GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Ik vind de geboden omruilverhouding geen recht doen aan het verschil in kwaliteit, balansverhoudingen en perspectieven tussen de verschillende entiteiten.
Gezien hoe de kaarten reeds geschud zijn (grootaandeelhouders akkoord) lijkt het me lastig daar nog iets aan te veranderen, zie ook:
https://www.veb.net/artikel/09488/winke ... terbedrijf
Mocht zich echter toch enig verzet organiseren zou ik mij daar als aandeelhouder Vastned B van harte bij aansluiten; vanwege de hogere yields, de betere balansverhoudingen en de realistischer waarderingen (geen objecten van 30-100K per vierkant meter bij VRB in de boeken, dit itt tot Vastned) heb ik juist voor VRB gekozen. Dat er "iets" zou kunnen gebeuren tussen Vastned en VRB had ik wel rekening mee gehouden, maar het lijkt er hier sterk op dat VRB misbruikt wordt om de problemen bij Vastned te verzachten. En dat voor een mijns inziens niet eerlijke prijs.
Een "go shop"-clausule zou mijns inziens bijvoorbeeld al tot een veel betere prijs moeten kunnen leiden (anderen uitnodigen een bod te doen op geheel VRB), maar is dit uiteraard niet in het belang van de grootste aandeelhouder (Vastned zelf).
Kortom, ik kan me maar moeilijk neerleggen bij deze oneerlijke deal. Door mijn aandelen VRB vast te houden en te hopen op een "wonder" loop ik echter wel het koersrisico m.b.t. tot de gammele en overgewaardeerde portefeuille van Vastned, gezien het feit dat die dominant zal worden in het geheel...
De kaarten zijn nog niet geschud. De kleine aandeelhouder die niet akkoord gaat kan en mag zijn tegenstem in september nog op beide BAV's uitbrengen. Het is pas een feit als de kleine aandeelhouder die tegen is zijn tegenstem niet uitbrengt. Dan winnen de hoofdaandeelhouders die respectievelijk nu 42% van de aandelen VR en 68,52% van de aandelen VRB bezitten.
Zie VRB aandeelhouderschap: https://www.vastned.be/nl/investor-rela ... ouderschap
VR aandeelhouderschap: https://vastned.com/shareholders-overview/
Voor de overname en fusie zijn respectievelijk 66% voorstemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde aandelen VR op diens vergadering nodig en 75% voorstemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde aandelen VRB op diens vergadering in september nodig. Als enkel die 5 VR aandeelhouders en die 2 VRB aandeelhouders stemmen, winnen ze met telkens 100% voorstemmen.
Het is niet de waarde van VRB die je moet bepalen maar deze van VR. VRB neemt VR over. Je vindt dus dat VR overgewaardeerd is en de overnameratio lager moet zijn dan 0,839 nieuwe aandelen VRB. Geen betere prijs eisen want dan kan de overnameratio 0,91 of meer worden.
Je bent de eerste VRB-aandeelhouder die tegen is dus organiseer het verzet en wacht niet tot een ander dat doet. Breng zeker uw tegenstem op de BAV van VRB in september uit. Zie https://www.vastned.be/nl/investor-rela ... -kondingen
Zie door VR ontvangen fusie documenten (webcast, voorstel en presentatie) op https://vastned.com/merger-documents/
PS: Ik ben noch VR, noch VRB aandeelhouder.
Zie VRB aandeelhouderschap: https://www.vastned.be/nl/investor-rela ... ouderschap
VR aandeelhouderschap: https://vastned.com/shareholders-overview/
Voor de overname en fusie zijn respectievelijk 66% voorstemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde aandelen VR op diens vergadering nodig en 75% voorstemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde aandelen VRB op diens vergadering in september nodig. Als enkel die 5 VR aandeelhouders en die 2 VRB aandeelhouders stemmen, winnen ze met telkens 100% voorstemmen.
Het is niet de waarde van VRB die je moet bepalen maar deze van VR. VRB neemt VR over. Je vindt dus dat VR overgewaardeerd is en de overnameratio lager moet zijn dan 0,839 nieuwe aandelen VRB. Geen betere prijs eisen want dan kan de overnameratio 0,91 of meer worden.
