Holdings
TIP
Re: Holdings
lundi 14 novembre 2016
Information financière du troisième trimestre
Information financière du troisième trimestre
Staat trouwens ook op de website van Bollore.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie gelooft in Bollore/l'odet kan Societe Industrielle et Financiere de l'Artois eens bekijkenlaeka schreef:Intrinsieke waarde BOLLORE 4.71 euro eind juni. Financiere de l'odet is Bollore met korting maar die is minimaal hoor.Joost1000 schreef:@laeka;
1) hoe groot schat je de discounts van Bollere, en Finaciere de l'odet op dit moment,
2) welke kan je beter kopen ?
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Belangrijk weetje Financiere de l'odet kocht voor 13,4 miljoen aandelen Bollore bij aan prijzen tussen de 3.06 en 3.13 euro.
Artois rechtstreeks in Odet en gelijklopend via participaties Plantations Terres Rouges, Havas, Pleuven...
Holdingkorting naar schatting 30-40% die mogelijk bonus kan zijn bij verdere vereenvoudigingen (zoals bij PTER of Société Anonyme Forestière et Agricole (Safa) )
Of Moncey (Financière), bezit 42% van Artois
Wie kan er meer inzicht geven over welke "Bollore Holding" het meest interessant is ?
@joost1000,
Ik heb daar ooit een soort organigram van gezien, met daarin de al dan niet wederzijdse participaties en kruisparticipaties
Het was een enorm kluwen. alleen te begrijpen voor mensen die hogere toegepaste wiskunde hebben gestudeerd.
Wij zijn bij Holdings veel gewoon, maar dit was nog 10 keer erger.
Ik heb daar ooit een soort organigram van gezien, met daarin de al dan niet wederzijdse participaties en kruisparticipaties
Het was een enorm kluwen. alleen te begrijpen voor mensen die hogere toegepaste wiskunde hebben gestudeerd.
Wij zijn bij Holdings veel gewoon, maar dit was nog 10 keer erger.
@pisa; juist daarom mijn vraag. Misschien is er iemand op dit forum die de kluwen kan ontrafelen en zo wat meer duidelijkheid kan brengen.
laeka,
wanneer moeten we onze sapeccen verkopen ?
heb dankzij uw gouden tips mijn fagron debacle al goedgemaakt
nogmaals bedankt voor de tips
Heb een gedeelte verkocht met woekerwinsten. Als alles volgens plan verloopt staan ze nog steeds goedkoop.pietpiraat schreef:laeka,
Intrinsieke waarde rond de 236 euro maar je moet hierop altijd een holdingkorting toepassen he.
Bij mij gaat de rest buiten rond de 150 euro.
Studie over Bolloré holding structuur.
http://www.muddywatersresearch.com/rese ... arbitrage/
@wlievens; ik ga kijken of ik iemand kan vinden die op basis van apendix B kan uitrekenen wat de meest ondergewaardeerde/waardevolle entiteit is.
Zo ja, dan laat ik het hier op dit forum weten.
Zo ja, dan laat ik het hier op dit forum weten.
Men geeft daar een samenvatting over hun complexe structuur maar ook over het aantal uitstaande aandelen. Vooral het laatste zinnetje viel me op:wlievens schreef:Studie over Bolloré holding structuur.
"We value BOL shares at €8.50, which is 94.6% higher than its current price."
Ik volg de koers al een tijdje, maar ik zie de koers van dit aandeel echter nauwelijks bewegen, in vergelijking met vorige jaar het zelfs lager. Maar misschien heb ik een te beperkte kijk op de zaak en zie ik de potentiële waarde niet.
Ik begrijp niet dat sommige hier het zo ingewikkeld willen gaan zoeken.Joost1000 schreef:Wie kan er meer inzicht geven over welke "Bollore Holding" het meest interessant is ?
Financiere de l'odet is de holding die aan de top staat (beursgenoteerd wel te verstaan). Die noteert met korting en belegd voor het grootste deel in Bollore holding( de tweede in rang) die op zijn beurt belegt in andere holdings die met korting noteren.
Natuurlijk kan je beleggen in 1 van zijn andere holdings maar dewelke is de juiste?
Ik ben vooral in het verhaal gestapt vanwege Vivendi. Bollore heeft daar de touwtjes in handen via zijn bovenvernoemde topholdings.
Natuurlijk kan je rechtstreeks Bollore of Financiere de l'odet stappen, geen enkel probleem. het enige dat ik me afvraag is of het via 1 van de andere "holdings" nog goedkoper (met een grotere discount) kan ? Soms worden deze "holdings" ook 'opgeheven" (derden uitgekocht middels een ruil naar aandelen Bollore) waarbij een aardig extratje te verkrijgen is. Nadeel van al deze "holdings"; extreem weinig handel !!laeka schreef:Ik begrijp niet dat sommige hier het zo ingewikkeld willen gaan zoeken.Joost1000 schreef:Wie kan er meer inzicht geven over welke "Bollore Holding" het meest interessant is ?
