Hoe lang moet rekening positief staan?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Hoe lang moet rekening positief staan?
Hallo,
zou iemand hierop het antwoord kunnen geven aub?
Ik weet dat je normaal, bij een gewone zichtrekening dus, max. 3 maand "in het rood" mag staan.
Hoelang moet je dan juist "positief" staan om deze periode te kunnen onderbreken?
bv: elke maand sta je "rood" maar met je loon kom de rekening wel maandelijks op of boven 0, maar dan halen de betalingen dit weer direkt naar beneden, zodat je max. 1 of 2 dagen positief saldo vertoont.
Ik weet dat je normaal, bij een gewone zichtrekening dus, max. 3 maand "in het rood" mag staan.
Hoelang moet je dan juist "positief" staan om deze periode te kunnen onderbreken?
bv: elke maand sta je "rood" maar met je loon kom de rekening wel maandelijks op of boven 0, maar dan halen de betalingen dit weer direkt naar beneden, zodat je max. 1 of 2 dagen positief saldo vertoont.
Re: Hoe lang moet rekening positief staan?
Euh, als je dergelijke vragen stelt, zou het dan niet goedkoper zijn om een kredietlijn te openen? Dan mag je bij sommige banken voor de rest van je leven in het rood staan maar de intresten lopen dan natuurlijk wel heel snel op.Mrk schreef: Hallo,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat hangt er natuurlijk vanaf, hoe lang het "probleem" zich zou voordoen, maar ik wil het gewoon weten om een bepaalde, mogelijke situatie in te kunnen schatten.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
1 dag positief saldo op je zichtrekening volstaat.
Indien u langer dan 3 maanden een extra bedrag nodig hebt, kan een persoonlijke lening soelaas bieden. Het JKP zal lager zijn en u hebt het voordeel niet in een vicieuze cirkel te belanden qua debetstand. Een kredietlijn kan ik niemand aanraden vanwege het vanzelfsprekende risico.
Mvg.
Indien u langer dan 3 maanden een extra bedrag nodig hebt, kan een persoonlijke lening soelaas bieden. Het JKP zal lager zijn en u hebt het voordeel niet in een vicieuze cirkel te belanden qua debetstand. Een kredietlijn kan ik niemand aanraden vanwege het vanzelfsprekende risico.
Mvg.