Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen?
Re: Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen?
Om uw levensstandaard te verhogen moet je echt niet naar NZ of Australie gaan emigreren want het leven is daar veel harder voor een niet-geborene. Je moet al een jobaanbieding krijgen om er "fatsoenlijk" te kunnen leven.
De mooie verhaaltjes van na het werk een duik in de Stille oceaan te nemen gans het jaar mag je met een korreltje zout nemen. Nieuw-Zeeland is zoals hierboven al vermeld slecht qua werkgelegenheid. Veel kiwi's trekken dan ook naar grote buur Australie. Rijk ga je er niet worden, anders leven wel. Je levensstandaard zal een serieuze duik nemen.
Canada is een ander verhaal. Is ook meer Europeser, zeker het Franse gedeelte. Als je Frans en Engels spreekt geraak je makkelijk binnen in Quebec (via knelpunt beroepen)
De laatste tijd is Canada erg populair bij vluchtelingen dankzij left winger Trudeau.
Denk dat het vrij eenzaam moet zijn om te emigreren naar deze landen, ver van familie en vrienden.
We vergeten soms dat we hier in Europa alles hebben: Bergen, meren, stranden en het belangrijkste: cultuur en lekker eten.
ZIt je in Canada aan de Westkust of de Oostkust, het is allemaal hetzelfde, idem Australie.
Moest ik miljoenen hebben, ik zou nog niet naar daar trekken.
De mooie verhaaltjes van na het werk een duik in de Stille oceaan te nemen gans het jaar mag je met een korreltje zout nemen. Nieuw-Zeeland is zoals hierboven al vermeld slecht qua werkgelegenheid. Veel kiwi's trekken dan ook naar grote buur Australie. Rijk ga je er niet worden, anders leven wel. Je levensstandaard zal een serieuze duik nemen.
Canada is een ander verhaal. Is ook meer Europeser, zeker het Franse gedeelte. Als je Frans en Engels spreekt geraak je makkelijk binnen in Quebec (via knelpunt beroepen)
De laatste tijd is Canada erg populair bij vluchtelingen dankzij left winger Trudeau.
Denk dat het vrij eenzaam moet zijn om te emigreren naar deze landen, ver van familie en vrienden.
We vergeten soms dat we hier in Europa alles hebben: Bergen, meren, stranden en het belangrijkste: cultuur en lekker eten.
ZIt je in Canada aan de Westkust of de Oostkust, het is allemaal hetzelfde, idem Australie.
Moest ik miljoenen hebben, ik zou nog niet naar daar trekken.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Verst afgelegen bewoonde eiland in de wereld
Of naar Pitcairn verhuizen. Van horen zeggen zou de bouwgrond daar gratis zijn. Naar het schijnt is er vorig jaar een inwoner uit Gent daarom naar daar gaan wonen, en voor hem is er speciaal een trage internetverbinding aangelegd.
( Er zijn 49 inwoners, waarvan in verhouding véél te weinig mannen, waarvan sommige van die nood een deugd maken )
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pitcairn_(eiland)
Tom Waes is daar ook geweest, moet daar ferm zijn.
Ook een paar foute dingen zijn daar gebeurd![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Ook een paar foute dingen zijn daar gebeurd
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Het is inderdaad de Tom die verteld heeft dat de bouwgrond daar gratis is, maar als je bouwmaterialen nodig hebt moet je ze van vele duizenden kilometers afstand laten komen
Weet je ook welk eiland dat is, paul? Het is Tristan da Cunha.
Diep in het zuidelijke deel van de Atlantische Oceaan ligt Tristan da Cunha, het meest afgelegen bewoonde eiland ter wereld. De plek is 2.816 kilometer verwijderd van Zuid-Afrika en 3.360 kilometer van Zuid-Amerika.
![Afbeelding](http://static1.hln.be/static/photo/2014/13/6/2/20141012131818/media_xll_7194287.jpg)
Waarschijnlijk was het eerder een inwoner van Genk als ze speciaal een trage internetverbinding aanleggen voor hem.
Ik ga mijn levensstandaard verhogen vanaf november zonder meer te verdienen, vanaf dan ga ik 4/5de werken namelijk.
Mijn vrije tijd neemt 50% toe, mijn salaris neemt wat af logischerwijs, ik mag hetzelfde type auto blijven leasen (voor mij niet onbelangrijk als auto freak).
Ga eens kijken naar een looncalculator van bvb Jobat : vanaf 4.500 - 5.000€ bruto (en ik zit daar boven) loont extra verdienen / werken amper nog. Dan liever wat meer vrije tijd in de plaats.
(Situatie : Alleenstaande gescheiden vader met 1 zoon die niet ten laste is maar hier wel 40% van de tijd is... eigen huis / geen hypotheek). Veel fiscale aftrek heb ik dus niet, voor mij interessant om het halverwege de loopbaan wat rustiger aan te gaan doen![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Mijn vrije tijd neemt 50% toe, mijn salaris neemt wat af logischerwijs, ik mag hetzelfde type auto blijven leasen (voor mij niet onbelangrijk als auto freak).
Ga eens kijken naar een looncalculator van bvb Jobat : vanaf 4.500 - 5.000€ bruto (en ik zit daar boven) loont extra verdienen / werken amper nog. Dan liever wat meer vrije tijd in de plaats.
