Hoe lang wachten????
Hoe lang wachten????
Enkele maanden terug heb ik alle gegevens ingevuld en doorgemaild om een rekening/spaarrekening e.d. te openen bij NIBC direct. Wel had ik nog geen copie paspoort opgestuurd, en ik kreeg zelfs 2 herinneringsmails.
Een 8 tal dagen terug mailde ik mijn identiteitsgegevens door, met een onmiddellijke bevestigingsmail tot gevolg, doch op heden nog niks ontvangen of gezien via post of mail...
Welke periode voorziet NIBC voor toekenning gegevens?
Een 8 tal dagen terug mailde ik mijn identiteitsgegevens door, met een onmiddellijke bevestigingsmail tot gevolg, doch op heden nog niks ontvangen of gezien via post of mail...
Welke periode voorziet NIBC voor toekenning gegevens?
Re: Hoe lang wachten????
Bij mij alles in een paar dagen gefikst.
No problems.
No problems.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 22 dec 2011
- Contacteer:
Re: Hoe lang wachten????
Het is altijd heel moeilijk om op individuele gevallen te antwoorden in een algemeen forum. De normale gang van zaken is dat dit zeer snel gaat (1 à 2 dagen) Indien dit hier niet het geval is, is het best eens contact op te nemen met onze diensten.
Wat er kan gebeurd zijn, is, maar dan hangt het af van hoelang geleden u de aanvraag deed, dat de aanvraag niet meer in het systeem zit. Er is immers een automatische verwijdering na een bepaald aantal dagen (ik ken het exacte aantal niet en de persoon die het mij kan vertellen is nu niet bereikbaar maar ik laat het later wel weten)
In dat geval kan u identiteitskaart niet gekoppeld worden aan een aanvraag.
Beste lijkt mij dus om even te bellen (0800 63 500) en te zien of uw gegevens kunnen worden teruggevonden. Kan dat niet dan moet u de gegevens nog eens invullen en kan dit gelinkt worden aan de doorgestuurde ID.
Wat er kan gebeurd zijn, is, maar dan hangt het af van hoelang geleden u de aanvraag deed, dat de aanvraag niet meer in het systeem zit. Er is immers een automatische verwijdering na een bepaald aantal dagen (ik ken het exacte aantal niet en de persoon die het mij kan vertellen is nu niet bereikbaar maar ik laat het later wel weten)
In dat geval kan u identiteitskaart niet gekoppeld worden aan een aanvraag.
Beste lijkt mij dus om even te bellen (0800 63 500) en te zien of uw gegevens kunnen worden teruggevonden. Kan dat niet dan moet u de gegevens nog eens invullen en kan dit gelinkt worden aan de doorgestuurde ID.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 22 dec 2011
- Contacteer:
Re: Hoe lang wachten????
Ik was jullie nog het antwoord schuldig met betrekking tot het aantal dagen waarna de aanvraag automatisch geannuleerd wordt. Dat blijkt 75 te zijn.
Re: Hoe lang wachten????
Ik ben ondertussen ook al sinds de 5e aan het wachten; beetje jammer dat er vanuit NIBC ook geen updates komen als men bezig is met je aanvraag, daardoor was ik het zelf ook uit het oog verloren... Nu maar eens een mailtje gestuurd via het contact-formulier om te horen waar het probleem zit 

- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 22 dec 2011
- Contacteer:
Re: Hoe lang wachten????
Hallo jonasle,
sinds welke 5de bedoel je dan? De 5de maart? In principe is het zo dat, 1 à 2 dagen nadat wij je identiteitskaart hebben ontvangen, alles in orde moet zijn. Als dat niet het geval is dan loopt er ergens in het proces iets mis. Een mail sturen kan inderdaad helpen. Bellen maakt het soms nog iets makkelijk omdat we dan wat makkelijker op zoek kunnen naar de oplossing. Ons gratis nummer is 0800 63 500
sinds welke 5de bedoel je dan? De 5de maart? In principe is het zo dat, 1 à 2 dagen nadat wij je identiteitskaart hebben ontvangen, alles in orde moet zijn. Als dat niet het geval is dan loopt er ergens in het proces iets mis. Een mail sturen kan inderdaad helpen. Bellen maakt het soms nog iets makkelijk omdat we dan wat makkelijker op zoek kunnen naar de oplossing. Ons gratis nummer is 0800 63 500
Re: Hoe lang wachten????
