Holdings
TIP
Re: Holdings
Er zijn er nog meer, hoor.laeka schreef:IEP invest al een paar keer hier aangehaald is ook aan een klim bezig.
Ackermans bijv.: +20% op 3 maanden tijd, zonder noemenswaardig nieuws
Onze "schone slaapster" Sofina blijft dan weer wel ongeveer stabiel.
Ackermans heb ik opgepikt de bewuste 30 augustus toen ze intraday een klap kregen aan 106.6 euro kosten en taxen inclusief.pisa schreef:Er zijn er nog meer, hoor.laeka schreef:IEP invest al een paar keer hier aangehaald is ook aan een klim bezig.
Ackermans bijv.: +20% op 3 maanden tijd, zonder noemenswaardig nieuws
Onze "schone slaapster" Sofina blijft dan weer wel ongeveer stabiel.
Idem Laeka.
Dankzij u houd ik nu ook meer de holdings in het oog
Dankzij u houd ik nu ook meer de holdings in het oog
Sofina is wel van 90 naar bijna 130 gegaan de laatste maanden, en nu weer een beetje teruggevallen. Ik ben er best tevreden over.pisa schreef: Onze "schone slaapster" Sofina blijft dan weer wel ongeveer stabiel.
Door wat is die klap toen veroorzaakt?Analisten rapport?laeka schreef: Ackermans heb ik opgepikt de bewuste 30 augustus toen ze intraday een klap kregen aan 106.6 euro kosten en taxen inclusief.
Half jaarresultaten heDenfi schreef:Door wat is die klap toen veroorzaakt?Analisten rapport?laeka schreef: Ackermans heb ik opgepikt de bewuste 30 augustus toen ze intraday een klap kregen aan 106.6 euro kosten en taxen inclusief.
Met "de laatste maanden" bedoelt u dan wel vanaf januari, hé. Sinds eind juli zit er geen beweging meer in, of idd zelfs wat teruggevallen. Maar wel van dus IEP Invest en AvH klimt de koers de afgelopen tijd fors hoger.iBeans schreef:Sofina is wel van 90 naar bijna 130 gegaan de laatste maanden, en nu weer een beetje teruggevallen. Ik ben er best tevreden over.pisa schreef: Onze "schone slaapster" Sofina blijft dan weer wel ongeveer stabiel.
Voor de LT belegger maakt dit niets uit en is dat te verwaarlozen. Maar ik vind dat onverwoestbare vertrouwen in AvH zelfs nu een contraire indicator. Ik ben al in Avh meer dan 25 jaar belegd. Het aandeel is té populair geworden. ik heb dat niet graag.
Ik bekijk niet graag termijnen van minder dan een jaar. Ik doe aan beleggen, niet aan traden, of dat maak ik mezelf toch wijs.pisa schreef:
Met "de laatste maanden" bedoelt u dan wel vanaf januari, hé. Sinds eind juli zit er geen beweging meer in, of idd zelfs wat teruggevallen. Maar wel van dus IEP Invest en AvH klimt de koers de afgelopen tijd fors hoger.
Voor de LT belegger maakt dit niets uit en is dat te verwaarlozen. Maar ik vind dat onverwoestbare vertrouwen in AvH zelfs nu een contraire indicator. Ik ben al in Avh meer dan 25 jaar belegd. Het aandeel is té populair geworden. ik heb dat niet graag.
Ik deel je gevoel over AvH, ze zijn te snel gestegen en te volatiel, toch voor een holding. Ik heb in plaats ervan dan maar CFE gekocht toen die onder de 80 stonden, nog geen spijt van
Kijk eens naar wat minder bekende "Holdings" in het buitenland, daar zijn met enige regelmaat de discounts nog groter en je kan spreiding aanbrengen doordat ze vaak in andere onderliggende waarden zitten.
@joost1000,
Geef eens wat voorbeelden.
Ik heb zelf een beperkte lijst met zo'n 30 buitenlandse holdings en daarbij is er niets dat er op dit moment meer interessant uitziet dan anders. Alleen de koersklim van Investor (Stockholm) de laatste weken valt me op.
Geef eens wat voorbeelden.
Ik heb zelf een beperkte lijst met zo'n 30 buitenlandse holdings en daarbij is er niets dat er op dit moment meer interessant uitziet dan anders. Alleen de koersklim van Investor (Stockholm) de laatste weken valt me op.
CFE is van AvHiBeans schreef:Ik bekijk niet graag termijnen van minder dan een jaar. Ik doe aan beleggen, niet aan traden, of dat maak ik mezelf toch wijs.pisa schreef:
Met "de laatste maanden" bedoelt u dan wel vanaf januari, hé. Sinds eind juli zit er geen beweging meer in, of idd zelfs wat teruggevallen. Maar wel van dus IEP Invest en AvH klimt de koers de afgelopen tijd fors hoger.
Ik deel je gevoel over AvH, ze zijn te snel gestegen en te volatiel, toch voor een holding. Ik heb in plaats ervan dan maar CFE gekocht toen die onder de 80 stonden, nog geen spijt van
@pisa;
het gaat er mij niet om of ze de laatste weken heel snel stijgen, het gaat er mij om dat ze door de jaren heen gestaag oplopen in koers, en op het moment van koop een grote discount hebben t.o.v. de intrinsieke waarde.
Op dit moment in bezit;
1) Altamir (Frankrijk)
2) Brederode (Belgie)
3) Camellia (Engeland)
4) Luxempart (Luxemburg)
5) Pargesa (Zwitserland)
6) Quest for Growth (Belgie)
7) Wendel (Frankrijk).
Kijk naar;
1) BB Biotech (Zwitserland)
2) Eurazeo (Frankrijk)
3) HBM Helathcare (Zwitserland)
4) Sofina (Belgie)
het gaat er mij niet om of ze de laatste weken heel snel stijgen, het gaat er mij om dat ze door de jaren heen gestaag oplopen in koers, en op het moment van koop een grote discount hebben t.o.v. de intrinsieke waarde.
Op dit moment in bezit;
1) Altamir (Frankrijk)
2) Brederode (Belgie)
3) Camellia (Engeland)
4) Luxempart (Luxemburg)
5) Pargesa (Zwitserland)
6) Quest for Growth (Belgie)
7) Wendel (Frankrijk).
Kijk naar;
1) BB Biotech (Zwitserland)
2) Eurazeo (Frankrijk)
3) HBM Helathcare (Zwitserland)
4) Sofina (Belgie)
Ontbreekt HAL Trust (Amsterdam) niet in dit lijstje ?
@Joost1000: interessante lijst. Mag ik je vragen: waarom Pargesa ipv GBL?
@joost1000,
Vind dit ook een interessante lijst, maar toch deze bedenking:
Er zitten alleen Europese Holdings in, en binnen Europa is de spreiding dan nog zeer beperkt
Waarom geen Amerikaanse Holdings of Aziatische?
Bepaalde Holdings vind ik ook duur staan (Brederode bijv.)
Vind dit ook een interessante lijst, maar toch deze bedenking:
Er zitten alleen Europese Holdings in, en binnen Europa is de spreiding dan nog zeer beperkt
Waarom geen Amerikaanse Holdings of Aziatische?
Bepaalde Holdings vind ik ook duur staan (Brederode bijv.)