Hoe zal de post-COVID-19 maatschappij er uit zien?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Hoe zal de post-COVID-19 maatschappij er uit zien?
Waarom nu nog steedsTrump bashen? Kijk liever eens hoe "goed" de Europese leiders het doen.
De werklozen, zieken, armen worden ginder het hardst getroffen? Is dat niet overal?
Degenen die heel hun leven gewerkt en gespaard hebben zullen het weer betalen. De anderen doen gewoon verder met wat ze bezig waren.
De werklozen, zieken, armen worden ginder het hardst getroffen? Is dat niet overal?
Degenen die heel hun leven gewerkt en gespaard hebben zullen het weer betalen. De anderen doen gewoon verder met wat ze bezig waren.
Hoe zal de post-COVID-19 maatschappij er uit zien?
Er komt een tijdelijke "Corona solidariteitsbelasting". Die wordt jaarlijks verhoogd. Na 2 jaar verandert de naam in "Solidariteitsbelasting".
Wordt nooit meer afgeschaft...
In januari 2021 niest er één Chinees en alles gaat terug dicht.
JW1 verhuist van zijn mini-lapje grond nabij de stad, naar een landgoed ver van de zogenaamde beschaving.
Er komt een tijdelijke "Corona solidariteitsbelasting". Die wordt jaarlijks verhoogd. Na 2 jaar verandert de naam in "Solidariteitsbelasting".
Wordt nooit meer afgeschaft...
In januari 2021 niest er één Chinees en alles gaat terug dicht.
JW1 verhuist van zijn mini-lapje grond nabij de stad, naar een landgoed ver van de zogenaamde beschaving.
Dat is het ! En liefst zelfbedruipend zoals tot voor kort onze kastelen en grote domeinen. En als je een hofnar zoekt: op Spaargids zijn trollen genoeg (hoe zou het in Thailand zitten ?)
En ook: in de jaren 1600 bleven afgelegen neerzettingen in de Oostenrijkse Alpen bespaard van de pest (de echte).
Dat moet pas een tijd geweest zijn !
Durft iemand zich aan een voorspelling wagen over de invloed op vastgoed ? Zullen de prijzen dalen ? Mensen komen misschien in de problemen ... verkopen ... overaanbod ... daling van de prijzen.
Of stijging wegens aandelen en andere beleggingen brengen niet meer op ... ?
Even denken. Behalve brullen, roepen, tieren, en pochen met zijn (atoom)knop die groter is dan die van Noord-Korea heeft hij de voorbije 3 jaar niets gedaan.
Nog even denken. Oh ja. Corona. Was achtereenvolgens: een simpel griepje dat in maart vanzelf zou verdwijnen; dan fake news verzonnen door de Democraten; dan niets om zich zorgen over te maken want de USA was het best voorbereide land ter wereld. En tussendoor: allemaal de schuld van Barack Obama.
De USA stevent af op een menselijke ramp, en een economische ramp, met als gevolg een wereldwijde recessie.
Trump bashen? Ik zou niet weten waarom.
Bedrijven willen geen huur meer betalen (bijvoorbeeld nu al Torfs, en hij is niet de enige). Daarna gaan ze niet meer kunnen wegens faillissement.Darker schreef: ↑27 maart 2020, 15:59 Durft iemand zich aan een voorspelling wagen over de invloed op vastgoed ? Zullen de prijzen dalen ? Mensen komen misschien in de problemen ... verkopen ... overaanbod ... daling van de prijzen.
Meer en meer particulieren gaan hun hypothecaire lening niet meer kunnen terugbetalen.
Minder en minder mensen gaan de prijzen van woonzorg-centra kunnen betalen.
Vastgoedprijzen kelderen.
Beetje zoals in 2008-2009: de prijs van zowat alles ging naar beneden: aandelen, obligaties, vastgoed.
Prijzen van Credit Default Swaps gaan wel omhoog.
Ik heb eigenlijk zelden zo'n idioot als die Trump geweten. Daarnet op tv. "Onze coronatests zijn de beste van de wereld, wij testen veel meer mensen dan elders en doordat wij de beste testen hebben zijn er meer mensen positief". Daar zakt gewoon je broek van af.NTO schreef: ↑27 maart 2020, 16:23Even denken. Behalve brullen, roepen, tieren, en pochen met zijn (atoom)knop die groter is dan die van Noord-Korea heeft hij de voorbije 3 jaar niets gedaan.
