Hoe kan ik meer sparen - om eigendom te kopen
Re: Hoe kan ik meer sparen - om eigendom te kopen
Grotere maaltijden zijn helemaal geen probleem zo lang het gezonde maaltijden zijn. Het probleem bij veel mensen die niet ontbijten, is dat ze niet het karakter hebben om voor hun middagmaal te snoepen, suikerhoudende dranken te drinken, koffie te drinken,...Wanneer men het ontbijt overslaat, ga je later op de dag grotere maaltijden tot u nemen. Dit heeft dan als gevolg dat je suikerspiegel enorm gaan schommelen. Een gevolg daarvan is dat de kans op verstopte aderen veel groter is, dan wanneer men een stabiele toestand heeft van de suikerspiegel.
Het overslaan van het ontbijt is allesbehalve gezond
"Based on animal studies fasting extends maximum life, better insulin control, reduces injury to nerve cell, reduces risks of diabetes, heart disease, certain types of cancer, and improves immune system. In human studies we see reduced inflammatory markers (CRP, interleukin 6, and homocysteine), heart rate, blood pressure, and risks for diabetes, neurological disorders including Alzheimer’s and Parkinson’s disease, and an increase in human growth hormone. The literature on fasting is long on recommendation and short on clinical trials."
Alvast dat punt over die lage bloeddruk en lage hartslag kan ik bevestigen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je kan natuurlijk ook spermadonor worden. Jonge leeftijd, waarschijnlijk goeie zwemmers (toch goeie kans toe)Ljubav schreef:Wat zou ik kunnen doen om nog meer te sparen? Bij ouders gaan wonen is ook geen optie.
Iemand tips? Wat kan ik het beste doen? Ik weet het niet meer.
Zo'n donatie levert 50 tot 80€ op. Als je bvb. 3 maal daags gaat doneren maakt dat zo'n 4.500€ tot 7.800€/mnd
Wel alle dagen broccoli eten en losse onderbroeken dragen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Is redelijk beperkt hoeveel je mag "doneren".Spruitekop schreef:Je kan natuurlijk ook spermadonor worden. Jonge leeftijd, waarschijnlijk goeie zwemmers (toch goeie kans toe)Ljubav schreef:Wat zou ik kunnen doen om nog meer te sparen? Bij ouders gaan wonen is ook geen optie.
Zo'n donatie levert 50 tot 80€ op. Als je bvb. 3 maal daags gaat doneren maakt dat zo'n 4.500€ tot 7.800€/mnd
Anders lopen er te veel kleine spruitekoppen rond.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
fitness en zwembad is niet gratis . Ben een jaar of zes geleden nog gaan fitnessen om af te vallen , veel op de loopband en fietsen en met gewichten trainen , maar dan moest ik meer dan veertig euro per maand betalen . Ging ook met de auto , wegens iets te ver met de fiets en ondertussen betaal je ook nog naft . Als je met de fiets of te voet naar de fitness gaat , dan moet je thuis ook weer douchen .Ben er ondertussen mee gestopt , kwam kilo's bij in de plaats van afvallen . Spieren wegen meer dan vetluc1961 schreef:nog beter : Ga naar de fitness of zwembad en douche daar in plaats van thuis (te voet).
Bent ook een " eigen kweker " ?Spruitekop schreef: Wel alle dagen broccoli eten en losse onderbroeken dragen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Of ga bij Google werken (gratis eten, drinken, fitness en openbaar vervoer). U anders veel te duur appartement rond de campus is te vervangen door een bestelwagenCoike schreef:fitness en zwembad is niet gratis . Ben een jaar of zes geleden nog gaan fitnessen om af te vallen , veel op de loopband en fietsen en met gewichten trainen , maar dan moest ik meer dan veertig euro per maand betalen . Ging ook met de auto , wegens iets te ver met de fiets en ondertussen betaal je ook nog naft . Als je met de fiets of te voet naar de fitness gaat , dan moet je thuis ook weer douchen .Ben er ondertussen mee gestopt , kwam kilo's bij in de plaats van afvallen . Spieren wegen meer dan vetluc1961 schreef:nog beter : Ga naar de fitness of zwembad en douche daar in plaats van thuis (te voet).
http://uk.businessinsider.com/google-em ... ?r=US&IR=T" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou zeggen probeer toch te genieten van het leven. Je bent nog jong en je moet nog lang werken. Een eigen huis zal je niet noodzakelijk gelukkiger maken.
Enkele tips:
1. Kijk toch even na of je niet met iemand kan gaan samenwonen(Dit moet daarvoor geen liefdespartner zijn). Dit is niet enkel positief voor je kosten, maar ook voor je contact.
