Holdings
TIP
Re: Re:
laeka schreef:Luxempart is een holding he. Bezoek de website eens. Laatste gepubliceerde waarde was 47.45 euro op 10 november sindsdien is SES niets anders dan gestegen (telt mee voor 20% van de waarde) dan hun tweede grootste participatie is RTL (goed voor 10%).Zeus schreef:@Laeka, hoeveel cash? Hoeveel dividend? koers/winst? Boekwaarde?
En Luxempart is in eerste instantie toch een verzekeringsmaatschappij. Achtergebleven op wat?
CASH is 29%. Ook bezitten ze nog andere deelnemingen zoals ATENOR enz. en niet te vergeten LE FOYER dat van de beurs is gehaald.
@Laeka, Thanks. Kende Luxempart niet zo goed. Dividend is niet hoog.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Zijn Belgische holdings genre Van Haren, Brederode, Sofina en GBL momenteel nog interessant om aan te kopen volgens jou of andere spaargidsers?Zeus schreef:@costaadje. Uiteraard klopt dat.costaadeje schreef:Klopt het als ik zeg dat hoe groter het verschil tussen de boekwaarde en de koers van een holding is, hoe interessanter de holding is om aan te kopen?
Verbeter gerust als ik bepaalde zaken verkeerd zie..
Ik zou voor Sofina gaan. Brederode en GBL zit teveel olie aandelen in en Ackermans Van haaren is de korting op de intrinsieke waarde bijna niets meer.costaadeje schreef:
Zijn Belgische holdings genre Van Haren, Brederode, Sofina en GBL momenteel nog interessant om aan te kopen volgens jou of andere spaargidsers?
Als ik mij goed herinner bedroeg het laatste dividend 0.9077 euro. Dat is toch zo een goeie 3%.Zeus schreef:
Interessant om weten is dat Sofina voor 5,25% in het kapitaal van Luxempart zit.laeka schreef:...Ik zou voor Sofina gaan. ...
Bruto minder dan 3% en netto 2,15%.laeka schreef:Als ik mij goed herinner bedroeg het laatste dividend 0.9077 euro. Dat is toch zo een goeie 3%.Zeus schreef:
Heb ze alle twee. En ik ga er zeker geen spijt van krijgen.Belca2 schreef:laeka schreef: Interessant om weten is dat Sofina voor 5,25% in het kapitaal van Luxempart zit.
GBL zou ik niet aankopen, Frère is lang niet meer wat hij geweest is. GDF verkopen op bodemkoersen, SGS gekocht aan topkoersen, ...costaadeje schreef: Zijn Belgische holdings genre Van Haren, Brederode, Sofina en GBL momenteel nog interessant om aan te kopen volgens jou of andere spaargidsers?
Naar mijn mening momenteel een van de minst goed geleide holdings.
Ackermans & Van Haaren, Brederode, Sofina, Bois Sauvage allemaal prima holdings. Op langetermijn denk ik dat je met geen van allen slecht kan doen. Sofina is denk ik qua waardering een van de interessantste, ook hun accent op internetverkoopbedrijven lijkt me verstandig. Ackermans & VH staat duur, maar daar is een reden voor. Als ze CFE kunnen splitsen in Bagger en Bouw denk ik dat dit wel nog een verdere stimulans kan zijn. Brederode en Bois Sauvage vind ik vooral interessant met de piste tot delisting.
Maarten, je lijkt over alles dezelfde mening te hebben als ikke.Maarten schreef: GBL zou ik niet aankopen, Frère is lang niet meer wat hij geweest is. GDF verkopen op bodemkoersen, SGS gekocht aan topkoersen, ...
Naar mijn mening momenteel een van de minst goed geleide holdings.
Ackermans & Van Haaren, Brederode, Sofina, Bois Sauvage allemaal prima holdings. Op langetermijn denk ik dat je met geen van allen slecht kan doen. Sofina is denk ik qua waardering een van de interessantste, ook hun accent op internetverkoopbedrijven lijkt me verstandig. Ackermans & VH staat duur, maar daar is een reden voor. Als ze CFE kunnen splitsen in Bagger en Bouw denk ik dat dit wel nog een verdere stimulans kan zijn. Brederode en Bois Sauvage vind ik vooral interessant met de piste tot delisting.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Staat sofina ondertussen al niet te hoog genoteerd om nog aan te kopen?laeka schreef:Als ik mij goed herinner bedroeg het laatste dividend 0.9077 euro. Dat is toch zo een goeie 3%.Zeus schreef:
Op kortetermijn misschien, niemand kan de grillen van de beurs voorspellen. Op langetermijn ga je denk ik altijd goed doen met Sofina, het is een holding waarbij markettiming van ondergeschikt belang is.
En daar heb je het LUXEMPART kocht 2.385.000 eigen aandelen in. Geen klein beetje he.
De verkoper was BIL die zich meer op haar eigen bankzaken gaat richten.
En de koersreactie was er +3.66% onder hoog volume. We kunnen weer richting de 36 euro.laeka schreef:En daar heb je het LUXEMPART kocht 2.385.000 eigen aandelen in. Geen klein beetje he.
@Laeka, heb dat ook gelezen in De Tijd. Mooi nieuws. Proficiat met je aankoop. 'k Wilde Luxempart ook kopen, maar kan bij m'n twee brokers helaas geen Luxempart kopen.laeka schreef:En daar heb je het LUXEMPART kocht 2.385.000 eigen aandelen in. Geen klein beetje he.
Tiens bij heel wat brokers kan je het aankopen hoor. Sommige wel telefonisch.Zeus schreef:@Laeka, heb dat ook gelezen in De Tijd. Mooi nieuws. Proficiat met je aankoop. 'k Wilde Luxempart ook kopen, maar kan bij m'n twee brokers helaas geen Luxempart kopen.laeka schreef:En daar heb je het LUXEMPART kocht 2.385.000 eigen aandelen in. Geen klein beetje he.