Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?
TIP
-
langetermijnbelegger
- Newbie

- Contacteer:
Re: Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?
Eens met dat aandelen nog steeds niet goedkoop zijn. Persoonlijk zit ik momenteel te kijken naar India, deze markt presteert al een tijd beter dan Amerika, heeft veel ruimte om te groeien en ook inflatie beteugelen ze beter dan de meeste landen.Gudrun schreef: ↑19 oktober 2022, 09:10 Voor zover ik kan oordelen zijn Amerikaanse aandelen nog steeds niet goedkoop (forward P/E, Shiller CAPE, Shiller CAPE yield). Als je de hele zaak bekijkt tov de rente zou je zelfs kunnen stellen dat ze dezelfde prijs hebben als 10 maand geleden. Houd je ook nog eens rekening met een valuta-tailwind die vroeg of laat terugbetaald moet worden dan kom je tot de conclusie dat het -op zijn zachtst gezegd- nog altijd geen braderie is.
Europese aandelen lijken dan aantrekkelijker gewaardeerd (met bijhorende risico's), maar vooral de beurs van London lijkt interessant te worden. Hoewel ik geen fan ben van trackers of fondsen met kunstmatige (in dit geval geografische) restricties lijken mij hier toch wel zaken te doen dankzij het politieke geknoei.
Het VK zal ik van wegblijven, die economie staat op wankelen en zit zwaar in financials.
Ik wacht ook op nog meer enorme kortingen voor de belangrijkste aankopen Kijkt iemand naar de cryptomarkt?
-
Jeffers1990
- Newbie

- Contacteer:
Door de lage stand van de euro staan de Amerikaanse dollaraandelen 15 à 20 % duurder dan voorheen, zolang de euro niet herstelt zijn er geen koopjes, toch?
"Niet goedkoop" -> kijk je dan enkel naar de EPS van het lopende jaar, of kijk je ook verder dan dat?
Die zin alleen al, "enorme kortingen".
Bij enorme kortingen wordt er door de amateurs toch niet gekocht.
Enkele weken geleden stond de Fear and greed index aan 14(extreme fear) en toen waren er "enorme kortingen" en kon je toppers als een Microsoft oppikken aan 225 USD(vandaag 242USD), een Caterpillar aan 164USD(vandaag 190USD) maar stilaan kwamen de bodemvissers opdagen en vandaag is er al terug wat meer vertrouwen.(hoelang dit duurt weet niemand)
Ik heb in ieder geval aan die koersen Microsoft en Caterpillar opgepikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De vraag is wanneer de salami crash voorbij is. Al enkele maanden is er een daling gevolgd door een herstel. Maar het herstel gaat telkens minder hoog met dus steeds lagere toppen. Wanneer het definitief herstel ingezet is is moeilijk te bepalen.
Of de fear and green index bepalend is, zou het zo simpel zijn?
Velen zeggen dat de markt voldoende gezakt is, maar evenveel anderen zeggen dat het ergste nog moet komen.
Velen zeggen dat de markt voldoende gezakt is, maar evenveel anderen zeggen dat het ergste nog moet komen.
Zo simpel is het zeker niet maar het geeft wel een richting aan.
Als deze index op 14 staat zijn er weinigen die kopen(durven), staat deze op 75 wil iedereen aandelen kopen en kan het niet op.
Waar zie jij die steeds lagere toppen ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In euro gezien is er geen sprake van een daling in de Amerikaanse markt deze staat nog steeds op een recordhoogte .Vosqe schreef: ↑22 oktober 2022, 17:50 De vraag is wanneer de salami crash voorbij is. Al enkele maanden is er een daling gevolgd door een herstel. Maar het herstel gaat telkens minder hoog met dus steeds lagere toppen. Wanneer het definitief herstel ingezet is is moeilijk te bepalen.
De daling werd volledig te niet gedaan door de zwakkere Euro .
Je betaalt vandaag evenveel voor een gemiddeld aandeel dan 1 jaar terug .
Dus is er voor iemand hier op spaargids geen sprake van een daling laat staan van een crash .
Al zijn er natuurlijk uitschieters zowel positief als negatief .
Grafieken die gebaseerd zijn op USD zijn volledig nutteloos .
Wanneer er een bodem gevormd wordt weet ik niet maar de correctie is in elk geval nog lang niet voorbij. Laat je niet vangen aan die tussentijdse bear market rallies, dat is gewoon het manisch depressief karakter van de beurzen, fear & greed is een soort barometer die aangeeft in welke fase de markten zich bevinden optimistisch of pessimistisch, het heeft geen voorspellende eigenschappen. Doorgaans is het wel zo dat in periodes van fear aandelen goedkoper aangekocht kunnen worden.Vosqe schreef: ↑22 oktober 2022, 17:50 De vraag is wanneer de salami crash voorbij is. Al enkele maanden is er een daling gevolgd door een herstel. Maar het herstel gaat telkens minder hoog met dus steeds lagere toppen. Wanneer het definitief herstel ingezet is is moeilijk te bepalen.
Deze correctie of crash gaat lang duren omdat de economie nog de achterstand van het covid herstel aan het verwerken is, zelfs met een afnemende vraag zit er tot nu toe nog genoeg werk in de pijplijn om bedrijven draaiend te houden, denk maar aan de wachttijden voor een nieuwe auto en chips. Dit zorgt er ook voor dat de inflatie behoorlijk hardnekkig is en dat de rente verhogingen van centraal banken nog geen effect hebben. De kans is groot de centraal banken de rente te ver gaan verhogen en dat er plots een heel sterk effect op de economie zal ontstaan, de verminderde koopkracht, het wegvallen van covid achterstand en een veel te hoge rente kunnen allemaal samenvallen en een veel zwaardere impact hebben dan men nu denkt.
Never mind, ging iets mis en geen zin om het nog is te schrijven 
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik dacht juist een higher low, na een equal high, gezien te hebben ...
Dat is gewoon een algemene indicator op basis van 7 onderliggende indicators.
Het lijkt me in ieder geval dat je sommige dingen beter vandaag koopt dan 12 maanden geleden.
Klopt allemaal Earth.
(De grafiek van Microsoft bevestigde mijn opmerking wel vond ik
)
(De grafiek van Microsoft bevestigde mijn opmerking wel vond ik
Ik spreek hier over de gewone onwetende belegger zoals de meesten. Ook grappig wanneer in de kranten verschijnt dat er op de beurs geld te verdienen valt, kijk dan maar eens waar de fear index staat.
De grote jongens kopen op 14 wanneer er angst in de markt zit maar daar moet je de ballen voor hebben.
De opmerking dat eur dollar de daling teniet van bv microsoft doet begrijp ik niet.
De grootste beleggers beleggen toch in usd of hebben enkel usd op hun rekening staan. Als een microsoft dan van 350 usd naar 220 usd gaat ijkt me dat toch een aardige daling. En zelfs voor ons die een langdurige usd rekening aanhouden zie ik het probleem niet.
Er kunnen zeker nog grote dalingen komen maar volgens mij kan je weinig fout doen door nu gespreid grote sterke waarden op te pikken aan die koersen.