[Voorbeeld portefeuille 22-30] Grootbankfondsen done right
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: [Voorbeeld portefeuille 22-30] Grootbankfondsen done right
Zeer interessant topic. Hopelijk met een update elk jaar. Bedankt voor de moeite, pmu.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Het fonds dat deze maand aangekocht wordt voor €1000, is:
ARGENTA PORTFOLIO - Dynamic Growth - R Cap (LU2355196820) - instapkosten 1% - aandelen 100% - dakfonds
Merk op dat het de bedoeling is om elke maand afwisselend een fonds aan te kopen. Ik begin bij deze omdat die het eerst op de lijst van mijn post van 30 december stond. Hoef je verder geen logica achter te zoeken.
Van zodra de koers van vandaag binnen is (pas vrijdag, allicht), update ik de overzichtstabel.
ARGENTA PORTFOLIO - Dynamic Growth - R Cap (LU2355196820) - instapkosten 1% - aandelen 100% - dakfonds
Merk op dat het de bedoeling is om elke maand afwisselend een fonds aan te kopen. Ik begin bij deze omdat die het eerst op de lijst van mijn post van 30 december stond. Hoef je verder geen logica achter te zoeken.
Van zodra de koers van vandaag binnen is (pas vrijdag, allicht), update ik de overzichtstabel.
Wat was je stand maandagavond 31/01? Cash - effecten - totaal?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het zou je verbazen hoeveel tijd sommige banken nodig hebben om de NAW van hun fondsen te berekenen. Voor het fonds ARGENTA PORTFOLIO - Dynamic Growth - R Cap (LU2355196820) is slechts eenmaal per week, op donderdag, een waarde gekend. Daarom schat ik de waarde van dit fonds op 31 januari aan de hand van de evolutie van het andere Argentafonds tussen 27 januari en 31 januari. Alle waarden die in geel aangeduid werden, zijn geschat.
Waarde portefeuille op 31 januari 2022:
Effecten: €92.144,87
Cash: €8,02
Totaal: €92.122,89
De aankoopkosten bedroegen in totaal €2.112,98. Een groot deel van de mindere prestaties van deze portefeuille kunnen dus toegeschreven worden aan deze eenmalige aankoopkosten.
Merk op dat deze portefeuille ongeveer 88% aandelen en 12% obligaties bevat.
Waarde portefeuille op 31 januari 2022:
Effecten: €92.144,87
Cash: €8,02
Totaal: €92.122,89
De aankoopkosten bedroegen in totaal €2.112,98. Een groot deel van de mindere prestaties van deze portefeuille kunnen dus toegeschreven worden aan deze eenmalige aankoopkosten.
Merk op dat deze portefeuille ongeveer 88% aandelen en 12% obligaties bevat.
Het fonds dat morgen aangekocht wordt voor €1000, is: Argenta DP - Dynamic Allocation - B Cap (BE0946551257)
Merk op dat er elke maand afwisselend een fonds aangekocht wordt. Ik werk gewoon het lijstje af.
De waarde van de portefeuille op 28/02/2022 kan allicht pas donderdag of vrijdag bekend gemaakt worden.
Merk op dat er elke maand afwisselend een fonds aangekocht wordt. Ik werk gewoon het lijstje af.
De waarde van de portefeuille op 28/02/2022 kan allicht pas donderdag of vrijdag bekend gemaakt worden.
[Voorbeeld portefeuille 22-30] Grootbankfondsen done right
Waarde portefeuille 31/05/2022:
Effecten: €89.631,01
Cash: €9,52
Totaal: €89.640,53
Ook de transacties van 2 mei zijn toegevoegd (telkens slotwaarde van de dag).
Waardes in geel zijn geschat omdat voor dit fonds de NIW slechts wekelijks gerapporteerd wordt.
(klikken om te vergroten)
Waarde portefeuille 31/05/2022:
Effecten: €89.631,01
Cash: €9,52
Totaal: €89.640,53
Ook de transacties van 2 mei zijn toegevoegd (telkens slotwaarde van de dag).
Waardes in geel zijn geschat omdat voor dit fonds de NIW slechts wekelijks gerapporteerd wordt.
(klikken om te vergroten)
Dat gaat de goede kant uit Ik denk dat het resultaat hier wel niemand zal verbazen.