Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?
TIP
Re: Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?
Aarde aan Iop... De olieprijs is reeds x3 gegaan!lop schreef: ↑20 juni 2022, 04:56Analisten komen aan hun cijfer door de laatste 3 maanden te nemen aan referentie .Umi schreef: ↑19 juni 2022, 20:21
ff herhalen want zoals gezegd kan je niet goed (begrijpend?) lezen...
1) Ik héb geen aandelen Oxy & was niet geïnteresseerd er te kopen.
2) Analisten hebben geen glazen bol, maar jij pretendeert er wél een te hebben?!
3) Heb je al gekeken naar de olieprijzen tussen 1970 & 1980? De periode waar je de situatie van vandaag het best mee kan vergelijken?
4) Ik heb nergens een LT waardering gemaakt & al helemaal niet met P/E. Ik heb enkel gesteld dat de consensus is dat over een periode van 3jaar meer dan de helft van de huidige EV terugverdiend zal worden. De cijfers van de vorige jaren zijn ook geen referentie; integratiekosten, hoge interestlast & hedging aan lage prijzen,... Dat valt allemaal weg in de nabije toekomst & de synergieën zullen tot uiting komen. Daarnaast nog eens low cost producer. Maar inderdaad, je moet wat verder kijken dan de cijfertjes![]()
De P/E ratio op 1 jaar ligt stukken hoger .
Je kan aan geen kanten de jaren 70 ,80 vergelijken met vandaag je zit met een land die niet meer mag leveren dus levert het aan andere landen dus er is geen vermindering van de productie !
Het tijdstip wat jij noemt werd de productie verminderd , elke maand pompten ze 5 % minder olie op !
Vandaag wordt de productie juist verhoogd !
In de jaren 70 en 80 was de olie sector nog niet zeer wijd verspreid zoals vandaag .
Als jij geloof dat de olie prijs nog maal 3 zal gaan heb je te lang in de zon gezeten .
Low cost producer zeg jijBreak even point is 40$ per vat dat is verre van low cost .
Er zijn er die stukken goedkoper zitten .
Ze zullen miljarden moeten investeren om hun milieu doelstellingen te behalen .
Zo rap zullen hun schulden niet dalen dus de kosten ook niet .
Ze moeten blijven investeren .
Ik heb geen glazen bol maar ik ben realistisch ik zie geen olieprijs verdubbelen .
Als je de olieprijs bekijkt zal je zien dat er al vaak pieken zoals vandaag geweest zijn in het jaar 1865 stond zelfs de prijs van olie al eens aan 120 $ In het jaar 1978 stond e prijs op 110 $
In het jaar 2011 stond de prijs terug aan bijna 120 $
Vandaag heb je weer zo'n piek en weet je wat er telkens gebeurde achter zo'n piek ?
Gemiddeld genomen daalt de prijs met meer dan 60% de volgende 4 jaar .
Denk nu eens na .
1 ) oorlog stopt
2) Groene energie zal toch in stroomversnelling blijven
3) Rente verhoogd
4 ) Economie vertraagd of krimpt zelfs
Ik heb geen glazen bol maar mijn verwachtingen zijn bijna 100% zeker de komende jaren .
Als je wilde investeren in olie bedrijven ben je 2 jaar te laat .
Ben trouwens niet de enige die hier zo over denkt bekijk het aandeel OXY maar eens op Gurufocus zitten niet ver van wat ik zeg .
Ff teruggaan naar mijn initiële reply...
"Ik zou nu toch ook niet durven wedden tegen het oordeel van Buffett & Munger.
Mogelijk zien ze het als een betere optie dan cash ipv een LT belegging."
Waar zeg ik dat de prijzen nog x2 gaan vanaf hier?"Ik heb geen aandelen Oxy, noch ben ik vanzin ze te kopen.
Buffett koopt echt niet als de intrinsieke waarde amper de helft is.
Ik denk dat ge uw cijfers eens moet updaten. De P/E van OXY is 4,5 voor 2022...
De schulden smelten weg & de kans is reëel dat olieprijzen nog wel even hoog blijven"
btw, Iedereen weet dat olie cyclisch is hoor, je zit hier op een beleggingsforum... Maar toch daalde de olieprijs niet tussen 1973 & eind 1985! De meeste Opeclanden kunnen hun productie niet eens verhogen, vanwege de weinige investeringen de laatste jaren (schrik om peak oil zoals ik al zei) & dat is niet iets wat op 1jaar is bijgesteld.