Je bent de eerste VRB-aandeelhouder die tegen is dus organiseer het verzet en wacht niet tot een ander dat doet. Breng zeker uw tegenstem op de BAV van VRB in september uit. Zie https://www.vastned.be/nl/investor-rela ... -kondingen
Zie door VR ontvangen fusie documenten (webcast, voorstel en presentatie) op https://vastned.com/merger-documents/
PS: Ik ben noch VR, noch VRB aandeelhouder.
Vastned retail Belgium is kerngezond lage schuldgraad,bijna volledige bezetting,hoog dividend,goed gelegen panden....
Ben het niet eens met overname,maar aandeel is te goedkoop gewaardeerd om te verkopen....
Ben het niet eens met overname,maar aandeel is te goedkoop gewaardeerd om te verkopen....
Bij de betaling van dividend vandaag door Aedifica wordt een deel belast aan 15% en een ander deel aan 30%.
Fout van de bank/broker?
Fout van de bank/broker?
Vandaag dividend van Xior ontvangen en even later werd dit teruggeboekt.
Ik lees nu ook dat er keuzedividend voor Xior is.
Uitgifteprijs 28,21 EUR (6,12% korting t.o.v. slotkoers 15 mei 2024)
Uitkering van het dividend in cash:
Er wordt een totaal bruto-dividend van 1,768 EUR bruto uitgekeerd (1,2376 EUR netto, zijnde het nettodividend per aandeel na afhouding van 30% roerende voorheffing) per aandeel. Het bruto-dividend van 1,768 EUR wordt vertegenwoordigd door: • coupon nr. 23 ten belope van 0,5522 EUR, en • coupon nr. 24 ten belope van 1,2158 EUR. ▪
Inbreng van het dividend tegen nieuwe gewone aandelen Xior: Op één nieuw aandeel kan worden ingeschreven door inbreng van de netto-dividendrechten verbonden aan • ofwel 73 coupons nr. 23, • ofwel 34 coupons nr. 24.
Wat is nu de verhouding van de eventuele aandelenruil ? Hoeveel nieuwe aandelen voor de bestaande aandelen ?
Er wordt een totaal bruto-dividend van 1,768 EUR bruto uitgekeerd (1,2376 EUR netto, zijnde het nettodividend per aandeel na afhouding van 30% roerende voorheffing) per aandeel. Het bruto-dividend van 1,768 EUR wordt vertegenwoordigd door: • coupon nr. 23 ten belope van 0,5522 EUR, en • coupon nr. 24 ten belope van 1,2158 EUR. ▪
Inbreng van het dividend tegen nieuwe gewone aandelen Xior: Op één nieuw aandeel kan worden ingeschreven door inbreng van de netto-dividendrechten verbonden aan • ofwel 73 coupons nr. 23, • ofwel 34 coupons nr. 24.
Wat is nu de verhouding van de eventuele aandelenruil ? Hoeveel nieuwe aandelen voor de bestaande aandelen ?
Het is geen aandelenruil maar een keuzedividend. Je ruilt uw coupons in nieuwe aandelen. Hier vind je alle informatie https://corporate.xior.be/nl/investors/ ... ryCode%5D=karine schreef: ↑23 mei 2024, 17:16 Vandaag dividend van Xior ontvangen en even later werd dit teruggeboekt.
.Het aantal coupons nr. 23 en coupons nr. 24 dat moet worden ingebracht, wordt berekend door de uitgifteprijs per nieuw aandeel te delen door de netto-dividendvordering per respectievelijk coupon nr. 23 en coupon nr. 24 en deze uitkomst af te ronden naar de hogere eenheid. Per nieuw aandeel waarop wordt ingeschreven, dienen er steeds coupons met hetzelfde nummer te worden ingebracht. Een combinatie van coupons nr. 23 en coupons nr. 24 is dus niet mogelijk voor de inschrijving op eenzelfde nieuw aandeel.
De aandeelhouders ontvangen bovendien een cashcomponent ten belope van EUR 0,72 per nieuw aandeel waarop een aandeelhouder inschrijft met coupons nr. 24.