(Situatie : Alleenstaande gescheiden vader met 1 zoon die niet ten laste is maar hier wel 40% van de tijd is... eigen huis / geen hypotheek). Veel fiscale aftrek heb ik dus niet, voor mij interessant om het halverwege de loopbaan wat rustiger aan te gaan doen
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Je hebt helemaal gelijk Vtec.
Minder werken heeft een positieve invloed op vele van de huidige maatschappelijke uitdagingen. Minder werken met behoud van een waardig loon bedoel ik dan natuurlijk.
Minder werken heeft een positieve invloed op vele van de huidige maatschappelijke uitdagingen. Minder werken met behoud van een waardig loon bedoel ik dan natuurlijk.
Je slaat de nagel op de kop.
Ik weet zeker dat ik zelfs extra ga overhouden. Netto loonverlies ga ik meer dan kunnen compenseren door zaken die ik nu noodgedwongen door tijdsgebrek uitbesteed, zelf te doen. Het ligt niet in mijn aard om die 4 extra vrije dagen per maand in de zetel te hangen of tot de middag te slapen. Voor mij worden het dagen dat ik voor mezelf werk, meerwaarde creëer en tijd heb voor zaken die ik graag doe maar nu niet aan toekom. In mijn geval vooral doe het zelf klussen in en rond het huis en sleutelen aan auto / moto. Zoon op tijd op school kunnen halen elke vrijdag ipv opvang / studie. Kijk er enorm naar uit
Full time blijven werken tot eind oktober is gevraagd door mijn werkgever, ik werk als consultant op projectbasis bij klanten en zo kan mijn verminderd aantal werkdagen / inzet uitgefaseerd worden. En ja, het zet een rem (of stop) op doorgroei mogelijkheden maar dat is eerlijk gezegd het laatste van mijn zorgen.
Ik weet zeker dat ik zelfs extra ga overhouden. Netto loonverlies ga ik meer dan kunnen compenseren door zaken die ik nu noodgedwongen door tijdsgebrek uitbesteed, zelf te doen. Het ligt niet in mijn aard om die 4 extra vrije dagen per maand in de zetel te hangen of tot de middag te slapen. Voor mij worden het dagen dat ik voor mezelf werk, meerwaarde creëer en tijd heb voor zaken die ik graag doe maar nu niet aan toekom. In mijn geval vooral doe het zelf klussen in en rond het huis en sleutelen aan auto / moto. Zoon op tijd op school kunnen halen elke vrijdag ipv opvang / studie. Kijk er enorm naar uit
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Full time blijven werken tot eind oktober is gevraagd door mijn werkgever, ik werk als consultant op projectbasis bij klanten en zo kan mijn verminderd aantal werkdagen / inzet uitgefaseerd worden. En ja, het zet een rem (of stop) op doorgroei mogelijkheden maar dat is eerlijk gezegd het laatste van mijn zorgen.
Ik ga ook binnenkort 8/9de werken
Werk in 36 uren stelsel en ga naar 32 uur.
Zal voor mij meer rust brengen en mij effectief 8 uur uitsparen op vrijdag(inclusief vervoer)
Werk in 36 uren stelsel en ga naar 32 uur.
Zal voor mij meer rust brengen en mij effectief 8 uur uitsparen op vrijdag(inclusief vervoer)
Heeft je werkgever daar niet lastig over gedaan? Als ik dat zou voorstellen dan zou er nogal raar opgekeken worden vermoed ik. Wel mooi dat ze erin meegaan, ik zou dat op termijn ook wel zien zitten.VTEC schreef: ↑16 mei 2017, 20:16 Full time blijven werken tot eind oktober is gevraagd door mijn werkgever, ik werk als consultant op projectbasis bij klanten en zo kan mijn verminderd aantal werkdagen / inzet uitgefaseerd worden. En ja, het zet een rem (of stop) op doorgroei mogelijkheden maar dat is eerlijk gezegd het laatste van mijn zorgen.
Het heeft enkele maanden aangesleept tot op het punt dat ik er klaar mee was en op het punt stond mijn ontslag te geven en een tijdelijke sabbatical leave te nemen. Dan was het opeens snel geregeld ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Vtech, je zal het je niet beklagen. Ik werk nu al zo'n 8 jaar 4/5. De maandag ben ik altijd thuis. Vroeger toen de kids kleiner waren was dat de woensdag, dan was ik altijd thuis al ze van school kwamen. Nu zijn ze al een paar jaar redelijk zelfstandig (zoon 17, dochter 20) zodat ik het een paar jaar geleden verzet heb naar de maandag en dat is dan mijn dag. Als het mooi weer is spring ik op mijn motor en ga naar Noord-Frankrijk. Bij slecht waar doe ik thuis één en ander.
Ik ben 250 euro per maand kwijt maar die extra dag thuis is me meer waard.
Ik ben 250 euro per maand kwijt maar die extra dag thuis is me meer waard.
In Australië raak je zomaar niet binnen, beter ergens in Hongarije?
Re: Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen
Bent u intussen vertrokken naar Slovakije?koenciatko schreef: ↑8 november 2012, 18:24 Wat denken jullie verhuizen naar Slovakije. Reeds een aantal Belgen deden het en ze keerden voorlopig niet terug. Nu, ik ken het land, mijn vriendin is Slovaakse. Een serieus verschil in levenskost tussen hier en ginder. Nog effe doorsparen en ik ben weg......
Hoe is het daar toeven?