Hoe op eten besparen?
Re: Hoe op eten besparen?
Koken al 3 jaar aardappelen in mico oven.
Snel en smaken beter.
Snel en smaken beter.
Is het niet mogelijk om je mosselschelpen te verpulveren en die in je moestuin te verwerken om de kalkwaarde te verbeteren?haelewyn schreef: ↑4 augustus 2022, 09:59 Bij mosselen vind ik de afval dan weer een reden om het elders te gaan eten.
Jammer dat het tegenwoordig mini mosselen bij bv. Lunch garden zijn.
Biefstuk : thuis. Zonder twijfel.
Kleiner risico op taai vlees. En als het taai is, is de financiële schade kleiner.
Na enkele ziektes in mijn hof (schimmels), veel werk en geen opbrengst, is er hier geen moestuin meer.
Ben jij mijn vader of zo? Die flipte daar ook compleet op.
Heb ze laatste klaargemaakt de dag voor de afvalophaling.
En moest dat niet zo zijn kan je ze eventueel in een zak in de diepvries steken en wachten tot de afvalophaling.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Flippen niet. Maar ik vind maden in de vuilzak heel vies.
Een diepvries heb ik ook niet.
Je kan de schelpen ook in twee zakken steken die je er van 2 kanten over trekt. Maar ik steun graag al eens de horeca. Dus.... dan eet ik in een restaurant mosselen.
Een diepvries heb ik ook niet.
Je kan de schelpen ook in twee zakken steken die je er van 2 kanten over trekt. Maar ik steun graag al eens de horeca. Dus.... dan eet ik in een restaurant mosselen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb vanmiddag lekker mosselen gegeten. In een resto café. Was 1,5 kg voor 24,9 euro natuur. Viel dus behoorlijk mee. Het was daar immens druk ik denk dat er totaal een 150 man in heel die zaak was. Zeker meer dan 10 bedienden waaronder een aantal jobstudenten.
Maargoed over eten zelf gesproken ik denk dat je gewoon zo vers mogelijk moet kopen én koken. Want nu kan je inderdaad zelf moeilijk lasagne maken maar ik vind het alternatief dan niet zoveel beter.
Zelfde met een pizza, waarom zou je dat kopen als je er zelf 1 kan maken die veel lekkerder is?
Maar uiteindelijk is no nonsense eten ook een heel goede besparing. Als je enkel koopt wat je volgens je lichaam nodig hebt zonder de extra's is het best goedkoop leven.
Maargoed over eten zelf gesproken ik denk dat je gewoon zo vers mogelijk moet kopen én koken. Want nu kan je inderdaad zelf moeilijk lasagne maken maar ik vind het alternatief dan niet zoveel beter.
Zelfde met een pizza, waarom zou je dat kopen als je er zelf 1 kan maken die veel lekkerder is?
Maar uiteindelijk is no nonsense eten ook een heel goede besparing. Als je enkel koopt wat je volgens je lichaam nodig hebt zonder de extra's is het best goedkoop leven.
Alle begrip!
Eigen ervaring:
1. Als kind kregen wij elk een perceeltje waarmee we onze zin mochten doen. Ik zaaide spinazie met 2 tot 3 oogsten per jaar.
Weinig werk en succesvol!
2. Als jonggehuwde eenmaal prei geplant. Resultaat: opgegeten door aaltjes!
Jaar daaropvolgend: 5 kg plantaardappele gekocht aan 10 BEF per kilo. Resultaat: 50 kg aardappelen waarvan de helft weggerot, in dezelfde periode kon je aardappelen kopen aan 2 bef per kilo.
3. Dit jaar 30 plantaardappelen gekregen van een van mijn grondgebruikers (geen pachters). Resultaat 25 kg mooie aardappelen. Als gewezen Citygirl deed mijn echtgenote al het werk en ze was in de wolken over het resultaat!
Serveren ze in een restaurant 1,5 kg? Wij krijgen met ons gedrieën thuis nauwelijks 2 kg op.Timoootjex schreef: ↑4 augustus 2022, 21:23 Ik heb vanmiddag lekker mosselen gegeten. In een resto café. Was 1,5 kg voor 24,9 euro natuur.
-
- Full Member
- Contacteer:
Jaren geleden deed ik dat regelmatig ... maar ... het is niet zo eenvoudig om de juiste kooktijd en/of de juiste wattage vast te stellen.
Heel dikwijls waren de aardappelen aan de buitenkant ietwat verschrompeld. Dit was niet erg indien je die achteraf wou bakken.
Ik neem aan dat je best een tijdje experimenteert alvorens je de juiste instellingen gevonden hebt.
Heel dikwijls waren de aardappelen aan de buitenkant ietwat verschrompeld. Dit was niet erg indien je die achteraf wou bakken.
Ik neem aan dat je best een tijdje experimenteert alvorens je de juiste instellingen gevonden hebt.
Euh... jongens. De bedoeling is dat je de mosselen opeet, en enkel de lege schelpen weggooit. Ik gooi ze in de GFT-bak. Er bestaat een discussie over of dat mag of niet. Volgens de regels mag je geen "schelpen" in de GFT bak gooien, maar dat is vooral om te vermijden dat men er oesterschelpen in steekt. De mossel-schelpen worden zoals eierschalen verwerkt. Dit trekt overigens geen maden of vliegen aan. Het zijn vleesresten die maden aantrekken.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
https://www.vlaco.be/vlaco-vzw/faq/waar ... schalen-enGudrun schreef: ↑5 augustus 2022, 09:20 Ik gooi ze in de GFT-bak. Er bestaat een discussie over of dat mag of niet. Volgens de regels mag je geen "schelpen" in de GFT bak gooien, maar dat is vooral om te vermijden dat men er oesterschelpen in steekt. De mossel-schelpen worden zoals eierschalen verwerkt.
De laatste keer dat ik nog mosselen heb gegeten is al enkele jaren geleden... zei nog tegen mijn thaise: opgepast voor die kleine verkleurde smeerlappekes daar kan je behoorlijk ziek van worden... geen houden aan... ho, mosselen from belgium very lekker... alles met flink wat saus naar binnen... de ganse nacht kotsen... sindsdien eten we hier geen mosselen meer. Spijtig.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen