hoe lening verdelen over echtgenoten?
TIP
hoe lening verdelen over echtgenoten?
Hallo
We gaan een huis bouwen en we gaan hiervoor zo'n 150 000€ geld moeten lenen.
Ik kan een renteloze lening van mijn vader krijgen van 50 000€, we zullen dus 100 000€ bij de bank moeten lenen. We gaan trouwen met stelsel van scheiding van goederen en we gaan dus ook alletwee ons deel van de lening terugbetalen. Mijn vrouw gaat dus de 75 000€ terugbetalen en ik de 25 000€ aan de bank.
Kan dit of is dit niet gebruikelijk?
Hoe zit het met de belastingen? Kan ik genoeg inbrengen om aan het maximum aftrekbaar bedrag te komen? of kunnen we de aflollossing toch gewoon 50/50 verdelen over ons twee?
Het huis gaat voor zo'n 75% op mijn naam komen omdat ik meer geld + de bouwgrond inbreng, heeft dit ook een fiscaal effect?
We gaan een huis bouwen en we gaan hiervoor zo'n 150 000€ geld moeten lenen.
Ik kan een renteloze lening van mijn vader krijgen van 50 000€, we zullen dus 100 000€ bij de bank moeten lenen. We gaan trouwen met stelsel van scheiding van goederen en we gaan dus ook alletwee ons deel van de lening terugbetalen. Mijn vrouw gaat dus de 75 000€ terugbetalen en ik de 25 000€ aan de bank.
Kan dit of is dit niet gebruikelijk?
Hoe zit het met de belastingen? Kan ik genoeg inbrengen om aan het maximum aftrekbaar bedrag te komen? of kunnen we de aflollossing toch gewoon 50/50 verdelen over ons twee?
Het huis gaat voor zo'n 75% op mijn naam komen omdat ik meer geld + de bouwgrond inbreng, heeft dit ook een fiscaal effect?
Re: hoe lening verdelen over echtgenoten?
ik heb juist een interessant artikel gevonder over dit onderwerp:
http://www.taxtalk.be/nl/2009/01/08/upd ... woonbonus/
De leninguitgaven kunnen dus vrij over ons 2 verdeeld worden.
http://www.taxtalk.be/nl/2009/01/08/upd ... woonbonus/
De leninguitgaven kunnen dus vrij over ons 2 verdeeld worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.