Hoe kies je een online broker?
TIP
Re: Hoe kies je een online broker?
Er is toch zo een website van brokertarieven waar je direct kunt vergelijken welke de goedkoopste is?
Dat geven verschillende brokers zelf ook aan. Met een bedrag die dan net hun tarieven beter doet uitkomen. Of dan zijn de kosten mbt vreemde valuta gruwelijk enz.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Re: MEXEM
howhughes schreef: ↑5 februari 2020, 21:21 Helo,
ik heb gisteren een beleggersrekening (margin) geopend bij Mexem. Vandaag werd mijn account bevestigd en verkreeg ik een mail met de modaliteiten om geld te storten. Dit moet namelijk op een duitse bankrekeningnr. van CITIBANK EUROPE PLC, GERMANY BRANCH en met beguinstige 'Interactive Brokers (U.K.) Limited'. verder vragen ze nog om de bank te vermelden vanwaar men transfereert om een interne link te kunnen leggen met hun systeem teneinde de overschrijving vlugger te laten uitvoeren.
Mijn vraag ; is dit normaal ? (geld naar buitenland) en zijn er hier Mexem-klanten die enige feedback, ervaringen hierop kunnen geven ?
Zoals u mag vermoeden ben ik een beetje achterdochtig.
alvast bedankt.
mvg.
Ja, zo werkt dat bij Mexem.
(Ook bij andere brokers stort je geld op een globale rekening waarna het op jouw account wordt geboekt.)
Verder tevreden van Mexem en de lage kosten...
DeGiro en Mexem zijn de goedkoopste in België.
Zoektocht is nog niet afgelopen. Lynx heeft me aan telefoon duidelijk gemaakt dat het niet kan: ik mag dan wel voldoende geld hebben, ik heb onvoldoende inkomen (uitkering) en geen werkgever.
Het is erg moeilijk om een exacte informatie te komen van Keytrade, maar dat lijkt me misschien nog wel de beste.
Kom ik in aanmerking voor een Bancontact/Maestro kaart? Daarvoor moet ik u doorverwijzen naar de dienst. Kom ik in aanmerking voor een Bancontact/Maestro kaart? Vermoedelijk wel, maar ik kan u geen garanties geven. Wat zijn de voorwaarden? Dat wordt door een andere dienst bepaalt nadat u de aanvraag hebt ingediend (en dus een rekening hebt geopend en geld hebt gestort).
Kom ik in aanmerking voor een VISA Classic. Dat hangt af van uw vermogen en uw inkomen. Ik kan gerust 15-20000€ storten op een spaarrekening, maar ik heb geen loon wel een uitkering, is dat voldoende? Wat zijn de voorwaarden? Dat weet ik niet. Dat wordt door een dienst bepaald nadat u een aanvraag hebt ingediend (en dus al klant bent, een rekening geopend hebt en geld hebt overgemaakt).
Dat ik met mijn inkomen misschien niet pas in het beeld van een belegger, dat kan ik nog begrijpen, maar ik kan zonder problemen in 1 of 2 keyplannen instappen zonder een boterham minder te moeten eten op basis van inkomen. Ik heb teveel spaargeld en een deel ervan wil ik weg van spaarrekeningen die niks opbrengen. Ik hou rekening met een noodfonds voor een jaar. Ik dacht dat sommige crypto-exchanges moeilijk deden, maar daar is de informatie wel duidelijker. En ik heb geen zin om extra cryptocoins te kopen, want dat is zeer hoog risico en meer blootstelling daar aan wil ik niet.
Ik wil een Belgische broker zodat ik niet hoef te piekeren over belastingsaangifte. Ik wil starten volgens het bogleheads principe (algemeen index fonds of etf) en dan misschien sector-specifieke index fondsen. Later waarschijnlijk uitgebreider, maar ik heb nog veel te lezen. Een extra bancontact kaart en eventueel visa-kaart is extra troef.
Welke broker past dan best bij mij? Keytrade, MeDirect, Bolero, ...
