GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
In Nederland, Frankrijk en Spanje is dit volgens mij niet het geval.
Ik blijf dit hoe dan ook vreemd vinden, want zoals je zelf aangeeft is het niet normaal om een premie voor onroerend goed te betalen. Als je dan een aantal gebouwen in een GVV of REIT stopt, komt er opeens een premie bovenop die kan oplopen tot 85%. Geen wonder dat er bij WDP een turbo op de uitbreidingsplannen staat!
Ik blijf dit hoe dan ook vreemd vinden, want zoals je zelf aangeeft is het niet normaal om een premie voor onroerend goed te betalen. Als je dan een aantal gebouwen in een GVV of REIT stopt, komt er opeens een premie bovenop die kan oplopen tot 85%. Geen wonder dat er bij WDP een turbo op de uitbreidingsplannen staat!
Ok had het verkeerd begrepen dus.
Dan kan befimmo op mijn watchlist blijven.
als we terug naar de 50zakken ga k denk ik inkopen.
wdp heb ik in portefeuille maar is ondanks de premie toch een stabiele stijger, toch in de gaten houden dus
Dan kan befimmo op mijn watchlist blijven.
als we terug naar de 50zakken ga k denk ik inkopen.
wdp heb ik in portefeuille maar is ondanks de premie toch een stabiele stijger, toch in de gaten houden dus
Het verschil is wel dat het ene bedrijf winst maakt en het andere niet. Het is niet omdat een bedrijf goedkoop is dat de prijs/kwaltieit verhouding goed is. Ik betaal vandaag liever een hoge prijs voor WDP dan een lage prijs voor Befimmo.
Ik denk niet dat er vandaag veel GVV's zijn die verlies maken en zeker Befimmo niet.sintorama schreef:Het verschil is wel dat het ene bedrijf winst maakt en het andere niet. Het is niet omdat een bedrijf goedkoop is dat de prijs/kwaltieit verhouding goed is. Ik betaal vandaag liever een hoge prijs voor WDP dan een lage prijs voor Befimmo.
Het is waar dat Befimmo op dit moment minder goede vooruitzichten heeft, maar volgens mij is WDP nu te duur.
Bon. Alsmaar dalende winsten dan. Gecomineerd met een veel te hoog dividend is de waardering gewoon terecht, en geen beter koopje dan WDP, laat staan dan cofinimmo.dreamy schreef: Ik denk niet dat er vandaag veel GVV's zijn die verlies maken en zeker Befimmo niet.
WDP een koopje, met een premie op de NAV van 85%???sintorama schreef:Bon. Alsmaar dalende winsten dan. Gecomineerd met een veel te hoog dividend is de waardering gewoon terecht, en geen beter koopje dan WDP, laat staan dan cofinimmo.dreamy schreef: Ik denk niet dat er vandaag veel GVV's zijn die verlies maken en zeker Befimmo niet.
Kijk dan eens naar Unibail Rodamco: geen sprake van dalende huuropbrengsten of winsten en een premie van "slechts" 10%.
WDP is absoluut GEEN koopje. Maar is een bedrijf met perspectief.dreamy schreef:WDP een koopje, met een premie op de NAV van 85%???
Kijk dan eens naar Unibail Rodamco: geen sprake van dalende huuropbrengsten of winsten en een premie van "slechts" 10%.
Unibail Rodamco is niet te vergelijken, investeert in shopping malls etc.
OK, ik zie wat je bedoelt, dat Befimmo niet interessanter is dan Cofinimmo of WDP, maar Unibail is wel degelijk ook een bedrijf met perspectief, dus de vergelijking van de premie van 85% voor WDP met die van 10% voor Unibail lijkt me wél relevant en dan lijkt WDP toch echt wel erg duur.sintorama schreef:WDP is absoluut GEEN koopje. Maar is een bedrijf met perspectief.
Unibail Rodamco is niet te vergelijken, investeert in shopping malls etc.
Ik vind WDP ook een mooi bedrijf en de logistieke sector heeft blijkbaar hoge rendementen, maar ik zou het aandeel WDP nu niet meer kopen.
is een fles Pomerol intrinsiek 10x meer waard dan een fles huppeldepup ?
geen idee, verwacht wel dat een fles Pomeral over 10 jaar meer dan 10x meer waard is dan fles huppeldepup
idem schilderijen, enz...
best mogelijk dat intrinsiek befimmo even veel waard is als wdp en als je beide vandaag zou ontbinden je voor beide evenveel zou terugkrijgen na liquidatie.
maar zolang dat ze niet geliquideerd worden, heb je daar weinig aan en is het de subjectieve prijs binnen 1 5 10 20 jaar die van belang is.
mijn excelleke dat zich baseert op dividendgroei zet WDP al jaren op nr1 bij de GVV's, befimmo heeft er nog nooit ingestaan.
ieder model zijn eigen waarheid.
unibail heb ik ook kan inderdaad concurrentie met betere gvv s aan.
