Hoeveel cash om nog te beleggen?
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Hoeveel cash om nog te beleggen?
De vraag is altijd: beleg ik al mijn cash, of wacht ik op opportuniteiten om te beleggen?
Hoeveel cash heb ik nu, wachtend om te beleggen?
Hoeveel cash heb ik nu, wachtend om te beleggen?
Re: Hoeveel cash om nog te beleggen?
Het hangt natuurlijk veel af van de totale grootte van de portefeuille
5k is veel voor een totale portefeuille van 7.000€, maar 25K € op een portefeuille van 1M € is eigenlijk niks

5k is veel voor een totale portefeuille van 7.000€, maar 25K € op een portefeuille van 1M € is eigenlijk niks
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Procentueel zou een betere vraag zijn.
Tenzij je een fraudeur bent op zoek naar doelwitten.
Wat is cash natuurlijk. Er is ook veel pseudo-cash.
Beleggen is niet binair. Cash is ook een asset.
Wat is cash natuurlijk. Er is ook veel pseudo-cash.
Beleggen is niet binair. Cash is ook een asset.
.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 16 augustus 2023, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ben een luie belegger. Al mijn aandelen zitten in IWDA en SWRD.CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑16 augustus 2023, 15:42 Procentueel zou een betere vraag zijn.
De rest zit in individuele obligaties met 0% of het scheelt niet veel RV op coupon en meerwaarde. Helaas bestaat er nergens een "luie" manier om te beleggen in obligaties, en tegelijk gebruik te maken van de Belgische fiscaliteit om 0% RV te betalen op obligaties. Anders koos ik zeker voor die luie manier

Ik heb dus niet het profiel van iemand die doelwitten wil verleiden

Maximaal 10% cash. Bestaat uit:
- cash !
- zichtrekening
- spaarekening
- cash op beleggersrekeningen
- goud
Als er nog belegd wordt dan is het in kortlopende obligaties of persoonlijke leningen die voor max 2 jaar verlengd worden. Immo, aandelen, fondsen en alle andere zooi doe ik niet meer. Bosgronden heb ik ook voldoende, maar daar wil ik nog een uitzondering voor maken. Voilà, alles op tafel.
- cash !

- zichtrekening
- spaarekening
- cash op beleggersrekeningen
- goud
Als er nog belegd wordt dan is het in kortlopende obligaties of persoonlijke leningen die voor max 2 jaar verlengd worden. Immo, aandelen, fondsen en alle andere zooi doe ik niet meer. Bosgronden heb ik ook voldoende, maar daar wil ik nog een uitzondering voor maken. Voilà, alles op tafel.