Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
TIP
Re: Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
Ik heb een aanzienlijk aantal (topv mijn bescheiden portefeuille althans) IWDAs kunnen kopen aan 40 euro. De laagste slotkoers van IWDA was 40,20 euro op 23 maart.
Ik ben er dus onbedoeld in geslaagd om de (voorlopige) bodem perfect te timen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Aandelen: winst ter waarde van een mooi uitgeruste VW Golf jong-occasie.
Obligaties: verlies ter waarde van een 12 jaar oude Jaguar XJ.
Private leningen: winst ter waarde van meerder nieuwe Siebeners uit Dingolfin.
Obligaties: verlies ter waarde van een 12 jaar oude Jaguar XJ.
Private leningen: winst ter waarde van meerder nieuwe Siebeners uit Dingolfin.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Private leningen? Hoe werkt dat dan? Is daar een platform voor?
-
- Full Member
- Contacteer:
Je hebt verschillende platformen zoals mintos. Er is hier ook een topic over
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Fondsen/Obligaties (80% van mijn portefeuille): -3% sinds instap in 2017, stond op +18% in februari
Aandelen (20% van mijn portefeuille): +19% - via Lynx sinds begin 2019, vooral technology, +/- 40% shorts.
Aandelen (20% van mijn portefeuille): +19% - via Lynx sinds begin 2019, vooral technology, +/- 40% shorts.
Aangezien deze topic een beetje doodgebloed is, durf ik het wel te vragen: Welke software gebruiken jullie om je rendement op te volgen?
Je koopt bij, neemt winst, herinvesteert, stort de overschot op het einde van de maand op de beleggersrekening, haalt wat kleingeld af voor die nieuwste Tesla.... Allemaal factoren die maken dat de winst% die je broker weergeeft maar zeer indicatief zijn, toch?
Je koopt bij, neemt winst, herinvesteert, stort de overschot op het einde van de maand op de beleggersrekening, haalt wat kleingeld af voor die nieuwste Tesla.... Allemaal factoren die maken dat de winst% die je broker weergeeft maar zeer indicatief zijn, toch?
Zeer nauwkeurig in Excel. Als er één iets hobby is aan beleggen, is het dat voor mij!Bebe schreef: ↑26 januari 2021, 15:21 Aangezien deze topic een beetje doodgebloed is, durf ik het wel te vragen: Welke software gebruiken jullie om je rendement op te volgen?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik hou ook alles bij in google sheets (niet zo veel anders dan excel).
Handig om ook je kasstromen in bij te houden zodat je makkelijk jaarrendementen kan berekenen & dergelijke, wat je niet bij je broker kan doen.... (als je al alles bij één broker zou hebben)
Handig om ook je kasstromen in bij te houden zodat je makkelijk jaarrendementen kan berekenen & dergelijke, wat je niet bij je broker kan doen.... (als je al alles bij één broker zou hebben)
- In percentage: valt niet te berekenen. Want hoe moet je het rendement op later geinvesteerd geld verrekenen in eerder gemaakte rendementen? Met honderden transacties, uitbetaalde dividenden, geherinevsteerde dividenden, kapitaalverhogingen en keuzedividenden,... is er gewoon geen beginnen aan.
- In absolute cijfers: die informatie is geheim.
Als je alle transacties van geld in en uit je effectenrekening bij houdt is dat perfect te berekenen het percentage (jaarpercentage)sintorama schreef: ↑26 januari 2021, 15:41 - In percentage: valt niet te berekenen. Want hoe moet je het rendement op later geinvesteerd geld verrekenen in eerder gemaakte rendementen? Met honderden transacties, uitbetaalde dividenden, geherinevsteerde dividenden, kapitaalverhogingen en keuzedividenden,... is er gewoon geen beginnen aan.
Voor uitkeringen van dividend hou ik bij hoeveel extra aandelen mij dat zou opleveren van dat effect zodat ik kan bijhouden wat het rendement op dat effect is alsof je al je dividenden direct weer investeert in dat effect, zo krijg je toch een juiste weergave van je rendement voor aandelen die dividend uitkeren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Van elke € die ik verdient heb, heb ik 19.4% gespaard (over 14 jaar). Over dezelfde periode heeft dit spaargeld 5.56% geannualiseerd opgebracht (inclusief contant en aandelen waar geen waarde opgezet kan worden buiten dan de waarde waarvoor ik ze gekocht heb bijna 10 jaar geleden)
ik heb een google sheet met honderden rijen van aankopen/verkoop/dividend/cash
graag gedaan
XIRR formulesintorama schreef: ↑26 januari 2021, 15:41 - In percentage: valt niet te berekenen. Want hoe moet je het rendement op later geinvesteerd geld verrekenen in eerder gemaakte rendementen? Met honderden transacties, uitbetaalde dividenden, geherinevsteerde dividenden, kapitaalverhogingen en keuzedividenden,... is er gewoon geen beginnen aan.
ik heb een google sheet met honderden rijen van aankopen/verkoop/dividend/cash
graag gedaan
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik ben nog van den oude stempel, ik hou alles manueel bij.
Laatst gewijzigd door merlina op 26 januari 2021, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
523 rijen hier en 1 IR.SCHEMA veld voor de CAGR
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
En wat leert jullie dat?
Mijn rendement is doorheen de jaren verhoogd. Je zou kunnen concluderen dat ik een beter belegger geworden ben, maar het kan even goed andere oorzaken hebben: toeval, een algemeen betere markt, meer risico genomen,...
Mijn rendement is doorheen de jaren verhoogd. Je zou kunnen concluderen dat ik een beter belegger geworden ben, maar het kan even goed andere oorzaken hebben: toeval, een algemeen betere markt, meer risico genomen,...
-
- Newbie
- Contacteer:
Alain houdt alles bij via morningstar.