GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Janus Henderson heeft ook een heel goed Europees Real Estate fonds. Dit heb ik op aanvulling genomen op mijn eigen GVV's, omdat Gert De Mesure vaak over buitenlandse REITs sprak, die daarin zitten. En dan is zo'n fonds als extraatje makkelijker op te volgen dan die buitenlandse bedrijven waar je de taal niet van machtig bent.dreamy schreef: ↑3 februari 2022, 15:22Je zou b.v. in AXA World Funds - Framlington Europe Real Estate Securities A Distribution EUR kunnen investeren. Dat fonds biedt een goede spreiding (binnen Europa), keert een (beperkt) dividend uit, maar het nadeel zijn de (aanzienlijke) beheerskosten.Chaseside schreef: ↑3 februari 2022, 14:49 Mijn vraag aan de meer ervarenen onder jullie : kan ik dat bedrag beter spenderen aan een order voor een van deze bedrijven of beter investeren in een beleggingsfonds in de sector? (ik vermoed dat dit ook bestaat?)
Als ik het goed begrepen heb is spreiding dan het voordeel van een fonds, nadeel is dat je geen dividendenopbrengst hebt?
Als je werkelijk gelooft in de zorgsector, dan zou ik gewoon in Aedifica of Cofinimmo stappen.
Maar als je naar GVV's kijkt, zou ik me zeker niet beperken tot de zorgsector.
Hier ook een zeer tevreden gebruiker van Keyplan. Heb het reeds sinds medio 2015, en heb er ondertussen 2 lopen. Ipv elke maand 100 euro op een spaarboekje te zetten, gaat er nu 100 euro naar mijn Keyplannen.
Er bestaan toch ook gewoon trackers op vastgoed?
Overigens vind ik uitbetaling van dividend een groot nadeel.
Overigens vind ik uitbetaling van dividend een groot nadeel.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Volgens Gert staat zorgvastgoed ook veel te duur en is er een overgang aan de gang naar winkelvastgoed.
Winkelvastgoed 10 a 12 keer courant resultaat en voor zorgvastgoed is dat 24 tot 27 keer en voor logistiek zelfs 33 tot 36 keer.
Winkelvastgoed 10 a 12 keer courant resultaat en voor zorgvastgoed is dat 24 tot 27 keer en voor logistiek zelfs 33 tot 36 keer.
Positie in care property fors uitgebreid,lagere voorheffing (15 procent),alles voor lange termijn verhuurd, dikwijls aan OCMW, regelmatig extra aquisities,dividend wordt geregeld verhoogd,coronaleed is hopelijk geleden,beter dan obligaties,denk ik.
Janus Henderson Real Estate fonds is de absolute topper van Testaankoop Invest
Ik heb ook wat zorgvastgoed en 15% RV. Verder nog logistiek, retail, ....
Zodoende wat exposure tov vastgoedsectoren waar ik als particulier enkel met Reits aan geraak.
Leek me verstandig maar begin toch wat overtuigd te geraken van de nadelen ook.
Zodoende wat exposure tov vastgoedsectoren waar ik als particulier enkel met Reits aan geraak.
Leek me verstandig maar begin toch wat overtuigd te geraken van de nadelen ook.
Voor een gespreide instap in europees vastgoed kun je ook TR property investment trust overwegen. Gespreid over verschillende vastgoedsectoren en diverse landen in europa.
Trust bestaat sinds 1905 en heeft ter van 0.63
Dividendrendement van 2 95% waarop enkel belgische roerende voorheffing verschuldigd is. Trust noteert momenteel met kleine discount.
Trust bestaat sinds 1905 en heeft ter van 0.63
Dividendrendement van 2 95% waarop enkel belgische roerende voorheffing verschuldigd is. Trust noteert momenteel met kleine discount.
Bedoel je Janus Henderson Horizon Global Property Equities Fund A2 (LU0264738294) of Janus Henderson Horizon Pan European Property Equities Fund A2 (LU0088927925)?
Of nog iets anders, dit zijn de twee Janus Henderson Real Estate fondsen die ik op Keytrade heb gevonden.
Is er een reden waarom je CPI verkiest boven Aedifica? Ik heb ze beide in port en overweeg ook bij te kopen. Zijn de laatste tijd flink gezakt.
Iemand enig idee hoeveel dividend men verwacht uit te betalen dit jaar bij CPI? Vorig jaar was het 0,84€...
CPI dividend:het ziet er naar uit dat we in de wachtkamer worden gezet tot het persbericht uitsluitsel geeft
Geen Cofinimmo? Beduidend goedkoper dan Aedificia en hoger dividendrendement.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Liever CPI,heeft iets lagere premie op intrinsieke waarde en is defensiever(lange huurcontracten,OCMW...),ook ga ik toch van uit minder kapitaalverhogingen,in cofinimmo heb ik kleine positie, twijfel nog om bij te kopen....
Vandaag is mijn order AED doorgegaan aan 100€.
Mss zakt het nog wat, want het marktsentiment blijft negatief (volgens mij overreactie op stijgende rente?). Is voor mij persoonlijk geen erg, want is voor de lange termijn.
Hoe bepalen jullie de limietkoers: op basis van TA of als aandeel onder jullie berekende intrenstieke waarde daalt?
Zien jullie nog koopwaardige GVV's?
COFB: -11,39% YTD
CPINV: -4,27% YTD
SHUR: -13,65% YTD
VGP: -5,27% YTD
WDP: -12,09% YTD
INTO: - 6,56% YTD
MONT: -11,20% YTD
Mvg,
B.
Mss zakt het nog wat, want het marktsentiment blijft negatief (volgens mij overreactie op stijgende rente?). Is voor mij persoonlijk geen erg, want is voor de lange termijn.
Hoe bepalen jullie de limietkoers: op basis van TA of als aandeel onder jullie berekende intrenstieke waarde daalt?
Zien jullie nog koopwaardige GVV's?
COFB: -11,39% YTD
CPINV: -4,27% YTD
SHUR: -13,65% YTD
VGP: -5,27% YTD
WDP: -12,09% YTD
INTO: - 6,56% YTD
MONT: -11,20% YTD
Mvg,
B.
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Janus Henderson Horizon Pan European Property Equities Fund.gerontius schreef: ↑4 februari 2022, 09:30Bedoel je Janus Henderson Horizon Global Property Equities Fund A2 (LU0264738294) of Janus Henderson Horizon Pan European Property Equities Fund A2 (LU0088927925)?
Of nog iets anders, dit zijn de twee Janus Henderson Real Estate fondsen die ik op Keytrade heb gevonden.