Soit, dit is 1 grote tijdsverspilling. Je wil gewoon niet lezen...
Is het echt nodig om iedere keer het bericht dat er vlak boven staat in zijn geheel te citeren? Als het duidelijk is dat je daarop reageert hoeft dat toch niet?
Aarde aan Umi de P/E ratio is gebaseerd op de hoge olie prijs van vandaag je zegt zelf dat olie cyclisch is !
zoals ik al reeds gezegd heb maakt ook Buffet VEEL fouten .
Het enige dat hij wil bereiken is om te kijken dat hij de prijs niet naar omhoog kan duwen zodat hij zijn 10 miljard aan warrants kan uit oefenen anders worden deze waardeloos, tenzij hij van plan is om het volledig bedrijf over te nemen .
Maar dat denk ik niet OXY heeft geen concurrentie voordeel .
En olie is geen langleven meer beschouwd binnen 100 jaar is dit einde verhaal .
zoals ik al reeds gezegd heb maakt ook Buffet VEEL fouten .
Het enige dat hij wil bereiken is om te kijken dat hij de prijs niet naar omhoog kan duwen zodat hij zijn 10 miljard aan warrants kan uit oefenen anders worden deze waardeloos, tenzij hij van plan is om het volledig bedrijf over te nemen .
Maar dat denk ik niet OXY heeft geen concurrentie voordeel .
En olie is geen langleven meer beschouwd binnen 100 jaar is dit einde verhaal .
Wat er binnen 100 jaar met olie, de beurs of de wereld gebeurt zal mij worst wezen.
Echt???
Mij alvast niet.
Mij alvast niet.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Dat is spijtig Yaris iedereen zou moeten op lange termijn denken was iedereen multimiljonair .
Als uw overgrootvader 1000 € had belegd was dit genoeg om u multimiljonair te maken met 10000€ ben je op 150 jaar miljardair .
Al is het niet voor u uw klein en achterkleinkinderen zullen je dankbaar zijn .
Lange termijn is echt geen 10 jaar het overdragen van vermogen over generaties is lange termijn .
Maar blijkbaar zijn er hier bijna geen leden met deze visie als er iets 20 % daalt is het einde van de wereld al nabij voor sommigen . Zal maar geen namen noemen , het is niet op u bedoeld
Mij niet. Niet omwille van de financiele redenen die door lop worden aangehaald, aar simpelweg omdat ik vind dat het onze taak als mensheid is om te overleven teneinde de wereld, de kosmos etc beter te begrijpen.
Je geeft de mens een beetje veel krediet .
Globaal genomen is de mens het domste dier dat rondloopt .
-
- Newbie
- Contacteer:
De mens is het enige dier die zo stom is zijn eigen leefomgeving te vernietigen , zichzelf dag dagelijks te vergiftigen enz .
Reken mezelf daar ook bij , het domste is dat we het allemaal weten en toch rustig verder doen en denken dat we goed bezig zijn

-
- Newbie
- Contacteer:
Ah ja, inderdaad, vandaar de immer dalende levensverwachting.
Of wacht...
Of wacht...

Lop heeft wel gelijk. We zijn het wezen met de meeste impact op de leefomgeving op aarde. Jammer dat we een negatieve impact hebben. Het wezen dat na de mens komt, betreffende impact op omgeving, is de Bever. Door hun activiteit zorgen ze ervoor dat hele gebieden onder water komen te staan. Of juist omgekeerd,gebieden die geen water meer krijgen. Blijft wel een verre 2e plaats achter de mens.
Het ironische aan de zaak is dat ons verstand onze sterke kracht is geweest: wetenschap, techniek, gezondheidszorg, ... nu nog enkel een manier vinden om met de natuur (en met elkaar) samen te leven zonder schade
Nee hoor. Al eens een sprinkhanenplaag gezien?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Inderdaad, daarom de belangrijke nuance dat de mens het enige wezen is met een besef van goed en kwaad en in staat is doelbewust handelingen te stellen waarvan hij weet dat dit negatieve gevolgen heeft voor anderen. Alhoewel zelfs dat ook niet volledig klopt gezien dolfijnen, orka's en Chimpansees ook gewelddadig gedrag vertonen dat doelbewust is. Alleen gaat de mens daar nog véél verder in