Hoe best beleggen in ETF's?
TIP
Re: Hoe best beleggen in ETF's?
Easyvest doet dat ook dacht ik.karine schreef: ↑25 november 2023, 07:01 Er is hier al vaker reactie gekomen op door in bv IWDA te beleggen dat je teveel bent blootgesteld aan de grote 7 megacaps.
Zou in dit geval een etf als MSCI World Minimum Volatility ETF geen mooie toevoeging zijn aan de portefeuille ?
https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0P0000XOID
shares (MSCI All country world IM)
Easyvest misschien optie als je niet geheel autonoom wilt werken, wel 1% kost maar beduidend minder dan dat je naar je bank zou stappen....Tomasz schreef: ↑8 november 2023, 15:24 Dag allemaal
Momenteel ben ik klant bij BNP (lening), Argenta (pensioensparen) en Keytrade (keyplan en spaarrekening). Ik zou graag beginnen beleggen op maandelijkse basis in ETF's (trackers) maar ik zie het bos door de bomen niet. Juist omwille van tijdsgebrek wil ik op deze manier beleggen, zo hoef ik er mij geen zorgen in te maken en wordt gewoon de index gevolgd.
Welke broker/bank raden jullie mij aan om de kosten zo laag mogelijk te houden?
Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde meningen!
Vriendelijke groeten
Thomas
Nu nog uw topic aanpassen aan de realiteit bij Kbc Bolero.Gregsar37 schreef: ↑8 november 2023, 18:09
Lees anders mijn zeer interessant topic eens door
beginnende-belegger-etf-t32038.html
Mensen verwijzen geen probleem, maar dan wel up to date houden (playlist bolero).
Om de blootstelling aan de grote 7 megacaps te verminderen zijn alle etfs goed die niet voornamelijk in die grote 7 megacaps beleggen. Ik heb daarvoor o.a. een equal weight tracker op de S&P 500.
Inderdaad ook een alternatief. Over welke etf heb je het dan ?
Betreft maandelijkse aankopen lijkt Mexem wel een aardig en goedkoop alternatief.
Momenteel lijken er ook maar twee alternatieven te zijn namelijk Mexem en Bolero.(Bolero indien je onder de €250/maand blijft)
Voordeel van Mexem is dat het automatisch kan wat voor velen psychologisch toch een voordeel is.
Ik heb die van Xtrackers. Maar je kunt evengoed een etf nemen in bijvoorbeeld farma of defensie.
Zuiver sp 500 heb je ook: invesco, ishares
Als je alle regios neemt kom je tot 25 en meer.
JustETF.com is een goede site om zo'n queries uit te voeren
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het eerste wat je kan doen is beleggen buiten de "ontwikkelde markten large caps".karine schreef: ↑25 november 2023, 07:01 Er is hier al vaker reactie gekomen op door in bv IWDA te beleggen dat je teveel bent blootgesteld aan de grote 7 megacaps.
Zou in dit geval een etf als MSCI World Minimum Volatility ETF geen mooie toevoeging zijn aan de portefeuille ?
Emerging markets en small caps samen zijn ongeveer 1/3 zo groot, dus zeker de moeite als je verder wil diversifieren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb je al factor etfs overwogen?
- Value: Stocks discounted relative to fundamentals
- Quality: Financially healthy companies
- Momentum: Stocks with an upward price trend
- Size: Smaller, more nimble companies
Die etf lijkt me weinig rendement te geven: 6,36% op 5 jaar geannualiseerd.karine schreef: ↑25 november 2023, 07:01 Zou in dit geval een etf als MSCI World Minimum Volatility ETF geen mooie toevoeging zijn aan de portefeuille ?
Grafiekje:
(Rode lijn=fonds)
Helemaal niet onverwacht.Yaris schreef: ↑26 november 2023, 12:46Die etf lijkt me weinig rendement te geven: 6,36% op 5 jaar geannualiseerd.karine schreef: ↑25 november 2023, 07:01 Zou in dit geval een etf als MSCI World Minimum Volatility ETF geen mooie toevoeging zijn aan de portefeuille ?
Grafiekje:
(Rode lijn=fonds)
De strategie van deze fondsen is om NIET te beleggen in de aandelen die het felst stijgen.
Merk op dat in 2020 dit fonds ook een hele duik maakte.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat lijkt dan op alle beleggingsfondsen van de grootbanken.
Mevrouw de Private Banker, waarom doen jullie fondsen het zo slecht? De strategie van onze fondsen is om NIET te beleggen in de aandelen die het felst stijgen.
Los daarvan begrijp ik niet waarom iemand bewust wil beleggen in aandelen die niet omhoog gaan.
Elke portefeuille, of het nu fonds of individuele portefeuille is, heeft zijn sterke resultaten (als ze er zijn) door een klein aantal winners. Als je bewust kiest om geen winners in je portefeuille te hebben, kun je beter je geld op een spaarrekening zetten.
Beetje te negatief denk ik, en iShares Edge MSCI World Minimum Volatility is ook net de slechtste eruit.
Vergelijk de gewone S&P 500 eens met de Xtrackers S&P 500 Equal Weight UCITS ETF.
Natuurlijk hebben de 7 grote jongens wel duidelijk verschil hierin gemaakt maar bij een stevige tech correctie zou het plaatje er wel anders uitzien.
Vergelijk de gewone S&P 500 eens met de Xtrackers S&P 500 Equal Weight UCITS ETF.
Natuurlijk hebben de 7 grote jongens wel duidelijk verschil hierin gemaakt maar bij een stevige tech correctie zou het plaatje er wel anders uitzien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.