Intekenen op 1 nieuw aandeel van 28,21€ kan via ofwel:
a) 73 coupons 23 = 73 * 0,5522 * 0,7 = 28,2172 = 28,22 = 1 nieuw aandeel
b) 34 coupons 24 = 34 * 1,2158 * 0,7 = 28,93604 = 28,94 - 0,72 cash = 28,22€ = 1 nieuw aandeel
Kijk dus na of je minstens 34 aandelen Xior of een veelvoud ervan hebt.
Maar je kan niet intekenen op het keuzedividend met combinaties van coupons 23 en 24. Het moeten steeds veelvouden van coupons 23 en 24 zijn. Bijvoorbeeld inteken op 1 nieuw aandeel met 33 coupons 24 en 1 coupon 23 gaat niet. Ook al kom je daarmee aan
28,47152€ en dus genoeg voor 1 nieuw aandeel van 28,21€.
Zie het rekenvoorbeeld "IV. BIJLAGE: VOORBEELD" in het informatiememorandum
Bedankt Tycoon voor de snelle en duidelijke info.
Wat is er 'aan de hand' bij wereldhave belgium?
Gisteren +16%, vandaag -9% aan ongebruikelijke volumes.
Gisteren +16%, vandaag -9% aan ongebruikelijke volumes.
Niet echt een reden gekend.
Aangeraden wel door HLN/Paul D'Hoore: https://www.hln.be/geld/dit-aandeel-wor ... ~ab2e600b/
Maar dat lijkt me nogal "mager" als verklaring.
Aangeraden wel door HLN/Paul D'Hoore: https://www.hln.be/geld/dit-aandeel-wor ... ~ab2e600b/
Maar dat lijkt me nogal "mager" als verklaring.
Grappig. Analisten zijn er als de kippen bij om een beweging van een halve procent te duiden met een plausibele doch volstrekt verzonnen oorzaak, en nu er zo'n anomalie zich voordoet weten ze van niks.
Nog wat verder weggezakt ondertussen. Nog altijd erg goedkoop imo.
Nog wat verder weggezakt ondertussen. Nog altijd erg goedkoop imo.
Nu ja, met een gemiddeld dagelijks volume van 3.000 stuks of zo, 150.000 euro dus, kunnen orders wel al snel de prijs doen bewegen.
Maar dit is toch wel sterk.
Misschien een ETF die moest bijkopen?
Ik heb lang positie gehad in Wereldhave Belgium, maar is al even geleden: 2010-2018.
Volg het wel nog.
Al paar keer overwogen om terug in te stappen, maar die bestuurstoestanden houden me tegen.
Vastned Belgium gaat nu zijn (grotere maar zwakkere) Nederlandse moeder overnemen.
Zoiets kan bij Wereldhave natuurlijk ook, vrij waarschijnlijk zelfs. Vrij gelijkaardige situatie ook. En er waren al eens plannen voor fusie.
Op zo'n scenario zit ik niet direct op te wachten: zit je opeens met aandelen in een volledig ander bedrijf.
Goedkoop, dat wel.
Maar dit is toch wel sterk.
Misschien een ETF die moest bijkopen?
Ik heb lang positie gehad in Wereldhave Belgium, maar is al even geleden: 2010-2018.
Volg het wel nog.
Al paar keer overwogen om terug in te stappen, maar die bestuurstoestanden houden me tegen.
Vastned Belgium gaat nu zijn (grotere maar zwakkere) Nederlandse moeder overnemen.
Zoiets kan bij Wereldhave natuurlijk ook, vrij waarschijnlijk zelfs. Vrij gelijkaardige situatie ook. En er waren al eens plannen voor fusie.
Op zo'n scenario zit ik niet direct op te wachten: zit je opeens met aandelen in een volledig ander bedrijf.
Goedkoop, dat wel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zien jullie de, via dividend verkregen, Cofinimmo aandelen al staan in jullie portefeuille? Betaaldatum is toch vandaag?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Staat er intussen op.Orakel van Brakel schreef: ↑3 juni 2024, 09:27 Zien jullie de, via dividend verkregen, Cofinimmo aandelen al staan in jullie portefeuille? Betaaldatum is toch vandaag?