Deze reacties hier hebben duidelijk geholpen.... alles van NIBC is binnen... waarvoor dank.
Het duurde een tijdje (ook mijn fout) doch er kwam een duidelijke stroomversnelling via spaargids... waarvoor dank.
Het duurde een tijdje (ook mijn fout) doch er kwam een duidelijke stroomversnelling via spaargids... waarvoor dank.
Re: Hoe lang wachten????
Ik bedoelde inderdaad 5 maart. Na mijn mailtje kreeg ik de reactie dat er geen kopie van mijn identiteitskaart ontvangen was. Heel vreemd, want ik had die effectief wel verstuurd. Na hem nog eens door gemaild te hebben, een telefoontje gekregen waaruit bleek dat NIBC de pdf niet open kreeg (wat dus een heel ander probleem is) en toen was het snel opgelost door een jpg-versie van de kopie door te sturen.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 22 dec 2011
- Contacteer:
Re: Hoe lang wachten????
bedankt voor de feedback. We gaan dit zeker bespreken met onze mensen van de helpdesk.
Re: Hoe lang wachten????
Bij mij was alles geregld op 3 dagen en op de 4de dag stond er geld op.
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt
Re: Hoe lang wachten????
Ik kan enkel een dikke pluim geven aan de helpdesk van NIBC direct. Vriendelijke mensen die weten over wat ze spreken. Heb nog maar 2 keer gebeld, doch steeds een correct, degelijk antwoord binnen de 3 minuten...
Bij Keytrade heb ik 1 maal gebeld voor een probleem, en omwille van "te druk" werd de telefoon gewoon toegemept. Dit zegt niks over de waarde van de bank natuurlijk, en ik ontving ook een excuse-mail.
Spijtig dat NIBC over een BBB beschikt, anders zou ik nog meer gunnen aan dergelijke bank. Beetje een win-win situatie me dunkt.
Bij Keytrade heb ik 1 maal gebeld voor een probleem, en omwille van "te druk" werd de telefoon gewoon toegemept. Dit zegt niks over de waarde van de bank natuurlijk, en ik ontving ook een excuse-mail.
Spijtig dat NIBC over een BBB beschikt, anders zou ik nog meer gunnen aan dergelijke bank. Beetje een win-win situatie me dunkt.
-
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 jul 2009
- Contacteer:
Re: Hoe lang wachten????
Beste,
Als je het nodige doet om de bijkomend opgevraagde gevens (copy paspoort) door te sturen was het bij mij op minder dan drie werkdagen geklonken !!!
Boden alle andere banken maar zo een snel, klaar en duidelijke uitleg via e-mail en telefoon het zou voor ons stukken eenvoudiger zijn als doorsnee spaarder.
Als je het nodige doet om de bijkomend opgevraagde gevens (copy paspoort) door te sturen was het bij mij op minder dan drie werkdagen geklonken !!!
Boden alle andere banken maar zo een snel, klaar en duidelijke uitleg via e-mail en telefoon het zou voor ons stukken eenvoudiger zijn als doorsnee spaarder.
Re: Hoe lang wachten????
Ik heb afgelopen vrijdag het formulier via hun website ingevuld en direct erna onze paspoorten doorgemaild.
Tot nog toe geen verder nieuws meer ontvangen.
Indien ik morgen (maandag) niets verneem zal ik dinsdag eens bellen dan.
In mijn ogen is het daar gewoon druk, denken jullie niet?
Tot nog toe geen verder nieuws meer ontvangen.
Indien ik morgen (maandag) niets verneem zal ik dinsdag eens bellen dan.
In mijn ogen is het daar gewoon druk, denken jullie niet?
Re: Hoe lang wachten????
Vrijdag pas doorgestuurd en je verwacht nu al dat je account actief staat? Je verwacht geen weekend bij NIBC?
Mocht je tegen dinsdagavond niets ontvangen hebben zou ik me pas zorgen maken en woensdag even contact opnemen.
Mocht je tegen dinsdagavond niets ontvangen hebben zou ik me pas zorgen maken en woensdag even contact opnemen.
Re: Hoe lang wachten????
Bedankt voor u kijk op de zaken glenn, maar ik kreeg wel al een mail dat ze ernaar streven om binnen de 24u alles te regelen/controleren enzo...
Volgens de website is men daar ook bereikbaar op zaterdag, nuja op een dag komt het nu ook niet hé...
Volgens de website is men daar ook bereikbaar op zaterdag, nuja op een dag komt het nu ook niet hé...