2. Laat je niet afschrikken om een extra job te nemen. Je bent jong en kan nu werken voor je toekomst.
3. Misschien overwegen om een job te zoeken waarbij je een bedrijfswagen ter beschikking krijgt. Ik weet niet wat voor verpleging je doet maar bij thuisverpleging zijn hiervoor vele mogelijkheden en ze zoeken altijd extra mensen denk ik aan Wit Geel Kruis bvb.
Stel voor jezelf realistische doelen en ken jezelf af en toe een extratje dit hoeft niet noodzakelijk duur te zijn.
Enkele tips:
1. Kijk toch even na of je niet met iemand kan gaan samenwonen(Dit moet daarvoor geen liefdespartner zijn). Dit is niet enkel positief voor je kosten, maar ook voor je contact.
2. Laat je niet afschrikken om een extra job te nemen. Je bent jong en kan nu werken voor je toekomst.
3. Misschien overwegen om een job te zoeken waarbij je een bedrijfswagen ter beschikking krijgt. Ik weet niet wat voor verpleging je doet maar bij thuisverpleging zijn hiervoor vele mogelijkheden en ze zoeken altijd extra mensen denk ik aan Wit Geel Kruis bvb.
Stel voor jezelf realistische doelen en ken jezelf af en toe een extratje dit hoeft niet noodzakelijk duur te zijn.
Dan zou ik eerder gaan voor gaan voor winstgevende vakanties als proefkonijn voor medicijnen: gratis medisch onderzoek, gratis hotel met 3 gangen all-in, gratis tv en er nog voor betaald worden ook.Spruitekop schreef:Je kan natuurlijk ook spermadonor worden. Jonge leeftijd, waarschijnlijk goeie zwemmers (toch goeie kans toe)Ljubav schreef:Wat zou ik kunnen doen om nog meer te sparen? Bij ouders gaan wonen is ook geen optie.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je excelbestand kan een richtlijn zijn maar de winst wordt mi toch wel te rooskleurig voorgesteld.pastr schreef:3) Gebruik de tool in bijlage om te kijken of het interessant is om lampen in huis te vervangen door LED-lampen (vergeet ook niet de lampen in je dampkap!). Je kan er goedkope vinden op Aliexpress die je vaak gratis met de post kan laten bezorgen (duurt wel even). Blijf wel onder de 22EUR per pakket, zo kan er geen btw of invoerrechten worden geheven.
1) Je houdt al geen rekening met een eventueel tweevoudig uurtarief.
2) De verliezen van de klassieke gloeilampen zijn grotendeels warmteverliezen. Op onze breedtegraad betekent dit gedurende het grootste gedeelte van het jaar geen verlies maar enkel een duurdere manier van verwarmen. Dus van je winst in electriciteit ga je een gedeelte moeten afstaan aan je gasleverancier.
3) En bij Aliexpress ben je wel heel goedkoop af maar als je 10 LED's bestelt durven er wel eens defecte tussen zitten.
Voor internet kan je -vooral in een appartement- heel gemakkelijk voor gratis gaan. Heel wat mensen geraken nooit aan hun datalimiet, dus ik zou TS aanraden om eens rond te vragen bij familie, vrienden, kennissen of buren of ze hun login kunnen "lenen" van hun Telenet/Proximus homespot. Of misschien is zelfs dat niet nodig. In een aantal steden kun je gratis inloggen. Voorbeeldpastr schreef: Kijk gratis tv via dvb-t en neem bv. een Scarletabonnement van 25 EUR/maand voor internet.
Als je beschikt over het tweevoudig uurtarief: doe bovenstaande tussen 22u en 7u of tijdens het weekeinde.pastr schreef: 10) Probeer zo efficiënt mogelijk te strijken en op te vouwen zodat het toestel sneller af kan en je dus minder verbruikt. Google bv. eens op "T-shirt opvouwen in 2 seconden".
11) Probeer zo efficiënt mogelijk te stofzuigen zodat je zo snel mogelijk klaar bent en dus minder elektriciteit verbruikt. Als je tapijten hebt, doe ze dan weg want het duurt langer om die te stofzuigen en ze maken je huis ook sneller stoffig.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als je het op de cent juist wil berekenen, kun je eerst de berekening doen voor het aantal uren in dagtarief en vervolgens voor het aantal uren in nachttarief. Ben je boekhouder?CarpeNoctem schreef:Je excelbestand kan een richtlijn zijn maar de winst wordt mi toch wel te rooskleurig voorgesteld.
