Hoe in goud beleggen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Hoe in goud beleggen ?
Je echtgenote mee naar Thailand? Als je naar Wenen gaat doe je dan ook je worsten mee van thuis?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Les enfants s' amusent.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spreek je uit ervaring, Kevva?
Je vrouw zal het graag horen, om van je schoonouders niet te spreken!
Ik vraag me af wie je bent haha.Maar je hebt gelijk.De Thai kopen nogal graag goud , en dan vooral sieraden . Ze zien dit als een investering.Vind het wel nogal gevaarlijk , om met die sieraden om je nek te lopen , want als ze niet oppassen, is er iemand anders mee lopen :-DAvrammeir schreef: ↑14 december 2018, 10:19Op gevaar af de anti-thailand-meute over mijn hoofd te krijgen, moet ik deze stelling tegenspreken.Spruitekop schreef: ↑14 december 2018, 01:12
Dat is hier al eens besproken, gezien zijn gehalte niet echt interessant.
In Thailand is er een super-levendige handel in 96,5 % goud. Elke stad heeft honderden, zo niet duizenden goud shops. Je kan er goudplaatjes (met certificaat) aan- en verkopen in verschillende maten en gewichten. Mijn echtgenote en ik gaan regelmatig naar Bangkok en Chiangmai en staan telkens verbaasd over dit naar onze normen uniek goudgebeuren. Zij heeft al enkele keren opgeworpen om ook een aantal van die plaatjes te kopen en mee te nemen naar ons landje. Wij hebben de mogelijkheid om dit zo nodig op een ontraceerbare plaats op te slaan. Ik heb echter geen notie van de in- en uitvoer modaliteiten ervan. Dus kijken we nog even de kat uit de boom.
Ik denk wel dat Thailandkenners zoals Coike en Savantas dit verhaal kunnen bevestigen.
Nee, ben nooit in Thailand geweest. Ik heb er geen ervaring mee

In België trouwens ook niet hé, laat dat duidelijk zijn.
Indische vrouwen dragen 11% van de wereld goudvoorraad op hun lichaam, wat meer is dan de goudvoorraden van de USA, Duitsland, Frankrijk, Italië en Rusland samengeteld.
Als het om een investering gaat, hoeveel karaat hebben die gouden juwelen dan best? 24K wordt als te zacht beschouwd. 22K dan maar? En hoe bewijs je de kwaliteit of karaat?
24K juwelen bestaan wel: MENE
- Indian women have gold, more than the Gold reserves of top 5 banks of the world
- Indian women hold $900 billion worth of gold: 11% of the world’s total gold stock
Als het om een investering gaat, hoeveel karaat hebben die gouden juwelen dan best? 24K wordt als te zacht beschouwd. 22K dan maar? En hoe bewijs je de kwaliteit of karaat?
24K juwelen bestaan wel: MENE
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zou je gouden juwelen kopen met een BTW-toeslag van 21% als je het BTW-vrij kan kopen?
Zelfs als je het tweedehands gaat kopen ga nog steeds de goudwaarde + esthetische waarde betalen.
Zelfs als je het tweedehands gaat kopen ga nog steeds de goudwaarde + esthetische waarde betalen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Goed puntSpruitekop schreef: ↑25 januari 2019, 14:40 Waarom zou je gouden juwelen kopen met een BTW-toeslag van 21% als je het BTW-vrij kan kopen?
Voor een vintage gouden juweel dat 18kt heeft zou ik niet meer betalen dan de proportionele goudprijs die 22kt of 24kt heeft
@Avrammeir
Invoer van goud in de vorm van poeder, staafjes, andere halfbewerkte vormen of munten (monetair goud!) is vrij van invoerrechten ongeacht het oorsprongsland. Normaal met 21% btw tenzij de invoerder een staatsbank is of als je deze btw-vrijstelling kunt inroepen:
De invoer van beleggingsgoud in de zin van artikel 1, § 8, van het BTW-Wetboek is vrijgesteld van de BTW. Indien de vrijstelling wordt ingeroepen moet de aangifte ten verbruik in vak 44 de volgende vermelding dragen: "Vrijstelling van de BTW - toepassing van artikel 44 bis, § 1, eerste lid van het BTW-Wetboek"
- niet-monetair goud : tariefindelingen
7108 11 00 00 - - - poeder
7108 12 00 00 - - - in andere onbewerkte vorm
7108 13 - - - in andere halfbewerkte vorm
7108 20 00 00 - - - monetair goud
Als voor meer dan 10000 euro aan goud mee neemt naar de EU, kan je een controle op cash verwachten in de meeste EU-landen. De scanners halen die valiezen er zo uit.
Het is niet omdat je geen invoerrechten moet betalen dat je de invoer niet moet aangeven, vanaf de vrijstellingsnorm voor reizigers althans.
Ik heb wel de tarieven voor zilver en platina (waaronder ook rhodium, palladium, osmium, irridium en ruthenium vallen) niet bekeken in Tarbel.
Ik heb het dus ook niet over afgewerkt goud zoals gouden juwelen want de invoerrechten daarop zijn maximum 2,5% (afhankelijk van land van oorsprong) en de btw is 21% tariefindeling is 7113 19 00 00.
Invoer van goud in de vorm van poeder, staafjes, andere halfbewerkte vormen of munten (monetair goud!) is vrij van invoerrechten ongeacht het oorsprongsland. Normaal met 21% btw tenzij de invoerder een staatsbank is of als je deze btw-vrijstelling kunt inroepen:
De invoer van beleggingsgoud in de zin van artikel 1, § 8, van het BTW-Wetboek is vrijgesteld van de BTW. Indien de vrijstelling wordt ingeroepen moet de aangifte ten verbruik in vak 44 de volgende vermelding dragen: "Vrijstelling van de BTW - toepassing van artikel 44 bis, § 1, eerste lid van het BTW-Wetboek"
- niet-monetair goud : tariefindelingen
7108 11 00 00 - - - poeder
7108 12 00 00 - - - in andere onbewerkte vorm
7108 13 - - - in andere halfbewerkte vorm
7108 20 00 00 - - - monetair goud
Als voor meer dan 10000 euro aan goud mee neemt naar de EU, kan je een controle op cash verwachten in de meeste EU-landen. De scanners halen die valiezen er zo uit.
Het is niet omdat je geen invoerrechten moet betalen dat je de invoer niet moet aangeven, vanaf de vrijstellingsnorm voor reizigers althans.
Ik heb wel de tarieven voor zilver en platina (waaronder ook rhodium, palladium, osmium, irridium en ruthenium vallen) niet bekeken in Tarbel.
Ik heb het dus ook niet over afgewerkt goud zoals gouden juwelen want de invoerrechten daarop zijn maximum 2,5% (afhankelijk van land van oorsprong) en de btw is 21% tariefindeling is 7113 19 00 00.