Financiere de l'odet is de holding die aan de top staat (beursgenoteerd wel te verstaan). Die noteert met korting en belegd voor het grootste deel in Bollore holding( de tweede in rang) die op zijn beurt belegt in andere holdings die met korting noteren.
Natuurlijk kan je beleggen in 1 van zijn andere holdings maar dewelke is de juiste?
Ik ben vooral in het verhaal gestapt vanwege Vivendi. Bollore heeft daar de touwtjes in handen via zijn bovenvernoemde topholdings.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Een interessante pro en contra.Joost1000 schreef:
Natuurlijk kan je rechtstreeks Bollore of Financiere de l'odet stappen, geen enkel probleem. het enige dat ik me afvraag is of het via 1 van de andere "holdings" nog goedkoper (met een grotere discount) kan ? Soms worden deze "holdings" ook 'opgeheven" (derden uitgekocht middels een ruil naar aandelen Bollore) waarbij een aardig extratje te verkrijgen is. Nadeel van al deze "holdings"; extreem weinig handel !!
http://www.latribune.fr/vos-finances/fi ... 12426.html
http://www.lerevenu.com/bourse/valeurs- ... ar-vivendi
Op je vraag, het kan. Maar de verhoudingen in de deelnemingen liggen anders.
We spreken hier dan soms wel van een korting op een korting op een korting.
Of het op dit ogenblik goede beleggingen zijn laat ik in het midden.
Hieronder overgenomen van BOL-forum, zal imo ongeveer kloppen (Moncey heeft nog beetje rechtstreeks Socfinaf)
Artois
5.6% de ODET et 4% de FI V (320 millions sans annulation de la décote de ODET et 380 millions avec annulation de la décote) 340 millions
22.8% de PTER ( 1.812.930 titres valorisés entre 6 et 7 BOLLORE. OPR à 7 BOLLORE) 500 millions
62,25 millions d'actions HAVAS 460 millions
Pleuven (12%), IER (52,4%) et autres dont trésorerie 300 millions (+ou- 100 millions)
TOTAL 340+500+460+300 = 1600 millions (+ ou - 100 millions)
Nombre d'actions divisant le capital 266.200
Moncey
4.93% de ODET On peut y mettre 250 millions
42.05% de ARTOIS à 1600 millions (+ ou - 100 millions) 680 millions
11.35% de FI V et 17,1% de OB c'est 300 (+ ou - 50 millions). En effet c'est du ODET indirect privé artificiellemnt de droit de vote, mais l'attestation d'équité, c'est du ODET voire même du ODET sans décote..)
Donc MONCEY c'est 250+680+300 = 1230 millions ou plus
MONCEY, c'est aussi un capital divisé en 182.871 actions
Dank !!!!doorwinterd schreef:Een interessante pro en contra.Joost1000 schreef:
Natuurlijk kan je rechtstreeks Bollore of Financiere de l'odet stappen, geen enkel probleem. het enige dat ik me afvraag is of het via 1 van de andere "holdings" nog goedkoper (met een grotere discount) kan ? Soms worden deze "holdings" ook 'opgeheven" (derden uitgekocht middels een ruil naar aandelen Bollore) waarbij een aardig extratje te verkrijgen is. Nadeel van al deze "holdings"; extreem weinig handel !!
http://www.latribune.fr/vos-finances/fi ... 12426.html
http://www.lerevenu.com/bourse/valeurs- ... ar-vivendi
Op je vraag, het kan. Maar de verhoudingen in de deelnemingen liggen anders.
We spreken hier dan soms wel van een korting op een korting op een korting.
Of het op dit ogenblik goede beleggingen zijn laat ik in het midden.
Hieronder overgenomen van BOL-forum, zal imo ongeveer kloppen (Moncey heeft nog beetje rechtstreeks Socfinaf)
Artois
5.6% de ODET et 4% de FI V (320 millions sans annulation de la décote de ODET et 380 millions avec annulation de la décote) 340 millions
22.8% de PTER ( 1.812.930 titres valorisés entre 6 et 7 BOLLORE. OPR à 7 BOLLORE) 500 millions
62,25 millions d'actions HAVAS 460 millions
Pleuven (12%), IER (52,4%) et autres dont trésorerie 300 millions (+ou- 100 millions)
TOTAL 340+500+460+300 = 1600 millions (+ ou - 100 millions)
Nombre d'actions divisant le capital 266.200
Moncey
4.93% de ODET On peut y mettre 250 millions
42.05% de ARTOIS à 1600 millions (+ ou - 100 millions) 680 millions
11.35% de FI V et 17,1% de OB c'est 300 (+ ou - 50 millions). En effet c'est du ODET indirect privé artificiellemnt de droit de vote, mais l'attestation d'équité, c'est du ODET voire même du ODET sans décote..)
Donc MONCEY c'est 250+680+300 = 1230 millions ou plus
MONCEY, c'est aussi un capital divisé en 182.871 actions