Hoe staan de beurzen er momenteel voor ?
TIP
Re: Hoe staan de beurzen er momenteel voor ?
Ik weet dat het een oude post is. Wat ik in het vet heb gezet is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik vind het een een interessante en originele stelling.rob schreef: Amerika is niet gans de wereld en zeker, hoe langer hoe meer, niet meer het absolute economische centrum van de wereld:
- de Indische, maar vooral de Chinese markt zal wel bubbelen;
- de menselijke geest is dermate geconcipieerd dat (ook in de USA) nieuwe poortjes tot bubbels zullen worden gezocht... en gevonden. (Trouwens, de overheid in de USA heeft er als het ware voor gezorgd dat de gevolgen van deze erge crisis met de centen der liefde worden bedekt, aldus zeggend "mannekens, doe maar voort". Anders gezegd, de vrije markteconomie, is die markt die privé enorme winsten genereert en de kosten steeds zal afwentelen op de massa. En dat gaat ver tot in Irak,...)
Ik blijf er bij dat als je nu (deze maanden) geen aandelen koopt, je nooit meer moet kopen.
En heeft de markt zich niet hersteld na de crisis van de jaren 30? Akkoord, het heeft lang geduurd maar 10 jaar toen is 1 jaar nu qua evolutie.
Dat de superwinsten, vertaald in koerswinst, in de komende jaren zullen uitblijven, is mogelijk, zelfs waarschijnlijk, maar ben er van overtuigd dat ook de komende jaren de beurzen de andere beleggingsvormen zullen overtreffen.
We zijn nu wat verder en ondertussen zit de BEL20 aan 1.578 en de Dow Jones op 6.763. Dit zijn historische dieptepunten.
Voorlopig zijn ze wat aan het pompen met overheidsgeld om niet te verzuipen maar het schip blijft zinken. De beurs doet het archi-slecht en de algehele economie en de consumenten zijn pessemistisch. Ze vrezen allemaal voor hun centen, kapitaal, vastgoed en pensioen.
Het wordt dus hoog tijd dat ze die nieuwe poortjes voor nieuwe bubbles gaan vinden.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Hoe staan de beurzen er momenteel voor ?
Nog even wachten tot KBC ook het niveau van Fortis en Dexia bereikt heeft. Vanaf KBC ook tegen ong. een kleine 2 euro noteert, zullen de beurzen weer herleven