Hoe worden obligaties verhandeld via Paribas pc banking?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe worden obligaties verhandeld via Paribas pc banking?
Ik zit nog met (vreemde munt) obligaties bij PNB Paribas die ik wil verkopen (wil daar weg).. nu wou ik weten als ik tijdens de beursuren via pc banking een verkooporder plaats dat overeenkomt met de biedprijs die je online kan vinden (zie hieronder), of die dan aan die prijs onmiddelijk verkocht worden of gaat dat bij Paribas toch weer langer duren en via een andere, interne koers. Gaat die verkoop dus via de beurs, secundaire markt en hoe zet je dan best je prijs?
Concreet, op internet vind ik hier: http://www.boerse-berlin.com/index.php/ ... 1055206038 de huidige koers van een obligatie die ik wil verkopen. Als ik tijdens de beursuren via pc banking van Paribas zo’n verkooporder plaats met de biedprijs die ze dan geven op Boerse Berlin, wordt dat dan onmiddelijk uitgevoerd?
Concreet, op internet vind ik hier: http://www.boerse-berlin.com/index.php/ ... 1055206038 de huidige koers van een obligatie die ik wil verkopen. Als ik tijdens de beursuren via pc banking van Paribas zo’n verkooporder plaats met de biedprijs die ze dan geven op Boerse Berlin, wordt dat dan onmiddelijk uitgevoerd?
Laatst gewijzigd door Mark01 op 14 augustus 2015, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoe best obligaties verkopen bij Paribas pc banking?
Neen.
Het is niet omdat de biedprijs gelijk of hoger is dan uw limietprijs, dat er ook een koper gevonden wordt die aan deze biedprijs wil kopen.
Mogen we weten waarom je weg wil bij deze bank?
Het is niet omdat de biedprijs gelijk of hoger is dan uw limietprijs, dat er ook een koper gevonden wordt die aan deze biedprijs wil kopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bewaarloon, hoge transactiekosten, etc.. zijn redenen om weg te gaan bij Paribas.pukkie007 schreef:Neen.
Nu goed, hoe kan je bij Paribas best een verkooporder voor obligaties doorgeven? Hoe zet je een prijs/limiet als je geen enkele referentie hebt van de koers.
Ik dacht dat wat op die Berlijnse beurs vermeld werd (link hierboven) als referentie te gebruiken was of niet?
Re: Hoe worden obligaties verhandeld via Paribas pc banking?
Ik probeer je een PB te sturen, maar mijn bericht blijft in "postvak uit" steken. Mss ligt het probleem bij je instellingen ?
Cheers.

Cheers.
Ik heb je PB goed ontvangen.. zal je daar reply sturenpukkie007 schreef:Ik probeer je een PB te sturen, maar mijn bericht blijft in "postvak uit" steken. Mss ligt het probleem bij je instellingen ?![]()
Cheers.