zie dat wel meer Melexis wordt hier al jaren als te duur beschouwd en enkel koopbaar bij een dip.
terwijl in mijn excelleke is dat al jaren een must have.
vraag me af als Melexis nu dipt naar 70 bijvoorbeeld, gaan alle dipvissers dan gat in de lucht springen omdat ze het op een dip gekocht hebben ? Uiteindelijk kopen ze dan duurder dan diegene die het op top gekocht hebben aan 50 of 60 ?
geen idee, verwacht wel dat een fles Pomeral over 10 jaar meer dan 10x meer waard is dan fles huppeldepup
idem schilderijen, enz...
best mogelijk dat intrinsiek befimmo even veel waard is als wdp en als je beide vandaag zou ontbinden je voor beide evenveel zou terugkrijgen na liquidatie.
maar zolang dat ze niet geliquideerd worden, heb je daar weinig aan en is het de subjectieve prijs binnen 1 5 10 20 jaar die van belang is.
mijn excelleke dat zich baseert op dividendgroei zet WDP al jaren op nr1 bij de GVV's, befimmo heeft er nog nooit ingestaan.
ieder model zijn eigen waarheid.
unibail heb ik ook kan inderdaad concurrentie met betere gvv s aan.
zie dat wel meer Melexis wordt hier al jaren als te duur beschouwd en enkel koopbaar bij een dip.
terwijl in mijn excelleke is dat al jaren een must have.
vraag me af als Melexis nu dipt naar 70 bijvoorbeeld, gaan alle dipvissers dan gat in de lucht springen omdat ze het op een dip gekocht hebben ? Uiteindelijk kopen ze dan duurder dan diegene die het op top gekocht hebben aan 50 of 60 ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Om de spreiding in mijn PF wat te respecteren ben ik van plan om een GVV-aandeel aan te schaffen.
Na het lezen van het dividenden-werk van BelCa2 en wat onderzoek te doen, kom ik uit op 2 aandelen, Retail Estates en WDP. Welke van jullie zijn het meest interessant op LT?
Of zijn er andere suggesties?
Na het lezen van het dividenden-werk van BelCa2 en wat onderzoek te doen, kom ik uit op 2 aandelen, Retail Estates en WDP. Welke van jullie zijn het meest interessant op LT?
Of zijn er andere suggesties?
Wel dat hangt van een aantal zaken af natuurlijk. Bijvoorbeeld:zeezout schreef:(...)
- wat is de reden voor de dip?
- wat is de verhouding van 50 of 60 tov het bedrijf OP DAT MOMENT en wat is de verhouding van 70 tov het bedrijf NU?
Je zegt het zelf: volgens jouw Excelleke is Melexis al jaren een must have. Daar kan ik het enkel mee eens zijn. Wie het aandeel reeds jaren in portefeuille heeft is een winnaar. Wie het vandaag nog moet aanschaffen daarentegen... betaalt een premium. Iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken of hij zich dus die fles Pomerol aanschaft of toch maar de huppeldepup die in weekaanbieding staat. Wat betreft de GVVs: je kunt ook van elk een fles kopen. Een goeie wijnkelder heeft wat vanalles
(ik kijk uit wel erg uit naar de intro van x-fab).
in mijn wijnkelder ligt er niet veel
enkel wat ik lust en wat volgens mij met de jaren beter wordt.
verlies vandaag om MELE evenveel als wie gisteren zelfde hoeveelheid kocht.
hebben al velen geprobeerd me uit te leggen waarom het minder erg is je aandeel daalt als je het laag gekocht hebt dan hoog.
hebben al velen geprobeerd me uit te leggen waarom het minder erg is je aandeel daalt als je het laag gekocht hebt dan hoog.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
@ Zeezout: welke GVV vindt u het meest interessant?
ikke vind nikske
vanuit divididend-dividendgroei perspectief is voor mijn simpel exelmodel WDP nog steeds met straat voorsprong de beste koop.
daarachter een peletonnetje met LEAS WEHB MONT HOMI en ASC die ongeveer zelfde score krijgen.
in de koers is het ook niet altijd GREG die wint, best mogelijk dat de winnaar ergens anders zit.
succes
vanuit divididend-dividendgroei perspectief is voor mijn simpel exelmodel WDP nog steeds met straat voorsprong de beste koop.
daarachter een peletonnetje met LEAS WEHB MONT HOMI en ASC die ongeveer zelfde score krijgen.
in de koers is het ook niet altijd GREG die wint, best mogelijk dat de winnaar ergens anders zit.
succes
Voor zover ik weet moet de wijn die met de jaren beter blijft worden nog worden uitgevonden.zeezout schreef:in mijn wijnkelder ligt er niet veel
Zou dit met aandelen/bedrijven ook het geval kunnen zijn?
Ik ben het ermee eens dat b.v. WDP een mooi parcours heeft afgelegd, maar de huidige waardering gaat ervan uit dat de lijn probleemloos kan worden doorgetrokken richting toekomst en daar zou het toch wel eens kunnen gaan haperen...