Nog even denken. Oh ja. Corona. Was achtereenvolgens: een simpel griepje dat in maart vanzelf zou verdwijnen; dan fake news verzonnen door de Democraten; dan niets om zich zorgen over te maken want de USA was het best voorbereide land ter wereld. En tussendoor: allemaal de schuld van Barack Obama.
De USA stevent af op een menselijke ramp, en een economische ramp, met als gevolg een wereldwijde recessie.
Trump bashen? Ik zou niet weten waarom.
Precies een kleuter die pocht dat zijn autootje het grootste is. Debiel.
Ze stevenen inderdaad af op een immens hoge menselijke tol.
Wat ik me altijd afvraag...
Heb je ooit zo een president zijn eigen teksten weten schrijven? Dat wordt toch allemaal voorgekauwd.
Wat zegt dat over die gasten?
Of gooit hij die teksten weg en doet wat improvisatie? Freestyle?
Heb je ooit zo een president zijn eigen teksten weten schrijven? Dat wordt toch allemaal voorgekauwd.
Wat zegt dat over die gasten?
Of gooit hij die teksten weg en doet wat improvisatie? Freestyle?
6 mensen op een vliegtuig dat op het punt staat neer te storten en maar 5 parachutes.
Nicole Sturgeon, de Paus, Angela Merkel, Donald Trump, Boris Johnson en een 10-jarige schooljongen.
Nicole Sturgeon zegt: "ik moet Schotland redden, dus ik heb recht op een parachute", neemt er 1 en springt uit het vliegtuig.
De paus zegt: "ik moet alle zieltjes op aarde redden" en doet hetzelfde.
Angela Merkel: "ik moet de EU redden", nog 2 parachutes over.
Donald Trump: "ik ben de slimste mens op aarde dus ik neem ook een parachute".
Boris Johnson tegen de 10-jarige: "wel vriendje, ik ben al oud en heb mijn leven geleefd, neem jij die laatste parachute maar".
Waarop de 10-jarige: "het is ok, de slimste mens op aarde is uit het vliegtuig gesprongen met mijn schoolrugzak".
Ik heb hem niet bedacht maar vind hem wel heel grappig.
Voor de rest. Go Trump!
Nicole Sturgeon, de Paus, Angela Merkel, Donald Trump, Boris Johnson en een 10-jarige schooljongen.
Nicole Sturgeon zegt: "ik moet Schotland redden, dus ik heb recht op een parachute", neemt er 1 en springt uit het vliegtuig.
Boris Johnson tegen de 10-jarige: "wel vriendje, ik ben al oud en heb mijn leven geleefd, neem jij die laatste parachute maar".
Waarop de 10-jarige: "het is ok, de slimste mens op aarde is uit het vliegtuig gesprongen met mijn schoolrugzak".
Voor de rest. Go Trump!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De vraag stellen is ze beantwoorden.
Denk je werkelijk dat er iemand dergelijke onzin op papier zou zetten en zeggen "read this Mr.President" ?
Heb je nog van die verhalen over vliegtuigen en valschermen ? Er moeten er vele de ronde doen.GreenDean schreef: ↑27 maart 2020, 19:28 6 mensen op een vliegtuig dat op het punt staat neer te storten en maar 5 parachutes.
Voor de rest. Go Trump!
Maar in het echt: al gehoord van D. B. Cooper ? ZEER sterk verhaal, ook met valschermen. Er zijn reeds 3 films over gemaakt
google op D. B. Cooper
En dan had je ook nog de parachutemoord
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij plaatst echt niet graag een link hé:
D. B. Cooper
Hoover (zweef) eens met je muisaanwijzer over het linksymbool en daar krijg je de syntaxis te zien.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als het echt op een zware recessie zal uitdraaien zijn alle tekorten voor jobs bij de overheid ingevuld en zelfs populair.
Zou het aantrekkelijker worden om als zelfstandige te starten ? Systemen zoals in Azie... Als je geen enorme winsten maakt, vrij van belastingen, etc. ?
Duizenden kraampjes op straat met snacks en bereid voedsel aan peanut prijzen ?
Als je dan een beetje kan koken...
Andere kant van de medaille : geen medisch systeem dat op iets trekt, hoge kostprijs voor ziekenhuisopname, etc
Duizenden kraampjes op straat met snacks en bereid voedsel aan peanut prijzen ?
Als je dan een beetje kan koken...
Andere kant van de medaille : geen medisch systeem dat op iets trekt, hoge kostprijs voor ziekenhuisopname, etc