Hoe overschakelen naar een ander type pensioenfonds ?
Hoe overschakelen naar een ander type pensioenfonds ?
Beste,
Ik vond op de website en in de beveiligde zone niet meteen een manier om een overschakeling naar een ander type pensioenfonds aan te vragen (Growth - Balanced - Stability). Of ik heb erover gekeken.
Kan dit geautomatiseerd via de beveiligde zone, of stuur ik hiervoor best een bericht vanuit mijn account ?
Dank,
Carl
Ik vond op de website en in de beveiligde zone niet meteen een manier om een overschakeling naar een ander type pensioenfonds aan te vragen (Growth - Balanced - Stability). Of ik heb erover gekeken.
Kan dit geautomatiseerd via de beveiligde zone, of stuur ik hiervoor best een bericht vanuit mijn account ?
Dank,
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Re: Hoe overschakelen naar een ander type pensioenfonds ?
Je moet inderdaad vanaf de beveiligde zone een bericht sturen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Om te switchen van pensioenfonds logt u inderdaad gewoon in op uw persoonlijke rekeningen met uw digipass. Daar kan u, onder de rubriek 'Berichten', een beveiligd bericht naar ons sturen met uw verzoek om over te stappen naar een nieuw pensioenfonds.
Wij zorgen er dan voor dat uw aanvraag wordt behandeld en de omschakeling wordt uitgevoerd. Dat duurt ongeveer een week voor. U krijgt een bevestiging van zodra de overstap is uitgevoerd.
Wij zorgen er dan voor dat uw aanvraag wordt behandeld en de omschakeling wordt uitgevoerd. Dat duurt ongeveer een week voor. U krijgt een bevestiging van zodra de overstap is uitgevoerd.
Bestaat hierbij hetzelfde risico op rendementsverlies als bij de overstap vanuit een andere bank, ttz. wanneer de koersen stijgen tussen de verkoop van het oude en aankoop van het nieuwe fonds? Of is de overzetting tussen twee pensioenspaarfondsen van Rabobank.be in die zin "instant" ?