ik het volledige bedrag in 1 keer overgeschreven van mijn Rabobank rekening naar de KBC rekening van mijn garagist.
's Anderendaags kon ik mijn auto al gaan ophalen, want het bedrag stond al op zijn rekening.
Want die dag waren alle bankkantoren gesloten, ook bij Belfius volgens hun website.
Voor de aankoop van een nieuwe auto, een paar jaar geleden, heb ik het volledige bedrag in 1 keer overgeschreven van mijn Rabobank rekening naar de KBC rekening van mijn garagist.
's Anderendaags kon ik mijn auto al gaan ophalen, want het bedrag stond al op zijn rekening.
Hebben jullie niet door dat dit de zoveelste troll is?
Tuurlijk wel. Hij voldoet aan alle checkmarks:
- Eenvoudige naam, eindigt op een cijfer. Vaak een persoonsnaam.
- Ongeloofwaardig verhaal, grote bedragen, vreemde situatie, ...
- Typfautjes
- Zinsbouw
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Je bedrag verhogen die je kan overschrijven per dag waarschijnlijk staat dit te laag maar bank mocht je wel verwittigd hebben.Skits7 schreef: ↑12 april 2021, 14:11 Hallo, ik had op 2 april een afspraak bij Belfius bank om een bedrag van €15000 over te schrijven naar iemand met een bankrekening van ING. Dit omwille van een aankoop van een auto. 2 april was Goede Vrijdag? Erna was het weekend, dan die maandag 5 april was het paasmaandag, maar vandaag zijn we 12 april en heeft die garage het bedrag nog steeds niet ontvangen.. hoe kan dit? Belfius heeft wel op 6 april mijn bankrekening bevroren om alles na te kijken, omdat er toch wel wat geld opstaat, maar dat was de dag erna al terug goedgekeurd. Alleen is mijn rekening nu nog steeds bevroren? Kan dit dan te maken hebben met het feit dat die storting van €15000 nog steeds niet is aangekomen bij die garage?
Edit: Belfius had mijn rekening bevroren, omdat ik een storting had ontvangen van 25k en op mijn paypal een storting ontvangen van 100k.. was wel dag erna al terug goedgekeurd want ze konden niets vinden ivm fraude en ze zeiden dat ik binnen 1-2 dagen terug op mijn rekening zou moeten kunnen.. maar nog steeds bevroren.
elibar schreef: ↑13 april 2021, 13:40Je bedrag verhogen die je kan overschrijven per dag waarschijnlijk staat dit te laag maar bank mocht je wel verwittigd hebben.Skits7 schreef: ↑12 april 2021, 14:11 Hallo, ik had op 2 april een afspraak bij Belfius bank om een bedrag van €15000 over te schrijven naar iemand met een bankrekening van ING. Dit omwille van een aankoop van een auto. 2 april was Goede Vrijdag? Erna was het weekend, dan die maandag 5 april was het paasmaandag, maar vandaag zijn we 12 april en heeft die garage het bedrag nog steeds niet ontvangen.. hoe kan dit? Belfius heeft wel op 6 april mijn bankrekening bevroren om alles na te kijken, omdat er toch wel wat geld opstaat, maar dat was de dag erna al terug goedgekeurd. Alleen is mijn rekening nu nog steeds bevroren? Kan dit dan te maken hebben met het feit dat die storting van €15000 nog steeds niet is aangekomen bij die garage?
Edit: Belfius had mijn rekening bevroren, omdat ik een storting had ontvangen van 25k en op mijn paypal een storting ontvangen van 100k.. was wel dag erna al terug goedgekeurd want ze konden niets vinden ivm fraude en ze zeiden dat ik binnen 1-2 dagen terug op mijn rekening zou moeten kunnen.. maar nog steeds bevroren.
Je moet goed lezen, hij was via afspraak op het kantoor op 2 april om de overschrijving uit te voeren..
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wtf ga ik dit zelfs verzinnen? Hoe komt ge er zelfs op man? Ik leg gwn mijn verhaal uit en vraag om hulp? Als ge me niet gelooft ga dan ergens anders op reageren. Snap zelfs niet wat hier ongeloofwaardig aan is??
[quote=Nefertari post_id=503660 time=1618307416 user_id=1065]
Hebben ze bij Belfius dan speciaal een kantoor geopend op de officiële bankholiday van 2 april 2021
[/
[/
Laatst gewijzigd door Skits7 op 14 april 2021, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zegt degene die ‘typfautjes’ neertypt lol. Typfout*
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... richtingenSkits7 schreef: ↑12 april 2021, 16:23Neen is boven het limiet. Ik had een week op voorand Belfius gebeld en uitgelegd dat ik een auto wil aankopen en €15000 zou moeten overschrijven en toen hebben ze me ingepland voor een afspraak. Vervolgens, die dag uitschrijving uitgevoerd, is ook van de rekening afgegaan.EarthNvstr1 schreef: ↑12 april 2021, 16:01 Vreemd verhaal... kan je Belfius niet gewoon online een overschrijving van 15.000 EUR doen ?
voor overschrijvingen
op uw computer, via Belfius Direct Net
naar iemand anders: 25.000 euro per week
Oprecht hopelijk is het opgelost? En kan je nu lekker rondrijden in de nieuwe bolide... Wat heeft Belfius intussen gedaan?Skits7 schreef: ↑12 april 2021, 14:11 Hallo, ik had op 2 april een afspraak bij Belfius bank om een bedrag van €15000 over te schrijven naar iemand met een bankrekening van ING. Dit omwille van een aankoop van een auto. 2 april was Goede Vrijdag? Erna was het weekend, dan die maandag 5 april was het paasmaandag, maar vandaag zijn we 12 april en heeft die garage het bedrag nog steeds niet ontvangen.. hoe kan dit? Belfius heeft wel op 6 april mijn bankrekening bevroren om alles na te kijken, omdat er toch wel wat geld opstaat, maar dat was de dag erna al terug goedgekeurd. Alleen is mijn rekening nu nog steeds bevroren? Kan dit dan te maken hebben met het feit dat die storting van €15000 nog steeds niet is aangekomen bij die garage?
Ik begrijp niet waarom Belfius een verrichting aan een garage van 15k zou gebruiken om een rekening te blokkeren. Ik heb steeds mijn wagen betaald via overschrijving. Naar mijn vaste garagehouder. Nooit een probleem.
Waar ik toch niet goed in volg is die paypal kwestie... 100k via paypal? Euro's vermoedelijk, dan zal de bank dat uiteraard dubbel omdraaien, tenzij het om 100k Venezolaanse Bolívar gaat?
2 april was goede vrijdag en is geen bank holiday. De meeste banken zijn dan wel 1 of 2 uur vroeger gesloten !