De beurs van Berlijn is een prima hulp om obligatiekoersen te volgen. Wil je meer info dan ga je beter naar Frankfurt.
Je mag je niet blind staren op die biedkoersen. Het is een vooropgestelde prijs. Het kan dus best zijn dat niemand deze prijs wil betalen. Het andere geval kan ook: stel je limietprijs om te verkopen is gelijk aan de biedprijs, plots begint de biedprijs te stijgen en je effectieve verkoopprijs is hoger dan je ingegeven limietkoers...
Wil je een snelle verkoop, dan zet je best een verkooporder die iets lager ligt dan de biedprijs.
Correct me if I'm wrong.
Je mag je niet blind staren op die biedkoersen. Het is een vooropgestelde prijs. Het kan dus best zijn dat niemand deze prijs wil betalen. Het andere geval kan ook: stel je limietprijs om te verkopen is gelijk aan de biedprijs, plots begint de biedprijs te stijgen en je effectieve verkoopprijs is hoger dan je ingegeven limietkoers...
Wil je een snelle verkoop, dan zet je best een verkooporder die iets lager ligt dan de biedprijs.
Correct me if I'm wrong.
1. Heb je een contact persoon bij BNPPF? Zo ja; contacteer hem/haar en vraag naar hun marktprijs.
2. Zo niet, vindt de biedprijs (bv. Frankfurt, Zurich) en verminder die met 0.25 à 0.50% als je 'onmiddellijk' wil verkopen. Volg de evolutie dagelijks op.
3. Als je weg wil bij BNPPF, waarom transfereer je de effecten niet gewoon naar een nieuw dossier? Met een beetje aandringen zal de nieuwe bank de kosten op zich nemen.
4. Zelfs bij de nieuwe bank, heb je geen garantie op een vluggere uitvoering, vooral niet bij obligaties. Tenzij je met €100K coupures werkt. Dan zijn de voorwaarden anders.
OS: ben zelf klant bij BNPPF en ik begrijp je opmerkingen. Bij het positieve moet opgemerkt worden dat je wel toegang hebt tot de wereldwijde markt - zowel aandelen als obligaties. Voor mij een reden om een gedeelte van de portefeuille daar te houden.
2. Zo niet, vindt de biedprijs (bv. Frankfurt, Zurich) en verminder die met 0.25 à 0.50% als je 'onmiddellijk' wil verkopen. Volg de evolutie dagelijks op.
3. Als je weg wil bij BNPPF, waarom transfereer je de effecten niet gewoon naar een nieuw dossier? Met een beetje aandringen zal de nieuwe bank de kosten op zich nemen.
4. Zelfs bij de nieuwe bank, heb je geen garantie op een vluggere uitvoering, vooral niet bij obligaties. Tenzij je met €100K coupures werkt. Dan zijn de voorwaarden anders.
OS: ben zelf klant bij BNPPF en ik begrijp je opmerkingen. Bij het positieve moet opgemerkt worden dat je wel toegang hebt tot de wereldwijde markt - zowel aandelen als obligaties. Voor mij een reden om een gedeelte van de portefeuille daar te houden.
Maar men zou toch mogen aannemen dat er pas een biedprijs verschijnt, als een koper zijn order heeft ingegeven. Anders is het trouwens geen biedprijs, maar een soort richtprijs, waarbinnen de beurs handel toelaat. Alhoewel men op obligatiemarkten soms wel rare dingen tegenkomt, zoals een minimum hoeveelheid waaronder de tegenpartij niet bereid is om te handelen (10k komt veel voor). En misschien zou het ook wel kunnen dat banken liever zelf onderling handelen, dan dat de handel via de beurs gaat (kunnen ze ook nog winst halen uit de spreads of zo, weet ik veel).pukkie007 schreef:
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Tot zolang dat de geadresseerde het bericht niet gelezen heeft blijft het bij de afzender in "postvak uit" staan.pukkie007 schreef:Ik probeer je een PB te sturen, maar mijn bericht blijft in "postvak uit" steken. Mss ligt het probleem bij je instellingen ?![]()
Cheers.

Niets mis met de instellingen.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Thnx, Spruit.
Dat weet ik dus ook weeral. Ik ging er vanuit dat het verliep zoals bij het "gewone" e-mail-verkeer. 

Vandaag via phone banking bij PNPPF enkele obligaties in NZD en AUD verkocht.. de prijzen die ze gaven lagen bijna allemaal 0,5% onder wat ik online vond en toevallig of niet ook zo'n 0,5% onder de koers van vrijdag die ze bij PNB aangeven.. vraag mij af of ik toch niet een beetje genaaid benBelca2 schreef:1. Heb je een contact persoon bij BNPPF? Zo ja; contacteer hem/haar en vraag naar hun marktprijs.

