Holdings
TIP
Re: Holdings
Er zitten precies heel wat ronkende namen en holdings in dit pareltje.Phjo01 schreef: ↑3 maart 2020, 20:41 In 2014, new investors chose to support the growth of IHS, in particular Goldman Sachs, IFC Global Infrastructure Fund, African Infrastructure Investment Managers (Old Mutual and previously Macquarie), and the Singapore and Korean sovereign wealth funds GIC and KIC.
In addition, Wendel has brought together five US and European family investors (incl. FFP, Sofina, ERES and Luxempart) to invest alongside it in IHS.
On February 1st, 2017, MTN Group (“MTN”) finalized the exchange of its 51% stake in Nigeria Tower InterCo B.V, the operating holding company of INT Towers Limited, which manages more than 9,000 towers in Nigeria, for an additional direct stake in IHS Group. As a result of this transaction MTN’s economic interest in IHS Group increased from around 15% to around 29%.
Vandaag eerste positie genomen in de familiale holding van de Benedetti’s (controleren 44%. van de stemrechten). Naast een cashvoorraad van 325 miljoen euro houdt de holding 3 belangrijke participaties aan :
- meerderheid in Sogefi, een van ‘s werelds grootste makers van ophangingen, filters en luchtkoelingssystemen voor auto’s.
- 46% belang in de mediagroep Gedi ( dewelke exor zou overnemen)
- last but nog least hebben ze 60% van KOS, dat rusthuizen en zorgcentra uitbaat in Italië en Duitsland.
Waarom ben ik nu ingestapt?
Bijna de helft van de marktkapitalisatie is vertegenwoordigd door de cash. In deze tijde is dit « goud » waard.
Recente vereenvoudiging van de holding structuur (Cofide -CIR) zal tot meer zichtbaarheid leiden en ertoe leiden dat de waarde naar boven komt
En het kroonjuweel zijn de verzorgingscentra en rusthuizen dat een continue groei kent met een steeds ouder wordende Europese bevolking. Deze activiteit alleen al vertegenwoordigt de huidige marktcapitalisatie volgens bepaalde analisten. Of met andere woorden : cash en sogefi krijg je er gratis bij.
- meerderheid in Sogefi, een van ‘s werelds grootste makers van ophangingen, filters en luchtkoelingssystemen voor auto’s.
- last but nog least hebben ze 60% van KOS, dat rusthuizen en zorgcentra uitbaat in Italië en Duitsland.
Bijna de helft van de marktkapitalisatie is vertegenwoordigd door de cash. In deze tijde is dit « goud » waard.
Recente vereenvoudiging van de holding structuur (Cofide -CIR) zal tot meer zichtbaarheid leiden en ertoe leiden dat de waarde naar boven komt
En het kroonjuweel zijn de verzorgingscentra en rusthuizen dat een continue groei kent met een steeds ouder wordende Europese bevolking. Deze activiteit alleen al vertegenwoordigt de huidige marktcapitalisatie volgens bepaalde analisten. Of met andere woorden : cash en sogefi krijg je er gratis bij.
Kan je me de naam van de topholding geven.Phjo01 schreef: ↑4 maart 2020, 19:38 Vandaag eerste positie genomen in de familiale holding van de Benedetti’s (controleren 44%. van de stemrechten). Naast een cashvoorraad van 325 miljoen euro houdt de holding 3 belangrijke participaties aan :
Bij voorbaat dank !!
Ondertussen Sonae een 25% lager tov begin van het jaar. Zouden de participaties in winkelcentra, voeding, vastgoed en telecom plotseling zoveel minder waard zij ?
Nee !!!
En ze hebben ook nog een goede deal gedaan met de verkoop van een belang in diverse winkelcentra (waar ze overigens o.a. samen met het ABP in zitten).
Dank je Joost voor het bericht.
Ondertussen ook het nieuws terug gevonden.
https://www.apg.nl/nl/artikel/APG%20ver ... entra/1157
Ondertussen ook het nieuws terug gevonden.
https://www.apg.nl/nl/artikel/APG%20ver ... entra/1157
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is wel stil hier op het forum ''holdings'' relatief gezien doen de holdings het beter dan de aandelen...
Ik ga niet benoemen welke holdings het beter doen, de vorige keer toen ik dat deed...ging het mis. Maar wellicht kunnen jullie dat zelf ook zien.
Gegroet
Ik ga niet benoemen welke holdings het beter doen, de vorige keer toen ik dat deed...ging het mis. Maar wellicht kunnen jullie dat zelf ook zien.
Gegroet
Geheugensteuntje, van holdings en andere leuke financiële bedrijven.
De glazen bol, bleef de laatste 3 jaar toch altijd +/- naar dezelfde staren...
De glazen bol, bleef de laatste 3 jaar toch altijd +/- naar dezelfde staren...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er komt een ruilbod op Pargesa, dat op de beurs van Zürich noteert en als enige actief 50 procent van de Belgische holding in handen heeft. De aandeelhouders krijgen 0,93 GBL-aandelen per Pargesa-aandeel.
(detijd)
(detijd)
Brederode zou vandaag met resultaten komen.
Weten jullie of ze tijdens de opening van de beurs of pas nabeurs worden bekend gemaakt?
Weten jullie of ze tijdens de opening van de beurs of pas nabeurs worden bekend gemaakt?
Brederode zou vandaag met resultaten komen.