1) Je houdt al geen rekening met een eventueel tweevoudig uurtarief.
Ljubav probeert de verwarming niet te gebruiken dus ik vermoed dat dit geen punt zal zijn. In de zomer heb je overigens meestal geen verwarming nodig en zijn gloeilampen dus pure verspilling, zeker als je ook een airco hebt.CarpeNoctem schreef:2) De verliezen van de klassieke gloeilampen zijn grotendeels warmteverliezen. Op onze breedtegraad betekent dit gedurende het grootste gedeelte van het jaar geen verlies maar enkel een duurdere manier van verwarmen. Dus van je winst in electriciteit ga je een gedeelte moeten afstaan aan je gasleverancier.
Ik heb ondertussen al 9 zogenaamde LED filament bulbs gekocht. Die hebben een glazen omhulsel en nog geen enkele was stuk!! Als er 1 stuk is, kun je overigens een terugbetaling vragen. Tot nu toe heb ik al 2 terugbetalingsdossiers gehad die perfect werden afgehandeld (eentje voor een artikel waar een optie ontbrak die in de omschrijving stond en eentje voor een verkeerde levering).CarpeNoctem schreef:3) En bij Aliexpress ben je wel heel goedkoop af maar als je 10 LED's bestelt durven er wel eens defecte tussen zitten.
Ik denk dat de topicstarter eigenlijk al meer dan genoeg bespaart. En ik zeg zoiets zeker niet snel
Misschien toch minstens een paar honderd euro budget per jaar voorzien voor "plezier en vertier" ?
@Ljubav woon je soms in Leuven (aan de prijzen te zien)?
Al eens gekeken naar de prijzen van huizen in Tienen?
Misschien toch minstens een paar honderd euro budget per jaar voorzien voor "plezier en vertier" ?
@Ljubav woon je soms in Leuven (aan de prijzen te zien)?
Al eens gekeken naar de prijzen van huizen in Tienen?
Ik vind die confituur op uw brood toch een overbodige luxe. Je kan veel uitsparen als je deze weglaat
En zoals hier reeds boven is vermeld kan vasten je 1 hele maaltijd sparen dat is 33% van al wat je uitgeeft aan voeding. Je moet wel een sterk karakter hebben om niet meer te eten in die andere 2 maaltijden per dag.
Verkoop die Tv en zeg dat abbonament voor die op. Gsm abbo wisselen naar skype (veel voordeliger) en internet van scarlet voor 25 of nog beter alleen gratis internet van uw bibliotheek gebruiken.
Je geeft al zo weining uit voor plezier dan kan je het evengoed allemaal wegdoen.
En zoals hier reeds boven is vermeld kan vasten je 1 hele maaltijd sparen dat is 33% van al wat je uitgeeft aan voeding. Je moet wel een sterk karakter hebben om niet meer te eten in die andere 2 maaltijden per dag.
Verkoop die Tv en zeg dat abbonament voor die op. Gsm abbo wisselen naar skype (veel voordeliger) en internet van scarlet voor 25 of nog beter alleen gratis internet van uw bibliotheek gebruiken.
Je geeft al zo weining uit voor plezier dan kan je het evengoed allemaal wegdoen.
En waarom niet gewoon een klein appartement kopen om binnen 5 à 10 jaar met het afgeloste kapitaal trachten een grotere woning aan te schaffen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik dit huurbedrag zie denk ik automatisch dat dit weinig realistisch en zeker centrum Antwerpen.Henkie1984 schreef:Ik huur voor 400 en mijn elektriciteit is 30 euro (geen gas/stookolie) alleen daarop bespaar ik tegenover u 310 euro per maand (woon centrum Antwerpen). is al een increase van bijna 50% in spaarvermogen
Huurt u al gedurende lange tijd (waardoor de huur relatief weinig gestegen is)?
Of huurt u van een kennis, familielid, ... ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
LOL, de gecreëerde illusie is juist omgekeerd. Het is een illusie dat dit niet evenredig is, maar het is dus wel degelijk evenredig. Slechts vanaf een bepaald niveau van inkomsten zorgt een toename ervan niet voor een toename in levenskwaliteit. Maar voor het gros van de mensen en zeker deze met hetzelfde profiel als TS zorgt een toename van de inkomsten wel degelijk voor een toename van de levenskwaliteit. (Eveneens veelvoudig aangetoond.)JW1 schreef:Wat betreft levenskwaliteit, die is niet evenredig met de hoeveelheid geld die men spendeert. Dat is een illusie gecreëerd door reclame en kuddegedrag.