Gezien ik die oblis verkocht om zo vlug mogelijk van die NZD en AUD af te zijn heb ik ze onmiddelijk in euro laten omzetten.. wel vreemd dat hij mij de wisselkoersen niet kon geven.. ik had er wel op aangedrongen om de wissel zo vlug mogelijk te doen omdat ik er vanuit ga dat de komende dagen die AUD en NZD nog serieus gaan dalen en ik ondertussen weet dat dit bij oblis ENORM veel verschil kan maken.. die vlugge wissel is blijkbaar wel gelukt want het geld staat nu al op mijn rekening in EUR (nog geen details) terwijl dat normaal D+2 kan zijn.
Enfin, ik handel niet graag als ik de prijzen niet kan weten en moet slikken wat zij voorstellen zowel dus wat de koersen van die oblis als de wisselkoersen betreft.. denken jullie dat ze mij toch wat genaaid hebben met die -0,5% ?
Zijn die 0,5% geen verkoopkosten of commissie voor de bank?
zie tarieflijst blz. 6 onderaan:
Obligaties: 0,50% makelaarloon (met minimum van 25EUR) voor obligaties met vervaldag >1 jaar en brutobedrag v/h order tot 125.000EUR.
https://www.bnpparibasfortis.be/pics/be ... s03470.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Obligaties: 0,50% makelaarloon (met minimum van 25EUR) voor obligaties met vervaldag >1 jaar en brutobedrag v/h order tot 125.000EUR.
https://www.bnpparibasfortis.be/pics/be ... s03470.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vrees dat die 0,5% makelelaarsloon er nog bovenop komt. Het was eerder dat als ik belde en hij op de marktplaats per obligatie keek aan hoeveel hij die kon verkopen, dat mij opviel dat hij 7/8 oblis maar kon verkopen aan 0,5% lager dan de biedprijzen die ik op dat moment op de beurzen van Frankfurt kon zien, alhoewel die beurzen ook onderling wel verschilden. Eén obli was de prijs die ik zelf zag.Werkpaard schreef:zie tarieflijst blz. 6 onderaan:
Belca2 schreef hierboven: "2. Zo niet, vindt de biedprijs (bv. Frankfurt, Zurich) en verminder die met 0.25 à 0.50% als je 'onmiddellijk' wil verkopen. Volg de evolutie dagelijks op."
Vanwaar die 0,5% eronder als je online de live biedkoersen kan zien, dus neemt Paribas daar toch een extra winst?
Nog iets anders.. als Paribas een vreemde munt zoals AUD wisselt, kan je ergens online verifiëren of dit aan de correct rate gebeurd omdat ik alleen maar de middenkoers vind. Ik vermoed dat ze daar ook iets op nemen.
Die vrees is terecht.Mark01 schreef:...Ik vrees dat die 0,5% makelelaarsloon er nog bovenop komt....
Juist. Veel van die praktijken stammen nog uit de tijd van de papieren effecten waar de handel in kleine volumes (bedragen) extra veel kosten met zich meebracht. De papieren effecten zijn afgeschaft maar de praktijken zijn gemakshalve nog gebleven. Je kan natuurlijk ook proberen in grote volumes (>€100K) te handelen om de kosten te drukken.Mark01 schreef:... dus neemt Paribas daar toch een extra winst?...
Ook dat is juist. De koersen worden verrekend aan de aan- of verkoopkoers. Nooit aan de middenkoers. Het erge is zelfs dat als je een order plaatst men wel een 'schatting' kan geven van de kosten (verrekend aan de middenkoers) maar als het order, bv. 10 seconden later, uitgevoerd wordt men plots wel de juiste kosten kent. In hun voordeel natuurlijk.Mark01 schreef:...Nog iets anders.. als Paribas een vreemde munt zoals AUD wisselt, kan je ergens online verifiëren of dit aan de correct rate gebeurd omdat ik alleen maar de middenkoers vind. Ik vermoed dat ze daar ook iets op nemen.
Het kan evenwel nog erger bij ING, waar men ook nog eens speelt met de valutadatums, zie bv Gezeur over grootbanken (29 october 2014 18:54)
Banken zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen. Welkom in de reële wereld.