Hoeveel cash % heb ik, wachtend om te beleggen?
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Hoeveel cash % heb ik, wachtend om te beleggen?
Hoeveel cash ik heb, in bedrag, wachtend om te beleggen, staat elders.
Hier is de vraag: hoeveel cash heb ik, als procent van mijn totaal belegbaar vermogen, wachtend om te beleggen?
Al het vermogen dat vast zit (eigen woning, aandelen in eigen bedrijf,...) telt niet mee als belegbaar vermogen.
Hier is de vraag: hoeveel cash heb ik, als procent van mijn totaal belegbaar vermogen, wachtend om te beleggen?
Al het vermogen dat vast zit (eigen woning, aandelen in eigen bedrijf,...) telt niet mee als belegbaar vermogen.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Hoeveel cash % heb ik, wachtend om te beleggen?
Ik zit aan < 0,1% cash van belegbaar vermogen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
0% - mijn portefeuille is steeds volledig belegd volgens de verdeling die ik wil.
Het heeft geen zin om te proberen om de markt te times. Meestal belegd men dan nog op een verkeerd moment.
De beurs staat vandaag zo'n 10% hoger dan in het begin van het jaar. Als je sinds het begin van het jaar cash opzij houden moet de beurs al 9% zakken om geen verlies te lijden.
Meestal durft men toch niet te beleggen als de beurs hard aan het zakken is.
Het heeft geen zin om te proberen om de markt te times. Meestal belegd men dan nog op een verkeerd moment.
De beurs staat vandaag zo'n 10% hoger dan in het begin van het jaar. Als je sinds het begin van het jaar cash opzij houden moet de beurs al 9% zakken om geen verlies te lijden.
Meestal durft men toch niet te beleggen als de beurs hard aan het zakken is.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 16 augustus 2023, 18:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zie uw ander draadje. 

-
- Verbannen Gebruiker
Gedeelte obligaties de voorbije weken verder aangevuld naar 70%, vervaldatum tussen januari ‘24 en oktober ‘27
Aandelen 15%
Goud 5%
Cash 10% -> aandelen zodra ik koopkansen zie. Verder eventueel aan te vullen met obligaties die komen te vervallen
Aandelen 15%
Goud 5%
Cash 10% -> aandelen zodra ik koopkansen zie. Verder eventueel aan te vullen met obligaties die komen te vervallen
18,44% tov port
38,77% tov AA
38,77% tov AA
Ik zit op 1,5% ongeveer
Maar niet doelbewust ofzo, gewoon restgeld in verschillende munten en geld te wachten tot ik een mooi aandeel zie.
Maar niet doelbewust ofzo, gewoon restgeld in verschillende munten en geld te wachten tot ik een mooi aandeel zie.
Tussen 0% en 10%, op dit moment net geen 5%.
Een deeltje zit nog in E-depo, de rest verdeeld over verschillende brokers. In afwachting tot het weer voldoende is aangevuld voor de volgende aankoop.
Een deeltje zit nog in E-depo, de rest verdeeld over verschillende brokers. In afwachting tot het weer voldoende is aangevuld voor de volgende aankoop.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat beschouw je als 'belegd'? Geld op een termijn rekening. Is dat belegd?
Ik zit voor meer dan 70% in termijn rekeningen en 25% aandelen/etf's. Wachtend op een opportuniteit in vastgoed. Mijn zoontje zit voor 75% in aandelen/etf's en 25% spaarrekening. Wachtend op een opportuniteit in aandelen/etf's.
Ik zit voor meer dan 70% in termijn rekeningen en 25% aandelen/etf's. Wachtend op een opportuniteit in vastgoed. Mijn zoontje zit voor 75% in aandelen/etf's en 25% spaarrekening. Wachtend op een opportuniteit in aandelen/etf's.
-
- Verbannen Gebruiker
Het is een beetje arbitrair, maar ik zou zeggen: alles op meer dan 1 jaar is belegd. Dus termijnrekening met oorspronkelijke looptijd van meer dan 1 jaar, is belegd. Met uitzondering van dingen die hier verder staan.Orakel van Brakel schreef: ↑16 augustus 2023, 19:34 Wat beschouw je als 'belegd'? Geld op een termijn rekening. Is dat belegd?
Spaarrekening, e-depo, getrouwheidsrekening, cash, termijnrekening op max 1 jaar e.d. is niet belegd maar wel belegbaar, met uitzondering van dingen die hier verder staan.
Idee is: belegd / belegbaar is voor de iets langere termijn, niet "in afwachting van iets beter", maar wel aangroei zonder voorgedefinieerde specifieke besteding.
In die zin is spaargeld om tegen een bepaalde termijn een auto te kopen, een huis te kopen, cash om van te leven, een redelijke buffer als noodfonds (om een paar maanden te kunnen leven, en voor kleine onvoorziene uitgaven) ... geen belegbaar vermogen. Het telt dus niet mee als belegbaar vermogen.
Geld dat je opzij houdt om ooit eens een auto te kopen, of ooit eens een huis te kopen, telt dan wel weer als belegbaar vermogen.
Het is allemaal een beetje arbitrair, maar er zit logica achter

-
- Hero Member
- Contacteer:
En cash om een geschreven put te dekken? 
Het is toch gewoon: geld dat op je effectenrekening staat, waarmee je wacht op een opportuniteit.
Zo moeilijk is het toch niet?
Dus een termijnrekening telt niet, vermits je die niet gaat stopzetten als je een opportuniteit ziet.
Geld op een spaarrekening telt alleen als je het gaat overschrijven naar je effectenrekening bij een crash ofzo
Dus cash om een put te dekken telt alleen als je ook bereid bent om ongedekte opties te hebben.
Zo moeilijk is het toch niet?
Dus een termijnrekening telt niet, vermits je die niet gaat stopzetten als je een opportuniteit ziet.
Geld op een spaarrekening telt alleen als je het gaat overschrijven naar je effectenrekening bij een crash ofzo
Dus cash om een put te dekken telt alleen als je ook bereid bent om ongedekte opties te hebben.
0%
Ik beleg maandelijks met wat ik kan missen.
Ik beleg maandelijks met wat ik kan missen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
0%, als er geld beschikbaar komt wordt het belegt
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!