Holdings
TIP
Re: Holdings
Inderdaad sinds korte tijd zijn de participaties "not available".(selecties portefeuilles De Tijd)
Voorheen vermeld om. Investor-Luxempart-Sofina-Berkshire enz.
Je lijkt mij in elk geval geen voorstander van buy and hold-strategie.
Welke dan wel ?
Voorheen vermeld om. Investor-Luxempart-Sofina-Berkshire enz.
Je lijkt mij in elk geval geen voorstander van buy and hold-strategie.
Welke dan wel ?
Hier ben ik nog een keer.
Is HAL Trust niets ?
Of staat dit te duur momenteel ?
Is HAL Trust niets ?
Of staat dit te duur momenteel ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
laeka schreef: ↑19 februari 2019, 10:41Inderdaad Laeka heeft geen BOLLORE ! Waarom is de holding met de minste korting en zal altijd blijven bestaan vanwege de naam. 2022 komt met rasse schreden dichterbij en dan gaat meester Tacticus Vincent Bollore met pensioen en heeft hij een grondige vereenvoudiging van zijn holdingstructuur aangekondigd maw dan zal de meerwaarde komen bovendrijven van de verschillende holdings. Welke die van de beurs verdwijnen weet ik niet daarom heb ik met uitzondering van BOLLORE ze allemaal (diegene die beursgenoteerd zijn toch).sintorama schreef: ↑19 februari 2019, 10:32 Wie zegt dat laeka Bollore gekocht heeft? Dat heb ik hem hier alleszins niet weten schrijven, ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Maar er zijn heel veel holdings die tot het bollore imperium behoren en het is nuttig om die eens nader te bekijken. Minder bekend maar daarom niet minder interessant. STVG is zo'n holding (http://www.var-et-gard.fr/fr-fr/).
Sintorama stt! Niemand wakker maken. Heb vrijdag nog 4 stuks Tramways du Var et du Gard bijgekocht en weggelegd op de stapel.
Beste of Geachte Belca, Sintorama, Laeka en Annetje,
Mijn complimenten; ik vind dat jullie heel veel moeite doen om beleggers te helpen.
Ook ik had inderdaad Laeke betreffende Bolloré verkeerd begrepen. Uiteraard niet goed gelezen!!!
Maar de inzet van jullie; en het helpen vind ik gewoonweg geweldig. Petje af voor jullie.
Oprecht geef ik een compliment aan jullie. En heel, heel veel dank!
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik sluit me bij dat compliment volledig aan. Dank!!!!
Wwat denken jullie van de Japanse holding Softbank Group?
Investeringen in volgende sectoren:
Internet, AI, robotica, robotica, halfgeleiders en banking...
Staat momenteel wel duur... Maar lijkt me interessant om deze op te volgen?
Als ik me niet vergis nog niet veel over gelezen hier.
Investeringen in volgende sectoren:
Internet, AI, robotica, robotica, halfgeleiders en banking...
Staat momenteel wel duur... Maar lijkt me interessant om deze op te volgen?
Als ik me niet vergis nog niet veel over gelezen hier.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb er ook al eens naar gekeken.
Minpunt:
- CEO = visionair of megalomaan, afhankelijk hoe je er naar kijkt.
- CEO koopt zich in bij toonaangevende startups (zoals Uber, WeWorks, Slack...), maar doet dit vaak aan torenhoge waarderingen
- CEO investeert veel meer dan startups initieel vragen, m.a.w: die startups worden overladen met honderden miljoenen tot miljarden.
- zijn die startups uberhaubt nog exit-baar? Welke bedrijven kunnen zulke startups nog overnemen? Hoeveel kan je nog ophalen via IPO?
Pluspunt:
- Perfecte manier om exposure te krijgen tot Venture Capital, wat op een andere manier moeilijker is (of je moet al via Sofina gaan)
- Indien die startups - overladen met cash - effectief de winnaar worden in een winner-take-all markt, kunnen die schatrijk worden
- Tech wordt sowieso de driver van de 21e eeuw, net zoals olie dat was voor de 20e, en elektriciteit voor de 19e
- zeer gediversifieerde bets, over een aantal speerpunten heen (AI/chips, zelfrijdende auto's, infrastructuur/ vastgoed)
Minpunt:
- CEO koopt zich in bij toonaangevende startups (zoals Uber, WeWorks, Slack...), maar doet dit vaak aan torenhoge waarderingen
- CEO investeert veel meer dan startups initieel vragen, m.a.w: die startups worden overladen met honderden miljoenen tot miljarden.
- zijn die startups uberhaubt nog exit-baar? Welke bedrijven kunnen zulke startups nog overnemen? Hoeveel kan je nog ophalen via IPO?
Pluspunt:
- Perfecte manier om exposure te krijgen tot Venture Capital, wat op een andere manier moeilijker is (of je moet al via Sofina gaan)
- Indien die startups - overladen met cash - effectief de winnaar worden in een winner-take-all markt, kunnen die schatrijk worden
- Tech wordt sowieso de driver van de 21e eeuw, net zoals olie dat was voor de 20e, en elektriciteit voor de 19e
- zeer gediversifieerde bets, over een aantal speerpunten heen (AI/chips, zelfrijdende auto's, infrastructuur/ vastgoed)
Bedankt voor je input Superbosko... Blijf het eigenaardig vinden dat deze holding tot op heden nog niet besproken werd door de doorwinterde kenners van holdings...superbosko schreef: ↑26 februari 2019, 21:10 Heb er ook al eens naar gekeken.
Minpunt:
Pluspunt:
Ik ga Softbank sowieso opvolgen...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Een heel goede long read vind je hier:
https://www.fastcompany.com/90285552/th ... con-valley
https://www.fastcompany.com/90285552/th ... con-valley
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor de zoveelste keer scrol even terug waarin ik poste dat BOLLORE spotgoedkoop noteert ook na de stijging van vandaag! Vandaag trouwens heb ik weer een pak BOLLORE holdings opgeraapt aan soldenprijzen.
Het nieuws duikt op dat TENCENT en KKR opduiken om een belang te nemen in UMG. Wordt vervolgd!
Tencent zou een belang willen in Universal Music van Vivendi. Bollore zou een aantal banken aangesteld hebben om een gedeeltelijke verkoop te willen onderzoeken. Bollore heeft 25% in Universal Music. Naast Tencent heeft ook KKR interesse. Allez, hopelijk wint de hoogste bieder
-
- Full Member
Misschien inderdaad vermelden dat jij al maanden lang 'pakketten bollore' opraapt.
Als je dan kijkt naar 5yr of 1yr return, dan lijkt mij dat niet veel op te leveren.
Als je dan kijkt naar 5yr of 1yr return, dan lijkt mij dat niet veel op te leveren.
Wat vinden jullie van Pershing Square Holdings?