Het is erg moeilijk om een exacte informatie te komen van Keytrade, maar dat lijkt me misschien nog wel de beste.
Kom ik in aanmerking voor een Bancontact/Maestro kaart? Daarvoor moet ik u doorverwijzen naar de dienst. Kom ik in aanmerking voor een Bancontact/Maestro kaart? Vermoedelijk wel, maar ik kan u geen garanties geven. Wat zijn de voorwaarden? Dat wordt door een andere dienst bepaalt nadat u de aanvraag hebt ingediend (en dus een rekening hebt geopend en geld hebt gestort).
Kom ik in aanmerking voor een VISA Classic. Dat hangt af van uw vermogen en uw inkomen. Ik kan gerust 15-20000€ storten op een spaarrekening, maar ik heb geen loon wel een uitkering, is dat voldoende? Wat zijn de voorwaarden? Dat weet ik niet. Dat wordt door een dienst bepaald nadat u een aanvraag hebt ingediend (en dus al klant bent, een rekening geopend hebt en geld hebt overgemaakt).
Dat ik met mijn inkomen misschien niet pas in het beeld van een belegger, dat kan ik nog begrijpen, maar ik kan zonder problemen in 1 of 2 keyplannen instappen zonder een boterham minder te moeten eten op basis van inkomen. Ik heb teveel spaargeld en een deel ervan wil ik weg van spaarrekeningen die niks opbrengen. Ik hou rekening met een noodfonds voor een jaar. Ik dacht dat sommige crypto-exchanges moeilijk deden, maar daar is de informatie wel duidelijker. En ik heb geen zin om extra cryptocoins te kopen, want dat is zeer hoog risico en meer blootstelling daar aan wil ik niet.
Ik wil een Belgische broker zodat ik niet hoef te piekeren over belastingsaangifte. Ik wil starten volgens het bogleheads principe (algemeen index fonds of etf) en dan misschien sector-specifieke index fondsen. Later waarschijnlijk uitgebreider, maar ik heb nog veel te lezen. Een extra bancontact kaart en eventueel visa-kaart is extra troef.
Welke broker past dan best bij mij? Keytrade, MeDirect, Bolero, ...
Hangt ervan af op welke beurzen de trackers die je op het oog hebt noteren. Wellicht ben je onder de Belgische brokers het goedkoopst af bij MeDirect, Binck of Bolero.
Ik kijk ook altijd wat de prijs is om effecten te transfereren als je naar een andere bank wilt gaan, of wat het kost om effecten op naam te zetten.
Bolero of Keytrade? Wat zijn de voor- en nadelen? Wat zijn de gelijkenissen en verschillen?
Qua kosten gelijkaardig, maar Bolero blijkbaar iets goedkoper. Op het eerste zicht biedt Bolero meer informatie aan, wat mij als beginneling aantrekt. Maar over de rest, zoals gebruiksvriendelijkheid, aanbod, tools en apps kan ik niet oordelen. Beginner, wil veel bijleren, buy&hold strategie. Bolero of Keytrade?
Wat maakt een Keyplan zo belangrijk dat ze het zo in de verf zetten?
Qua kosten gelijkaardig, maar Bolero blijkbaar iets goedkoper. Op het eerste zicht biedt Bolero meer informatie aan, wat mij als beginneling aantrekt. Maar over de rest, zoals gebruiksvriendelijkheid, aanbod, tools en apps kan ik niet oordelen. Beginner, wil veel bijleren, buy&hold strategie. Bolero of Keytrade?
Wat maakt een Keyplan zo belangrijk dat ze het zo in de verf zetten?
Lage kosten en dito instapdrempel voor een periodiek beleggingsplan in fondsen.
Dit kan al vanaf 25 euro, en alles loopt automatisch eens je je fondsen gekozen hebt. Voor veel mensen ideaal om hun eerste stapjes op de beurs te zetten, en te leren omgaan met de schommelingen van de beurs.